Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Mia
Bidrar med vad jag tycker

Beco ar lattare, tunnare, tar mindre plats men Ergon kanns rejalare.
Ergo har formsydd sittdel (vilket jag uppskattar till langre/storre barn)
Becons huva ar lostagbar men lite bokigare att anvanda tycker jag.
Beco har finare farger.
Ergo sitter mer pa hoften medan med Becon bar man oftast hogre.
Becon ska man kunna anvanda som "hoftsits" ocksa eftersom den har nagon rem som gor att den kan rullas ihop till en korv nar man har den pa runt midjan.
Beco 4th gen ar bast till personer av eller under meddellangd och bredd. Beco BWD ska passa aven storre. Ergo passar nog medel och langa personer bast.
Becons remmar gar att justera at olika hall. Bokigare eller inte.. en smaksak. Jag gillar hur ergons justeras och att de pa de nyare gar att rulla ihop alla overblivna remmar sa inget hanger och slanger.
Marks det att jag foredrar ergon? :hide:
Av Aelia
Jag hade ergo och var jätte nöjd med den.Sen köpte jag en Beco och efter den kan jag inte använda Ergo alls. Den är stor och när jag hade den på mig kändes axelband 1 meter höga :? Beco är oxå mycket finare. Men det viktigaste så klart att bära i beco så mycket skönare.
Användarens profilbild
Av Isanna
Jag gillar att bära i Ergon mer än i Becon och det beror på den skålade sittdelen i Ergon. Det känns som att Isa sitter bättre i Ergon än i Becon även om Becon är snyggare.
Användarens profilbild
Av MammaTillFelicia
nu har jag bara provat beco en liten stund, så jag vet inte om jag borde uttala mig, men jag gör det ändå!

Becon var väl lite högre i ryggen vilket jag tyckte var bra, spec om man har ett barn som har en tendens att luta sig jättemycket bakåt i selen..
Becon är ju även mycket snyggare (ev. att den nya chokladergon är i samma klass :D ), och midjebältet kändes lite skönare/nättare.
Men becon var sammanfattningsvis inte alls lika skön att bära i som ergon. Axelbanden var jätteobekväma tyckte jag och det kändes inte som lillan satt riktigt lika bra.. Så jag säger Ergo!
Men sen är ju jag både lång och inte jättesmal, så det kan ju vara därför jag inte riktigt föll för becon..
Användarens profilbild
Av sus
Jag lägger till lite:
Becon går att använda med korsade axelband om man bär på magen. På så sätt slipper man det där krånglet med den lilla remmen på ryggen som man får med ergon. Mycket lättare att justera och skönare, mer likt en sjal som korsas på ryggen.
Becon går att använda på höften, alltså som en ringsjal men med midjebälte också så inte all tyngd kommer på axeln (favoritpossition för mig, fattar inte att den är så ovanlig). Det här påstår dom att man även kan göra med Ergon, men eftersom den har böjda axelband så blir det inte alls lika bekvämt.
Eftersom Becons axelremar knäpps mer "mitt på" oc inte som ergons "någon stans under armen" så tycker jag att det är mycket enklare att sätta upp ett barn på ryggen. Man kan ha axelremmaren uppknäppta och midjebältet knäppt runt midjan. Släng upp barnet på ryggen och fiska upp en axelrem i taget coh knäpp dne fram. Med ergon tycker jag ofta att axelremmarna är svåra att få tag i och att de ofta tvinnar sig när man ska ta på dom efter att man satt barnet på ryggen.

Jag gillar också Ergons skålning till större barn och vadderingen på Becons axelband kan nog kännas lite väl kort för en del.
Användarens profilbild
Av Blackbabe
Så jag som är 1,70 och rätt kraftig kanske ska fortsätta slita på ergon då?
Användarens profilbild
Av Helena
Mia skrev: Ergo sitter mer pa hoften medan med Becon bar man oftast hogre.
Varför? Jag har becons midjeband på höfterna, tycker att det känns bäst så.
Annars får jag för mycket tyngd på axlarna tycker jag.
Användarens profilbild
Av Mia
Helena skrev:
Mia skrev: Ergo sitter mer pa hoften medan med Becon bar man oftast hogre.
Varför? Jag har becons midjeband på höfterna, tycker att det känns bäst så.
Annars får jag för mycket tyngd på axlarna tycker jag.
Vet inte..
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?