Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Matilda
Hittils har jag burit Ella i Egon med infart insert. Men när kan man egentligen börja bära "som vanligt"?? Än så länge är hon nog för kort, jag provade att sätta henne mage mot mage, men hennes huvud var ju helt nedanför kanten och hon såg ingenting. Inte så populärt.

Så när har ni börjat bära i Ergon?? Eller kanske snarare hur långa var era barn då??
Användarens profilbild
Av Auroratiger
Ergo själva säger väl fyra månader, men jag skulle nog säga att det beror på hur stadig hon är i huvudet och hur lång hon är. Vi började ha Dante i Ergon utan insert när han var ganska precis tre månader, men han är rätt lång.
Av Tiaramoll
Jag började bära C i Ergon från dag 2 på BB, med infant insert så klart. Han hade inget som helst emot att knappt upp över kanten, han var 47 cm lång vid födseln.
Någon gång juli/aug 2006 började inlägget kännas knöligt, han vill inte vara så grodformad längre på nåt vis. Han var då ca 53 cm, kommer inte ihåg hur högt hans huvud nådde tyvärr.
Det jag däremot kunde läsa mig till då här på sjalbarn var att Ergons kanter vid barnets lår var viktigt för korrekt sitt ställning med benen utanför. Kanterna på Ergon skulle nå ut till kvävecket för att barnet skulle sitta korrekt. Fick tips om att sy in kanterna kommer jag ihåg.
C's lår var i alla fall för korta och jag investerade i en elastisk sjal istället, den hade bättre justerings möjligheter. Sjalen köpte vi i mitten av aug 2006 och vi bar C mage mot mage med benen utanför.
Efter någon månad hade hans lår "växt i" Ergo'n, sedan har det varit Ergo och mycket vagn. :oops:
Av Matilda
Jag tror nog att hon är tillräckligt stadig, hon sitter i alla fall med stöd.
Men hon är inte särskilt lång, tror hon är 60 cm ungefär.
Användarens profilbild
Av Bina
Testa grodposition inne i Ergon.. alltså båda benen innanför. Det kan fungera :D
Användarens profilbild
Av Auroratiger
Kom förresten på att jag läste på Ergos hemsida att man kan prova med ett ben utanför och ett innanför:
Question: I have a 3-month old, 15 lb. son. He has excellent head control for his age, but not so well when he's tired. Would the sleep hood be sufficient, or would I need the infant insert?
Answer: Because your son is right on the cusp of needing the infant insert it is probably not worth buying it for only a months use. You can try putting your son in the carrier and let him tell you whether it works for him or not. There are several ways of placing him in the carrier on the front. One way with both legs off to one side, his bottom still located in the center of the carrier. The other way having one leg/foot tucked up in the carrier Indian style and the other leg dangling down on the other side. Keep trying every once in a while until he seems content sitting in the carrier.

This summer is really exciting. World of Warcraft:[…]

When I saw the World of Warcraft: Mists of Pandari[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?