Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Pétronille
Alltså till vilken ålder? Är lite ledsen för lillan (17 mån) vill nästan aldrig bli buren längre. :cry: Vet inte vad det beror på, men det är bara i undantagsfall, ifall det är mitt på dagen och jag slänger upp henne för att gå till tvättstugan eller så, som det funkar. (Och vi är ju sällan hemma vid såna tillfällen nu eftersom jag jobbar och lillan är på dagis.) Men aldrig för mys eller tröst. Är det nån period? Eller är hon för stor för sånt? :shock:
Användarens profilbild
Av Elin G
Jag tycker det går i vågor. Redan vid 8 mån började han uppskatta att sitta i vagnen och sen han började gå bra har det gått i perioder att han hellre går.
Användarens profilbild
Av sacha42
Alva är iof 2år men går gärna själv tills hon blir trött i benen :roll:
Användarens profilbild
Av ericah
A som snart är 19 mån bärs inte så ofta längre. Mest om vi har bilen och ska göra nåt snabbt ärende på stan. För det mesta går det bra men ibland vill han inte.
Användarens profilbild
Av smulan
Jag tror att jag skulle burit Alma ganska mkt fortfarande om jag inte vore gravid och har ju varit det ett tag :wink: Men hon bärs ibland om vi ska iväg och inte har vagnen med oss.. Eftersom det nu är mannen som får bära så blir det ERGO men hon gillar det! Men hon går mest och får bäras då hon inte orkar mer.

Jag tror att det går i vågor.. vid 18 mån då de ofta utvecklar en starkare integritet och vill mera själva kanske det är många som inte vill bli burna lika mkt :?: Men jag vet inte.
Av anna m
Liv och Sonja har båda haft en period när de inte velat bli burna så sjalarna har varit undanlagda i två månader nästan. men så hade jag sjalträff i söndags och sjalarna kom fram. I två dagar tävlade de om att bli sjalade :)
Användarens profilbild
Av Isanna
Isa, 21 månader, bärs här hemma vid matlagning om hon är uttråkad, hon blir så glad om hon får åka på ryggen då.

Annars så går hon en del, men orkar inte alltid ända fram så får blir det ryggen igen.

Men oftast så springer hon fram för egen maskin numera.
Användarens profilbild
Av mimpen
Går upp och ner skulle jag säga. Just nu är 3-åringen i en åka-vagn-period :shock: Den första någonsin kan sägas... :cry:

Så nu sjalar vi nästan inte alls. Trots alla nya fina selar vi har hemma :( Fast när hon är sjuk så är ju sjalen livräddaren. Trots att hon är 3 år fyllda liksom.
Användarens profilbild
Av vovvemor
Daga är två år precis och bärs dagligen. Hon har å andra sidan inte något val, jag bär alltid båda barnen när jag rastar hundarna. :wink: Ibland kommer hon även annars och vill bli buren, sele är det hon vanligtvis åker när hon "måste" så när det är mys är det sjal som gäller. (Annars går hon, ibland med vagn som backup men någon timme går hon utan problem så den används inte så ofta.) Hoppas att det går över, kan inte minnas om Daga haft någon sådan period, för som sagt så har hon inte fått välja själv. :oops:
Användarens profilbild
Av Eld77
Sara vill fortfarande bli buren ibland (särskilt av mig som inte kan bära just nu :roll: ). Det har gått i perioder från det att hon var runt året, med längre och längre självständighetsperioder.
Användarens profilbild
Av anilov
treochetthalvtåringen kan fortfarande ibland be att få bli buren, men annars är det nog mest jag som hivar upp honom för att han är trött och gnällig samtidigt som jag måste göra något annat, typ laga mat, eller för att han fått ett utbrott (av trötthet/hunger) i affären eller så. Men det blir väl bara någon gång i veckan numera, förutom vid sjukdom.
Användarens profilbild
Av anilov
treochetthalvtåringen kan fortfarande ibland be att få bli buren, men annars är det nog mest jag som hivar upp honom för att han är trött och gnällig samtidigt som jag måste göra något annat, typ laga mat, eller för att han fått ett utbrott (av trötthet/hunger) i affären eller så. Men det blir väl bara någon gång i veckan numera, förutom vid sjukdom.
Användarens profilbild
Av mejamy
Min tös fick en period vid c:a 1,5 års ålder då hon sjalvägrade totalt. Men sen när hon närmade sig 2 ville hon bli buren igen och började själv begära att få åka sjal! :heart: Hon skulle gärna åka sjal fortfarande (blir 3 i januari) men den höggravida mamman fixar tyvärr inte det :wink: Och hon har själv konstaterat att när bebisen kommer ska mamma bära bebis och pappa bära Joy! :lol: Så hon har alltså inte slutat att vilja bli sjalad än...återkommer när hon helt slutat :wink:
Användarens profilbild
Av ZaZi
Om Signe fick som hon ville så skulle hon bli buren mest hela tiden... men min kropp säger ifrån. :( Hon börjar bli tung, min 2,5 åring.
Användarens profilbild
Av Kaja
smulan skrev: Jag tror att det går i vågor.. vid 18 mån då de ofta utvecklar en starkare integritet och vill mera själva kanske det är många som inte vill bli burna lika mkt :?: Men jag vet inte.
Japp. Det stämmer. De inser också att de kan bli lämnade, alltså att de är en EGEN person som inte sitter ihop med föräldrarna. Därav att många barn utvecklar "MIN!!!" vid den åldern.

Båda barnen har haft lite ryck och varit trassliga vid den åldern. Jakob godkände faktiskt selen, men totalvägrade vagnen, i synnerhet om han skulle somna. Och somna ville han inte alls. Det var precis som om världen kunde försvinna om han blundade. Ellen hade samma ryck ungefär, fast inte lika starkt.

Nu har det lugnat ner sig väsentligt för Ellen (hon är 19 månader) och verkar inte ha några planer på att sluta att bli buren.

//Kaja
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?