Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Tiaramoll
Vilka knytningar och bärredskap föredrar ni till era nyfödda bebisar?

Själv hade jag med mig Ergon till BB. Lilla C försvann nästan i Ergon på BB, men den fungerade bra! (Bar honom med det dära extra bebisinlägget förstås).
Användarens profilbild
Av mammahappy
Till en nyfödd bebis har jag burit i trikåsjal. Tycker det är helt klart mysigast. Sen gått över till vävd långsjal och även samtidigt alternerat med sele. Tycker att sele funkar bäst när bebisen blir runt 4månader i alla fall, ja å självklart när den är äldre än så.
Har dock aldrig testat att bära i sele med bebisinlägget, så kan inte uttala mig om det. Men jag har tyckt att det varit ett onödigt inköp.
Av anna m
Jag bar mina nyfödingar i moby - omslutet kryss 2
Användarens profilbild
Av MammaTillFelicia
började tyvärr inte o bära direkt på BB utan ca en månad senare och så bar jag henne i omslutet x2 på megen i trikåsjal! det kommer jag göra med nästa med, fast direkt på BB!
Användarens profilbild
Av Annika80
Jag hade en Moby Wrap men inte med till BB, då var jag lite blyg och ville inte "sticka ut bland mängden" Numera syns jag gärna :D
Av Tiaramoll
Jag har numera två mobysar inför BF 15/1.
Bar C i den indigoblå från att han var ca 2½ mån (lite sent), knytningen var ju dubbelt omslutet kryss. Han var vänd mot mig och benen hängde fritt, någon annan variant prövade jag aldrig med honom.
Känns lite "omysigt" att ha en nyfödd "hängandes" på samma sätt.
Funderar lite på att ha bebisen i vagga, är den snedbelastande för bäraren?
I bära mage-mot-mage, kan fötterna vara innanför smokingbältet?
Användarens profilbild
Av emelie
Bar Oliver i trikåsjal (moby) som alla ovan
Han hade benen utanför krysset men innanför smokingbältet första tiden så benen hängde aldrig utan han satt i grodposition med tyg runt benen.

Åh, vad mysigt att få bära nyfödd i trikåsjal. :loving:
Jag låtsas att jag inte alls är avis på dig som snart får göra det. :wink:
Användarens profilbild
Av kajsa kavat
Mari skrev:Jag har numera två mobysar inför BF 15/1.
Bar C i den indigoblå från att han var ca 2½ mån (lite sent), knytningen var ju dubbelt omslutet kryss. Han var vänd mot mig och benen hängde fritt, någon annan variant prövade jag aldrig med honom.
Känns lite "omysigt" att ha en nyfödd "hängandes" på samma sätt.
Funderar lite på att ha bebisen i vagga, är den snedbelastande för bäraren?
I bära mage-mot-mage, kan fötterna vara innanför smokingbältet?
Vagga har aldrig funkat med mina bebbar, men benen innanför smoking-bältet är ju det bästa ör att få till en riktigt bra grodställning när de är pyttisar :wink: Och mysigt är det med!

Här bärs det i trikåsjal och ibland i ringsjal :heart:
Användarens profilbild
Av Auroratiger
Först en ergo med babyinlägget, men det blev så varmt så när jag fick mäjlighet att låna en sino tog jag den.

Blir det fler barn ska jag definitivt se till att ta med mig en trikåsjal till BB!
Användarens profilbild
Av amöba
I fick åka famn och BB när hon var ny. Sjal (vävd) från när hon var 6 månader. K fick åka trikåsjal redan på bb. Första dagarna bar jag henne liggande i vagga i trikåsjalen, men det var svårt att få henne att ligga bra och det tryckte på brösten. Efter att jag provat att bära henne upprätt (benen innanför) så blev det upprätt för hela slanten sen :D
Användarens profilbild
Av hermana
Storasyster i famnen.
När Lillebror kom hade jag hittat till sjalarnas förtrollade värld så
han bars i en Moby Wrap på BB. Men det var svårt och svettigt att knyta första gången när jag skulle gå och äta i matsalen kommer jag ihåg.
Av Aelia
Har nu trikå, men använder även sele och MT
Användarens profilbild
Av hermana
Nämen, Åhh vilka fina bilder, Ejede! :loving:
Vilken fin sjal dessutom. :love:

This summer is really exciting. World of Warcraft:[…]

When I saw the World of Warcraft: Mists of Pandari[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?