Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Hur bär mormor/farmor vanligtvis barn i famnen?

Båda bär med barnet vänt utåt.
10
28%
En bär med barnet vänt utåt, en med barnet vänt inåt.
8
22%
Båda bär med barnet vänt inåt.
10
28%
Annat sätt. Hur?
8
22%
Användarens profilbild
Av Korp
Både min mamma och min svärmor vänder alltid barnet utåt när de bär i famnen. De har en arm mellan barnets ben och en arm under barnets armar. Jag tycker det ser så obekvämt ut och undrar varför de gör så och om det är vanligt bland kvinnor i den generationen.

Jag och min man bär barnet inåt, och så gör även farfar. Enda tillfället jag bär barnet utåt i famnen är om jag bara lyfter upp det för att sätta ner det i barnstolen.

Två personer är ju ett lite litet statistiskt underlag så därför undrar jag hur era barns mor- och farmödrar bär, med barnen vända utåt eller inåt. På höften räknar jag som inåt. Ni som inte har både mor- och farmor som bär får låtsas att den ni har är två, hängde ni med :hellu: Ni som inte har just farmor eller mormor men liknande personer som ibland bär kan förstås också rösta. :)
Användarens profilbild
Av lingonben
Farmor bär utåt, oftast. Jag tror det är för hon vill att K ska se omgivningen. Eller så är det gammal vana? Mormor bär nog oftare inåt. En av varje alltså! Mormor är yngre än farmor, om det nu har någon betydelse...
Användarens profilbild
Av Clärchen
Jag vet inte men jag skulle tro att det växlar för så gör jag själv. Har t ex idag sprungit runt med Olof utåt. Ibland känns det bekvämt på det sättet :roll:
Användarens profilbild
Av sacha42
både inåt och utåt :!:
Användarens profilbild
Av Korp
Clärchen skrev:Jag vet inte men jag skulle tro att det växlar för så gör jag själv. Har t ex idag sprungit runt med Olof utåt. Ibland känns det bekvämt på det sättet :roll:
sacha42 skrev:både inåt och utåt :!:
Äsch, vilka ombytliga typer. Såna räknade jag ju inte med i svarsalternativen. :)
Användarens profilbild
Av diddeldi
svårt att svara för jag har ingen svärmor (hon hann aldrig träffa sina barnbarn). men min mamma bär inåt :D
Användarens profilbild
Av annemi
Inte alls :roll:

Farmor bor lite för långt bort o mormor :? näää hon bär inte, möjligen håller i 2 sek :roll:
Användarens profilbild
Av verre
mormor bär A på en arm liggandes ner, med A´s ansikte neråt.. eller på höften UTÅT.
farmor vet jag inte, farfar bär inte alls.
morfar bär som mormor, dvs på ena armen med ansiktet neråt.
Användarens profilbild
Av boosten
Alltså, mina barn låter sig sällan bäras inåt (förutom i sjalen då :heart:), så jag får väl säga utåt då.. :wink:
Användarens profilbild
Av mossanvit
De bär både inåt och utåt båda två. Jag och min man bär ytterst sällan utåt, medan mormor och farmor bär utåt allt som oftast.

Mormor bär dessutom gärna i sjal :heart:
Användarens profilbild
Av Auroratiger
Farmor bär lite olika, både utåt och inåt, med en arm eller båda. Mormor bär alltid inåt, med ett fast omklamrande grepp om hela bebisen.

Farmor är lite mer van vid bebisar än mormor, behöver jag säga det? ;)
Användarens profilbild
Av zero.sara
Farmor bär oftast utåt så att J inte tittar på henne "för då gråter hon ju bara" :? . Mormor bär också mest utåt " för J är nöjdast om hon ser allt som händer" :) . Själv bär jag bäde utåt och inåt när jag bär i famnen. Beror på vad vi gör.
Användarens profilbild
Av Kattuggla
Både och får jag nog svara. Mormor och farmor har dessutom gosat i sjalen flera gånger med stor framgång.
Av Aelia
Mormor bär i MT eller Beco :mrgreen:

This summer is really exciting. World of Warcraft:[…]

When I saw the World of Warcraft: Mists of Pandari[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?