Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

:cry:
Den känns trång och jobbig, för Minimus alltså. Ska det vara så? Avlastar inte så bra heller. :purskis:
Senast redigerad av bani den sön sep 30, 2007 10:43, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av trollmamma
Nu vet jag inte vad du menar med för trång ... den ska sitta tajt o mitt tips är att använda den på språng det är inte samma "mysfaktor som vävd sjal ..." tycker jag så det är mer än nu måste vi gå .... grej

tips mätt ,nybytt bebbe ... kläder inte för varmt o ut genom dörren o detta minst flitigt under en vecka innan man ger upp :wink:

hoppas det reder sig !!!
Användarens profilbild
Av bani
Tack! Men det kändes helt enkelt obekvämt. Sitter den så tajt att det blir ok för oss känns det som om han kvävs. Och då lossar vi lite med följden att axelbanden kasar och har sig. :hmm:
Användarens profilbild
Av Tiz
Drar du åt avbärarbältet ordentligt?
Användarens profilbild
Av Kattuggla
Kan det vara så att han inte sitter tillräckligt långt ner? När vi sätter T i vår Patapum så glider hon inte alltid ner i botten utan man får hoppa lite försiktigt så att hon kommer på plats. Det är lite svårt att förklara ordentligt, förstår du hur jag menar?
Användarens profilbild
Av melon
Tiz skrev:Drar du åt avbärarbältet ordentligt?
Skulle fråga samma sak. Brukar vara det som är för löst.
Användarens profilbild
Av bani
melon skrev:
Är det runt höften? Och jag tror han sitter djupt, problemet är mer kring axelremmarna. :hmm:
Användarens profilbild
Av melon
bani skrev:
melon skrev:
Är det runt höften? Och jag tror han sitter djupt, problemet är mer kring axelremmarna. :hmm:
Jepp det är höften. Det ska sitta hårt, och axelremmarna ska inte ta så mycket av vikten, dvs inte behöva stramas så hårt att det känns trångt. Å sen kan det vara trixigt att hitta var axelremmen ska sitta. Endel vill ha den långt ner och andra långt upp, det är bara att prova tills man hittar rätt. :D
Användarens profilbild
Av bani
Jo höften sitter nog tajt. Axelremmarna är svåra att tajta till när barnet är i - man ska ju bara behöva dra i remmarna va? Känns som om jag måste ta av den och pilla. Följden är att axelbanden är lösa och ksar av axeln. Och bröstbandssnäppet kan inte vara för tajt, då kan jag ju inte knäppa ihop det bakim ryggen... törs inte ha honom på ryggen än, han är rätt vinglig och den är så låg. Maken tog en promenad med honom och var missnöjd - typ "den här är lika kass som BB"... :?
Användarens profilbild
Av bani
Ja, du får nog hjälpa till någon gång. Tack vare att du har en vet jag ju att det inte beror på att Minimus är för tjock i alla fall, för Shi är ju ingen lättviktare precis. :lol: Jag tycker att jag lattjar och lyfter och leker och har mig, men får inte till det.
Användarens profilbild
Av Kaffemoster
bani skrev:..Och bröstbandssnäppet kan inte vara för tajt, då kan jag ju inte knäppa ihop det bakim ryggen...
Hur gör du när du ska knäppa det då?

Många gör väl så att de liksom knäpper det först och sen "kryper under" det och sen drar åt axelremmarna. Själv gör jag så att efter att ha knäppt höftbältet och satt i barnet och tagit på axelremmarna som är gjorda lååååånga så knäpper jag bröstbandsspännet, och sen drar jag åt axelremmarna lagom hårt. Mitt bröstbandsspänne är åtdraget så långt det går, och då är jag både ganska axelbred och har en rejäl byst.
Användarens profilbild
Av Kaja
Jag tycker också att det är svårt att få till patapumen ordentligt på magen. Mycket bättre på ryggen.

Såhär sitter Ellen på ryggen. Slipskinz har jag konstruerat själv för att piffa upp den.

Bild

//Kaja
Användarens profilbild
Av bani
Kaffemoster skrev:
bani skrev:..Och bröstbandssnäppet kan inte vara för tajt, då kan jag ju inte knäppa ihop det bakim ryggen...
Hur gör du när du ska knäppa det då?

Många gör väl så att de liksom knäpper det först och sen "kryper under" det och sen drar åt axelremmarna. Själv gör jag så att efter att ha knäppt höftbältet och satt i barnet och tagit på axelremmarna som är gjorda lååååånga så knäpper jag bröstbandsspännet, och sen drar jag åt axelremmarna lagom hårt. Mitt bröstbandsspänne är åtdraget så långt det går, och då är jag både ganska axelbred och har en rejäl byst.
Alltså, jag knäpper höftbältet, lyfter barnet mot magen och makar in sittdelen mellan hans ben, kränger på axelbanden och hoppar till, sedan knäpper jag bröstspännet. Vilket är svårt.
Användarens profilbild
Av Tiz
Jag har aldrig gillat att bära på magen med Patapumen. Den är däremot super på ryggen, vilket jag faktiskt tror att den är designad för egentligen...
Användarens profilbild
Av Marion
Testa att först ta på sig den och sedan sätta barnet i den som i en sjal om du ska bära på magen. Jag brukar göra så att först knäpper jag avbärarbältet, sedan bröstspännet framför näsan och lyfter det över huvudet samt stoppar armarna genom axelbanden (axelbanden är förstås lååånga för att det ska gå att lyfta bröstspännet över huvudet). Ett alternativ är att stoppa armarna genom axelbaden och knäppa bröstspännet bakom nacken. Sedan tar du upp barnet högt mot din axel (i "burp-position" :lol:), stoppar handen igenom där barnets ena ben ska vara, tar tag i foten och leder det rätt. Upprepa med andra benet. Nu tar du tag i ryggplattan och drar uppåt, samtidigt som du hoppar lite för att barnet ska sjunka djupt. Slutligen spänn axelbanden, det går lättast om du drar dem rakt fram.
Jag upptäckte precis att Anso har gjort en bildserie på det som jag just beskrev. Du hittar knytanvisningen under Knyta->Sele->Mage2.
Lycka till!

Sedan är det en annan femma att Patapumen inte passar alla (mig till exempel :roll:). Avbärarbältet är för hårt i mitt tycke.

This summer is really exciting. World of Warcraft:[…]

When I saw the World of Warcraft: Mists of Pandari[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?