Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Helen
Hej,
Tittade precis på TV4 morgon vilket jag inte gjort på år och dag.
De hade en fråga " experten" ang småbarn.
Louise någonting.... ( var inte precis vid tvn när det började)

En mamma frågar om hon ska ta upp sitt barn när det skriker på kvällen eller ok hon skämmer bort det.
-Ta upp ditt barn, du ska leva efter barnet. Ditt barn är knappt född. Bär du ditt barn och det sover där under dagen är det det som är rätt! När barn skiker vill de något, de har för lite av något. Tar du upp det och det blir lugnt har du gjort rätt!

Nästa förälder
Har en 1åring och ett barn på väg. Samsover och är nöjd med det men funderar på hur de ska göra när nästa barn kommer.
- Sätt in en säng till i sovrummet. Tvinga inte över det äldre barnet i sin egen säng. Ni har ett bra koncept och ni kommer att behöva varje minut sömn ni kan få sen. Intresset för den egna sängen kommer att komma efterhand. ta det lugnt och sätt in en säng till för att ni ska få bätttre plats!

Jag blev så glad av att höra detta på TVn. Sen visst det är inget som passar alla. men Louise var emot skrikmetoden, 5 min metoden mm. Hon var för att samsova och bära barn. det kändes som ett WOW att få höra det av någon " expert" på TVn!!
Användarens profilbild
Av Fenomena
Låter som samma Louise som i Vi Föräldrar, mkt vettig! Louise Hallin?
Senast redigerad av Fenomena den tis sep 18, 2007 09:17, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av Bina
åh det måste jag precis ha missat när jag var och "gjorde morgon" på Frans.
Användarens profilbild
Av sacha42
Det lät ju bra :D
Användarens profilbild
Av Elsa
Det brukar vara Louise Hallin som svarar på frågor på Nyhetsmorgon. Hon är superbra! :D :heart: Förr har det gått att titta på gamla insalg på tv4:s hemsida. Kanske går det nu med... :hmm:
Användarens profilbild
Av Elsa
Japp, det kunde man. http://tv4.se/nyhetsmorgon/ Under Se inslag från programmet finns det en rubrik som heter "Fråga Louise". :tumup:
Användarens profilbild
Av Beckah82
Hon är bra :-)

Hon brukar svara så svaret blir en käftsmäll utan att låta otrevlig. Det blir bara helt självklart att det hon säger är rätt :-)
Av eamane
Elsa skrev:Japp, det kunde man. http://tv4.se/nyhetsmorgon/ Under Se inslag från programmet finns det en rubrik som heter "Fråga Louise". :tumup:
Kollade oxå. Bra svarat! Man kan inte skämma bort barn under två år. Bär barnet på ryggen på dagen sa hon med :)
Användarens profilbild
Av puppan
Åh jag gillar henne jättemycket jag med! :lol:
Användarens profilbild
Av Skogskajsa
Hörde också detta genom morgonstöket och blev glad :D
Användarens profilbild
Av Annika80
Åh vad bra, henne gillade jag verkligen!
Rak på sak och ja :heart:
Även om vi inte samsovit här hemma alls sen barnen var över drygt 8 mån osv.
Användarens profilbild
Av Scharlott
Ja, det låter som Louise Hallin. Hon har många bra och sunda tankar 8)
Användarens profilbild
Av tlillan
:tumsup:

Elden Ring offers a vast and versatile range of bu[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?