Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Annika80
ja vad tänker de egntligen när de ser mig komma där varje dag och svinga upp Amy på ryggen när vi ska gå hem :roll:
Några av de yngre har kommenterat att det ser mysigt ut, där sitter hon bra osv.
Några av de äldre har frågat/konstaterat att nu orkar du väl snart inte bära henne längre?!
Tja hon är 1,5 år, väger?? 11-12kg och med ergon (vilken det oftast blir från dagis) så är det inte så värst tungt.
Förutom när busan som måste se allt, sitter och hänger och slänger från sida till sida, då blir det "liiite" snedbelastning.

Idag svingade jag upp henne utomhus och en av de äldre försökte välment hjälpa till med ena axelbandet, men jag sa att jag gör det helst själv för det ÄR enklare då, för mig i allafall.
Hon berättade att hon bar sin son ganska länge när han var liten, fast i en sele utan bröst och midjeband (säkert BB)
Jag förklarade att Ergon avlastar så bra pga ovanstående och en av de yngre tyckte det verkade vettigt, för så är det ju på alla större ryggsäckar.

Tja bara lite svammel, vad tycker personalen hos er på dagis/skola?
Användarens profilbild
Av Sandrisen
Jag har fått kommentarer som att det ser mysigt ut till att det ser tungt ut. :roll:
Användarens profilbild
Av Siania
He, he vet inte än vad min dotters personal tycker om detta. Var på första inskolningsdagen idag och bar henne inte då. Däremot var de väldigt imponerade av hennes förmåga att uttrycka sig med tecken och pratade varmt om detta. Gillar denna förskola varmt redan... :love:
Användarens profilbild
Av emelie
De tyckte det var väldans mysigt när han var bebis o vi lämnade/hämtade Viktor.
En fröken har sagt: Åh, bär du fortfarande?
men annars inga kommentarer.
Användarens profilbild
Av Sara med alla barnen
2 olika dagis.

nr 1 när Gabriel var bebis och satt i trikåsjal innanför vid hämtning/lämning: tyckte det såg mysigt och praktiskt ut och tänk om sånt funnits när jag... :roll:

nr 2 när Gabriel började dagis för snart ett år sen och har setts i både sjal och sele på både rygg och mage: inga kommentarer alls! inte en enda! Lite förvånad är jag faktiskt :wink:
Användarens profilbild
Av iko
Någon kommentar om att det ser mysigt och praktiskt ut. Oftast har det varit ringsjal (det är mindre än 100 meter dit).

Ett av de större barnen ville prova, så jag har även prövat en stund med 4-åring i ringsjalen. Hon tyckte det var väldigt roligt, och jag kunde konstatera att det gick ganska bra med ett stort barn också.
Användarens profilbild
Av Anso
På vårt dagis så brukar lärarna också rusa fram och vara hjälpnödiga när jag hivar upp David på ryggen men nu börjar de vänja sig tror jag. De tycker att det ser mysigt och bekvämt ut och en av dem ska tipsa sin gravida syster om Sjalbarn och alternativen till BB-selen.

Dagisbarnen undrar ibland varför jag bär på bebisen men Hanna brukar säga "för han kan inte gå än" och det är ju väldans sant och riktigt observerat. :D
Användarens profilbild
Av Lydia
Anso skrev: Dagisbarnen undrar ibland varför jag bär på bebisen men Hanna brukar säga "för han kan inte gå än" och det är ju väldans sant och riktigt observerat. :D
:heart:
Användarens profilbild
Av mammahappy
Ja jag bär ju sällan Melwin men Vilgot bär jag ju dagligen i sjal när jag lämnar och hämtar. Och de har sagt att det ser mysigt ut och även frågat om det är tungt.
Några gånger har Melwin inte velat åka vagn så då har jag bärt Vilgot i sjal fram och sen Melwin i sele på ryggen.
Och då har jag fått kommentarer: "Oj oj akta ryggen" eller "Men nu måste det väl verkligen vara tungt. :shock: "
Ja dessa typer av kommentarer får man då. Å visst klart att det är tyngre att bära 2st men i en promenad på 10-15min så funkar det. Kanske inget man skulle ge sig ut på en långpromenad i 1,5 timme typ.
Användarens profilbild
Av Scharlott
Anso skrev:Dagisbarnen undrar ibland varför jag bär på bebisen men Hanna brukar säga "för han kan inte gå än" och det är ju väldans sant och riktigt observerat. :D
:loving:
Användarens profilbild
Av Clärchen
Bar ofta Elisi ringsjal förra året och fick frågor om det inte var tungt. Fast när han satt innanför bärponchon tyckte de att det såg mysigt ut.

Fast, tungt? Det var ju jobbigare att bära på armen :roll: vilket de också fick höra. Han säger ofta till att han vill bli buren och går han går han gärna åt fel håll... Numera frågar barnen ofta varför jag har vagn när jag hämtar. De flesta hämtas ju med bil ;)
Användarens profilbild
Av Fine
Anso skrev: Dagisbarnen undrar ibland varför jag bär på bebisen men Hanna brukar säga "för han kan inte gå än" och det är ju väldans sant och riktigt observerat. :D
Tror du det är ok för Hanna om jag snor hennes argument rakt av sådär? Så underbart! Klockrent! :app: :tumsup:
Användarens profilbild
Av Anso
Fine skrev:
Tror du det är ok för Hanna om jag snor hennes argument rakt av sådär? Så underbart! Klockrent! :app: :tumsup:
Hanna tycker att det är helt OK. :lol: Ibland blir man lite paff av hur barnen bar ploppar ur sig en massa kloka saker. :wink:
Användarens profilbild
Av Fine
Anso skrev:
Fine skrev:
Hanna tycker att det är helt OK. :lol: Ibland blir man lite paff av hur barnen bar ploppar ur sig en massa kloka saker. :wink:
Schysst! Då vet jag vad jag ska svara när någon frågar. :)
Av Sia
Anso skrev:
Fine skrev:
Jag har tänkt länge att man skulle ha en liten bok med sig i handväskan där man skriver upp roliga citat ur familj och umgängeskretsen, det vore faktiskt skitkul att läsa.
Lite som www.tjuvlyssnat.se fast klokare!

Elden Ring offers a vast and versatile range of bu[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?