Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av kidA
idag var vi (jag mamma therese o lille love 6 veckor imorgon) på promenad och hämtade storebror från dagis. var första turen i Hoppen. SÅÅ MYCKET TYG att knyta. jag lyckades nog tvinna till det flera ggr och hur mkt jag än spred ut tyget över axlarna så gled det ihop iaf. konstiga axlar kanske? :lol:

men mysigt var det. och jag gillar min hoppe känner jag redan :heart:

Bild
Användarens profilbild
Av sacha42
vad fina ni är :D
Användarens profilbild
Av kidA
sacha42 skrev:vad fina ni är :D
tack :)

men jag måste verkligen träna mer på knytningen. inte lätt att gå fr att bara burit i sino o moby o MT till att få till knytningen på en sån där stor sak :-D
Användarens profilbild
Av sacha42
kidA skrev:
sacha42 skrev:vad fina ni är :D
tack :)

men jag måste verkligen träna mer på knytningen. inte lätt att gå fr att bara burit i sino o moby o MT till att få till knytningen på en sån där stor sak :-D
ja det krävs lite träning och kanske uppmjukning av sjalen men det ser fint ut och blir bara bättre då man får till det :D
Användarens profilbild
Av Bina
Trevligt! :D

Jag blir bara inte kompis med de vävda sjalarnas stora knut med min bebis denna gången så jag får väl förbli trikåsjalsnisse & selnisse
Användarens profilbild
Av kidA
nu skrev jag precis ut massa olika knytinstruktioner. kanske inte ska knyta dubbelomslutet med hoppen?´utan bara omslutet?

hur gör ni som kan? :-)
Användarens profilbild
Av sacha42
brukar knyta omslutetX oftast :D
Användarens profilbild
Av kidA
måste jag prova då :-D
Användarens profilbild
Av ernamalin
Å vad fina ni är! gillar Timbuktu :heart:
Av eamane
Ni passar fint i Timbuktu ja! Prova lite olika knytningar om det känns konstigt!
Användarens profilbild
Av kidA
Ejede skrev:
sacha42 skrev:brukar knyta omslutetX oftast :D
Samma här! Tycker dubbelt omslutet är lite krångligt att få till riktigt bra med vävda sjalar, antingen blir det för hårt eller för löst, ett fåtal ggr som det har blivit perfekt med vävda sjalen. :roll: Men du kidA, har du inte fått en instruktionsbok till din Hoppe? Där i finns det masssor med bra förklaringar på olika knytsätt som du kan göra med Hoppen!
Om du inte har en så har jag flera stycken hemma och kan isf skicka ett häfte åt dig! :wink:
jag köpte min hoppe beg via sb. så neh jag fick inte med ngt häfte :-( men jag skrev ut en liten folder fr stjärnbarn nu. så jag tror jag fick med alla knytningar där. men tack ändå :-)
Användarens profilbild
Av kidA
vi provade förresten vanligt omslutet X nu och då blev det enklare att knyta tycker jag. men ska han kunna ta sig ut så här långt fr min kropp? han är så himla stark i nacken o så redan o ska kolla på en hela tiden. så han tar i med händerna o skjuter sig ut fr kroppen :-)

Bild
Användarens profilbild
Av EmilsMamma
Timbuktun är bara så vacker :lol: :lol:

Om du vill att knytningen ska bli stadigare så ska du "dra ihop" krysset över barnets rygg. Allt överflödigt tyg ska samlas över ryggen på barnet, inte utåt sidorna. På så sätt blir det riktigt stadigt (och varmt).

Vill man ha knytningen svalare så kan man sära på krysset ännu mer. Jag tycker för övrigt inte att det ser ut som om han sitter ostadigt.

www.babydesign.se kan du nog beställa Hoppediz knythäften på svenska. Kostar runt 100 kr.
Användarens profilbild
Av kidA
ah du hade en oxå ser jag. o ja den är så himla fin. låg inlagd en vända på specbb här i lkpg under graviditeten o då var det en annan tjej där som hade en hoppe timbuktu. så jag beställde en. kunde inte annat... den är underbar. :heart: :heart: :heart:
Användarens profilbild
Av kidA
o så var jag tvungen att prova dubbelt kryss oxå med storebror noah 19 mån. riktigt bekvämt faktiskt.

Bild

Elden Ring offers a vast and versatile range of bu[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?