Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av aha
Jag har aldrig riktigt fått in snitsen på att bära med sjal på ryggen. Sonen som jag började sjala var så vild på ryggen att han tog sig ur alla knytningar hur tighta dom än var så jag gav upp och skaffade en ergo istället.

Nu köpte jag på mig en vävd långsjal ändå senare men den har inte blivit använd än. Jag har en ny chans nu för det är inte säkert att lillebror blir lika vild. Mitt problem är min mycket instabila axel.

Jag har slagit axeln ur led ordentligt en gång och därefter har jag dragit ur den under en förlossning. Senare har den åkt ur när jag åkte på rumpan nedför en trapp, när jag skulle lyfta en tung matta från ett altanräcke ...
dom sista gångerna har jag fått den rätt utan läkarvård.
Sista förlossningen åkte den ur fyra gånger trots att både jag, bm och maken var medvetna om problemet, den åkte ur av ren muskelkraft ett par gånger.

När jag knöt på rygg fick jag vara väldigt försiktig när jag spände åt för jag kände hur det kluckade i axeln och då var den ändå inte i närheten av så glapp som den är nu.

Borde jag inse att ryggbärande med sjal är något jag faktiskt inte klarar av, sälja av mina vävda sjalar och bära med sele nu också (när sonen blir lite större vill säga).
Jag ville egentligen få snits på ryggen med sjal men samtidigt vet jag att jag tyckte att sele var sååå smidigt så jag kanske inte missar något väsentligt ändå.

Alltså, ska jag sälja av min didy, hoppe och stork eller ska dom få stanna?
Användarens profilbild
Av Shasista
Oj! :shock: Det låter lite läskigt med din axel... Men det funkar alltså med en sele? Svårt... att sälja sina sjalar är ju alltid svårt :wink: men att bära i sele är ju faktiskt inte så dumt det heller. Hmm... jag personligen hade nog burit mest i sele och sparat en eller två sjalar för de stunder som man vill mysa till det lite extra!
Användarens profilbild
Av aha
Ja sele fungerar som tur är :D
Orsaken att jag har problem med sjalen är att när jag ska spänna åt kommer jag i ett känsligt läge med axeln och den vill då gärna hoppa ur.
Fram har jag inte samma problem utan där kan jag dra åt.

Nu bär jag mest med min Moby och ibland ringsjal. Jag har en krinklad också men den har jag faktiskt inte provat än :oops:

Elden Ring offers a vast and versatile range of bu[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?