Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av thanisa
Min första sjal var didymos katja. När jag köpte den var det nog bara didymos som fanns i Sverige och såldes via active babycare. Funderade mycket på vad jag skulle ta för färg men det som fick mig att bestämma mig var ett kort från ett kök där en har ett barn på ryggen i en katja och det fotot fick mig att bestämma mig för just katjan. Ska se om jag hittar kortet någonstans på webben, det borde finnas om man letar tror det kortet finns med i någon av deras brochyrer också.
Användarens profilbild
Av verre
min första var storchenwiege leo natur....5.7 meter---

nej nu ljuger jag min trikå var den första men jag fick aldrig till det med den så jag använde inte den mer än 2 ggr..

jag surfade runt och kollade priser och vad folk tyckte och storken var den som vann och så hittade jag en helt ny stork för 400 på blocket så jag slog till..
Användarens profilbild
Av mian
Min första sjal var en Hoppediz beställd direkt från Tyskland eftersom det inte fanns några andra sjalförsäljare än Activebabycare som sålde svindyra Didysar :wink:

Och jag som hatar blått beställde en mörkblå för att det skulle se ut som en BabyBjörn :shock:
Användarens profilbild
Av svas
Trikåsjalen Cuddly wrap i färgen Sage (ljusgrön). Jag valde mellan olika trikåsjalar och föll för Cuddly då den verkade vara hyfsat sval plus att den hade avsmalnande ändar. Var rätt sugen på en Sino men tyckte de var för dyra. När jag väl valt märke fick Kära H äran att välja färg. Cuddlyn är såld.

Min första vävda var en Didy Jakob. Efter tips i en av mina första trådar här på SjalBarn insåg jag att Jakob var MIN sjal. Jag valde mellan Easy, Hoppe och Didy. Hade inte känt på någon innan jag slog till med köpet. Men förstod att Didy var lite svalare än Hoppe. Att jag valde Didy framför Easy var att jag inte hittade någon Easy som hade "rätt" färg. Jag har kvar Jakob. Men funderar ibland på att sälja den. Fast så ångrar jag mig och vill ha den kvar :roll: .
Användarens profilbild
Av marlene
Min första var en bära barn ocean, helt tokig färg eftersom jag inte ens gillar blått :roll: Men på den tiden fanns det inte så jätte många alternativ vet inte om det fanns så många fler än babyboden och activebabycare och bära barn.
Användarens profilbild
Av Sandrisen
En midnattsblå Hoppediz trikåsjal. Hyrde den från hyrsjal, egentligen skulle det vara en himmelsblå, men dom skickade fel och jag orkade inte sända tillbaka och dona. Varför det vart just den vet jag inte. Tror att det var för att den såg mysig ut. :roll:
Användarens profilbild
Av zero.sara
Den första är en tricot slen mörkgrå, det blev den eftersom jag var osäker på att beställa på nätet och det var den enda jag gillade på babyproffsen (och den enda trikålångsjalen dom hade). :) Den är mjuk och gosig, men lilltjejen börjar bli tung för den

Första vävda är en hemmasydd av tyget Louisa från Jysk

Drömsjalen är en tvåfärgad didymos indio
Användarens profilbild
Av P
Min första var en Ultimate Babywrap. Helt underbar och jag bar i den dagligen. När jag senare köpte en moby blev jag grymt besviken för den var inte alls som UBW och jag sålde den omedelbart.
Användarens profilbild
Av Nova
Min första sjal var en marinblå Moby Wrap.
Jättemysigt! :heart:

Eftersom trikå skulle vara lättast att lära sig att knyta fick det bli en sådan.
Hittade omhulda.com på nätet som hade bra priser.
Så diskret färg som möjligt, kanske inte vad jag hade valt idag. :lol:
Av eamane
Min första är och var en svart Moby. Hade planer på att sälja den nu men fick inte för sambon "Det var ju den han bar i". Första vävda var en turkos Rebozo...
Användarens profilbild
Av Blixa
Första sjalen var en BabyBundler. Längsta längden för att även maken skulle knyta (vilket han aldrig gjorde mer än på försök någon gång med trikåsjalen). I ett svagt ögonblick sålde jag den till en väninna när den bara låg och dammade här hemma. Så fort hon var klar med den köpte jag tillbaka den och nu får den aldrig mer flytta. Det är ju första gos-sjalen :heart:
Sjalen efter blev en hoppediz kapstadt som också var superlång för makens skull. Mycket tyg blev det på mig som bar mest. I början trodde jag verkligen att vi skulle kunna klara oss på en sjal hela bärperioden och inte bli så där tokiga som de som hade typ 4-5 olika sjalar :roll: Sedan hittade jag Didymos Jim och så var sjalkarusellen igång.
Hoppen är nu en underbart bekväm och snygg MT som Nova har sytt. Synd bara att lagom till att den var klar så ville inte Hektor bäras längre :cry: Tur att det kommer ett nytt sjalbarn snart :vågen:
Användarens profilbild
Av Bina
lustigt - det här tänkte jag starta en tråd om i förrgår men annat kom emellan.

Min första sjal:
:!: Marinblå MobyWrap köpt från Stellaris
Bra pris eftersom jag inte visste om jag skulle trivas med sjal, ville ha en svart men hade ej tålamod att vänta på leverans.

:!: Min andra sjal:
Tricotti röd-vin köpt beg via Tradera
Ville ha något snabbt

:!: Min tredje sjal:
Ringo Blåsippa köpt av Elin här på SB, annons på sjalar.nu
Elin lockade hit mig.. sen var det "kört"

:!: Min fjärde sjal:
Didymos Lena köpt av Anso

:!: Min femte sjal:
Stork Inka bytt med Helena mot Didy Lena

Härefter NOLL KOLL 8)
Av Tyche
Första sjalen var en bärabarn, för den skulle ju vara så lätt att få till :shock: :roll:
Vi försökte ett par gången, men lyckades aldrig - och så köpte vi en UBW :heart: Absolut bästa sjalen någonsin.
När den började svaja ett par månader senare, i september -05 införskaffades en stork - en Leo. Helt underbar, och en idag får jag lite sorg över mig över att jag faktiskt sålde den.
Sen började svängdörrarna, easy var populärast och jag har haft många i min ägo, provade didy ett par gånger men näää - inte förens jag bytte mitt hav mot Ansos indio. Jag var KÄR! Den indion bor kvar här, har provat några fler efter det men ingen har motsvarat mina förväntningar.
Har köpt EN hoppe och provknutit, sen skickades den upp till Knyttet&K för att bli mei tai.

Sino, moby, h-a-b, mameco,cuddly och ringo har alla blivit sponsrade av mig mer än en gång :lol: :oops:
En skrynklig chokladgås har hittat hit.

Nu glömmer jag några så klart - men så är det ju ibland. *Förlåt* :wink:
Användarens profilbild
Av doddit
Min första var en hoppediz osaka. Den köptes när sonen var 5 mån för jag stod inte ut med babybjörnen längre. Att det blev just den var för att den passade ekonomin bäst och färgen är precis rätt för mig. Det är fortfarande favoritsjalen, så mjuk och gosig :loving:

Elden Ring offers a vast and versatile range of bu[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?