Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av norkmedoo
44 har jag skickat för!
Användarens profilbild
Av mammahappy
33:- har jag lyckats skicka den för. Den väger mellan 250-500g så det beror på om man lyckas packa den tunnare än 3cm så att den inte blir skrymmande.
Användarens profilbild
Av Jenny m. liten
Okej, tack båda två.

Jag vann en på tradera och i de annonser där det stått med pris och/eller frakt så har det stått 33 kr/under 500g så jag blev lite fundersam när säljaren ville ha 44 kr, men då är det nog för att det skulle bli skrymmande då alltså... :notes: Då hänger jag med. :wink:

Tack för informationen.
Användarens profilbild
Av Jenny m. liten
Jenny m. liten skrev:Okej, tack båda två.

Jag vann en på tradera och i de annonser där det stått med pris och/eller frakt så har det stått 33 kr/under 500g så jag blev lite fundersam när säljaren ville ha 44 kr, men då är det nog för att det skulle bli skrymmande då alltså... :notes: Då hänger jag med. :wink:

Tack för informationen.
*puffar*
För nu när paketet kom så var det frankerat med sex valörlösa frimärken. Då antar jag att avsändaren bara betalat 33 fast h*n tagit ut 44 kr av mig i fraktkostnad? :(
Användarens profilbild
Av hermana
Jenny m. liten skrev: För nu när paketet kom så var det frankerat med sex valörlösa frimärken. Då antar jag att avsändaren bara betalat 33 fast h*n tagit ut 44 kr av mig i fraktkostnad? :(
Vad dåligt! Det har hänt mej att jag sagt för hög fraktkostnad (när jag hade min gamla hushållsvåg som inte var elektrisk) men då har jag alltid mailat köparen, bett om kontonummer och betalt tillbaks.
Maila säljaren och fråga!
Användarens profilbild
Av sacha42
vad tråkigt att det blev fel och att säljaren inte har hört av sig om det :(
Användarens profilbild
Av Jenny m. liten
hermana skrev:
Jenny m. liten skrev: För nu när paketet kom så var det frankerat med sex valörlösa frimärken. Då antar jag att avsändaren bara betalat 33 fast h*n tagit ut 44 kr av mig i fraktkostnad? :(
Vad dåligt! Det har hänt mej att jag sagt för hög fraktkostnad (när jag hade min gamla hushållsvåg som inte var elektrisk) men då har jag alltid mailat köparen, bett om kontonummer och betalt tillbaks.
Ja, jag tänkte göra det men hur skriver man så det inte bara låter otrevligt?
Funkar detta:
Hej!

Paketet har kommit fram nu och jag har packat upp det men inte hunnit provknyta ännu, jag tror helt klart jag kommer vara nöjd med den i alla fall.

Jag ser att du slapp avgiften för skrymmande så de överskjutande 11 kronorna kan du bara sätta in på mitt konto i Handelsbanken.

clearingnr: xxxx
kontonummer: xxx xxx xxx

Tack så jättemycket.

Vänligen
namn/alias
Användarens profilbild
Av Måsen
Jenny m. liten skrev:
hermana skrev:
Funkar detta:
Hej!

Paketet har kommit fram nu och jag har packat upp det men inte hunnit provknyta ännu, jag tror helt klart jag kommer vara nöjd med den i alla fall.

Jag ser att du slapp avgiften för skrymmande så de överskjutande 11 kronorna kan du bara sätta in på mitt konto i Handelsbanken.

Tack så jättemycket.

Vänligen
namn/alias
Kort och bra formulerat!

Jag skickade förresten en med posten idag och det var inte svårt att packa den så att den inte skulle gå som skrymmande. :D
Användarens profilbild
Av Jenny m. liten
Måsen skrev:
Jenny m. liten skrev:
hermana skrev:
Funkar detta:
Hej!

Tack så jättemycket.

Vänligen
namn/alias
Kort och bra formulerat!

Jag skickade förresten en med posten idag och det var inte svårt att packa den så att den inte skulle gå som skrymmande. :D
Tackar *trycker på sänd*
Så. Nu är det skickat så får vi se vad h*n säger.
Tack för hjälpen, alla.
Användarens profilbild
Av Sandrisen
Bra formulerat!
Jag hade gjort precis samma sak som du. 8)
Användarens profilbild
Av Jenny m. liten
Ja, det känns lite fjantigt att "bråka" för 11 kronor, men ändå...
Användarens profilbild
Av Sandrisen
Möjligt, men rätt ska vara rätt.
Användarens profilbild
Av mammahappy
Så har jag oxå gjort några gånger. Man har tex betalat 44:- i frakt å sen har det bara frankerat för 33:-
Då brukar jag skriva:
Hejsan fick paketet idag å den var jättefin.
Men ser att du visst råkat ta 11:- för mycket betalat för portot så var vänlig sätt in pengarna i mitt konto i swedbank clearing 12345 kontonr 123456789.

Eller något i den stilen. Hoppas att säljaren hör av sig och för över pengarna till ditt konto. Visst 11:- är inte så mycket men tänk en del säljare som sätter i system att alltid ta 11:- för mycket i frakt. Det blir mycket pengar som den lurar till sig isåfall.

Elden Ring offers a vast and versatile range of bu[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?