Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Blackbabe
Vi ska köpa en vävd sjal och vi båda har fastnat för gauze. Hur avlastar den när barnet blir tyngre? Hur tunga är era barn som blir burna i en gauze?
Användarens profilbild
Av LillaG
Blackbabe skrev:Vi ska köpa en vävd sjal och vi båda har fastnat för gauze. Hur avlastar den när barnet blir tyngre? Hur tunga är era barn som blir burna i en gauze?
Jag har burit I i gauze (skrynkel) under sommaren. Han är 1 år och det funkar jättebra tycker jag - både på mage & rygg.
Däremot upplever jag att mina olika skrynkelgauzar har haft lite olika tjocklek, så det har varit lite olika känsla att bära i dem.
Om ni däremot tänker köpa en slät gauze kanske den har jämnare egenskaper?
Av Tyche
Jag har en brun skrynkel gås och bär Isaac 2,3 år 15,1 kg i den då och då.
Jag tycker det är helt ok förutsatt att jag sett till att verkligen breda ut gåsen ordentligt. Minsta rynka känns och det blir obehagligt.
Användarens profilbild
Av Blackbabe
Tyche skrev:Jag har en brun skrynkel gås och bär Isaac 2,3 år 15,1 kg i den då och då.
Jag tycker det är helt ok förutsatt att jag sett till att verkligen breda ut gåsen ordentligt. Minsta rynka känns och det blir obehagligt.
Hon är uppe i 7 kg nu så ännu ska det väl dröja ett tag innan hon är uppe i 15 kg ;-)
Användarens profilbild
Av Annika80
Jag äger bara 2 gåsar (+ mt o selar) och bär min 1,5 åring i dom, vet inte vad hon kan väga? men minst 11-12kg och det funkar kanon.
Dock tycker jag att den äkta skrynkliga gåsen avlastar bättre än stoff och stil gåsen
Användarens profilbild
Av Scharlott
Hoppas det är ok att jag svarar fastän jag säljer Calin Bleu gauze :wink: Anses väl lite partisk :roll:

Vad gäller Calin Bleu gauzesjalarna så är de nuvarande släta och de tidigare skrynkliga tillverkade av samma tyg. Då Calin Bleu precis startade med sin produktion av gauzesjalar färgades de för hand. Numera görs färgningen maskinellt vilket slätar ut tygets naturliga skrynklighet. Fördelen är att vi av processen får en mycket mjuk och fin bärsjal som kan användas från nyfödd bebis och upp till ca 2-3 år. Calin Bleu gauzesjal är testad för barn på 16-19 kg.

Samtliga gauzesjalar från Calin Bleu är alltså tillverkade av samma tyg och det torde vara en smaksak om man föredrar en slät eller skrynklig. Avlastningsmässigt är de likvärdiga. Dock kan man uppleva dem olika och föredra den ena framför den andra. Själv tycker jag mycket bra om både skrynkliga och släta 8)
Av FiaLisa
Jag är gauze-fan och bär min 2½-åring i dem.
Av MammaTess
Jag är också gause-fan och bär min son som 2,5 i den...
Användarens profilbild
Av Jennelii
Jag bär Linus som är 2 år och 9 månader i den (eller jag har 3 st :roll: ) och det är den sjalen jag väljer framför dom andra (didy, rebozo, hoppiz) för den är lättast, skönast, bäst och jag kan bära i evigheter med den!! Jag älskar den verkligen :heart: Linus väger nog 15 eller mer med kläder.
Användarens profilbild
Av Blackbabe
Då får det bli en Gauze :-)
Användarens profilbild
Av Bina
Jag bar min tvååring i Gauze utan bekymmer - kanske inte timtal men ofta bär man inte de lite större barnen så länge åt gången.
Användarens profilbild
Av sacha42
använder till alva 2åroch 12kg. men ska jag bära längre väljer jag en annan sjal eller sele.
Av ninen
Blackbabe skrev:Vi ska köpa en vävd sjal och vi båda har fastnat för gauze. Hur avlastar den när barnet blir tyngre? Hur tunga är era barn som blir burna i en gauze?
Helkass tycker jag, i jämförelse med andra vävda långsjalar (är gauzen ens vävd?). Väldigt dumt att välja den som enda vävda långsjal, men det kanske ni inte hade tänkt?

Den var iofs bra första sommaren när han var 3-4 månader.
Användarens profilbild
Av guldmane
Jag har endast en skrynklig Gauze och bär min tjej, 1år 8 månader. Det är den bästa sjal jag haft. Har även tidigare haft Storchenwiege, EasyCare, Bebina, mfl men gillar alltså gåsen bäst.

Elden Ring offers a vast and versatile range of bu[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?