- fre sep 07, 2007 16:48
Nu börjar jag bli redigt trött på alla frågor, frågor om sjalar/ergonomiska selar och tygblöjor. Jag känner mig så himlar konstig och utanför när folk frågar om sånt jag tycker är helt självklart. Litegran är ju jättekul, lagom många frågor från lagom många personer men just nu känns det som att det inte är någon som känner mig utan jag är bara den där mamman som sjalar/använder tygblöjor (och syr så mycket). Senast på Öppna förskolan idag blev jag mamman folk bara pratade med för att fråga om alla våra konstiga grejer, tom personalen kom fram och frågade och kommenterade bla huvudstödet på Ergon. "Gud vad smart grej, då behöver du ju inte lägga ner honnom när han somnar." Uhm, nä, ett bärdon där man måste lufta ner barnet om det somnar verkar ju väldigt korkat tycker iaf jag men men.. De verkar aldrig ha sett något liknande vilket faktiskt förvånar mig när det är personal på en öppenförskola som jobbat där i flera år. Är det verkligen sååå annorlunda/ovanligt att sjala/bära ergonomiskt fortfarande?
Ingen går fram och frågar en mamma vad en BB Active är eller hur en engångsblöja funkar liksom.
Förlåt för att jag skriver så många negativa inlägg just nu men det är först nu jag börjat märka skillnaden på mig och andra, för tre månader sen var enda skillnaden på oss och andra att vi hade sjal men nu känns det som vi gör ALLT annorlunda (och konstigt?).
Jag tror jag börjar komma ur SB-bubblan också och får träffa "vanliga" mammor för första gången nu
Ingen går fram och frågar en mamma vad en BB Active är eller hur en engångsblöja funkar liksom.
Förlåt för att jag skriver så många negativa inlägg just nu men det är först nu jag börjat märka skillnaden på mig och andra, för tre månader sen var enda skillnaden på oss och andra att vi hade sjal men nu känns det som vi gör ALLT annorlunda (och konstigt?).
Jag tror jag börjar komma ur SB-bubblan också och får träffa "vanliga" mammor för första gången nu

Not so much anymore..