Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Pétronille
som inte kan avhålla sig från att kommentera... :evil: Har dom inget bättre för sig? Än tror de att barnet ska ramla ut eller att det ska kvävas i sjalen, eller så har de andra expertutlåtanden, som i morse när jag väntade på tunnelbanan på perrongen med lillan i sjalen på ryggen:
"Jag har läst att man ska ha barnet så att man kan SE det!" Och så gjorde hon en gest med ett barn framför sig. :hopmad:
Av surftrollet
Jahupp. Och hur mycket av sina barn ser alla med frammåtvända vagnar?
Av belinda
esarina skrev:Jahupp. Och hur mycket av sina barn ser alla med frammåtvända vagnar?
men eller hur!
undrar om hon går runt till alla med barn i framåtvänd avgn och säger samma sak?!

Galet irriterande med såna där kommentarer.
Användarens profilbild
Av 4ungar
belinda skrev:
esarina skrev:Jahupp. Och hur mycket av sina barn ser alla med frammåtvända vagnar?
men eller hur!
undrar om hon går runt till alla med barn i framåtvänd avgn och säger samma sak?!

:iagree:
Av Pétronille
demalebe skrev:
belinda skrev:
men eller hur!

:iagree:
Ja precis! men skillnaden är ju att på ryggen är ju barnet mot ens kropp, kan pilla en i håret och jag kan klappa henne på rumpan, vända mig om och titta på henne etc! :hopmad: en gång till!
Av ninen
Så dumt. Hon hade nog misstförstått det hon läst om man inte ska barnet framåtvänt. Korkad tant.
Användarens profilbild
Av annemi
Mäh, vilken tant :angry:
Användarens profilbild
Av lillvilda
haha hon har nog missuppfattat att det handlar om vad barnet ser och inte tvärtom. hon har nog läst artiklarna om framåtvända vagnar..hihihih
Användarens profilbild
Av Elinea
Hörde en tant muttra "Stackars barn" till sin man när jag gick förbi med Linnéa i min Sino. Fattar inte varför det var så synd om henne som sov lugnt och tryggt nära sin mamma. Borde ha gått fram och frågat egentligen men orkade inte.
Användarens profilbild
Av Ullegulle
Elin J skrev:Hörde en tant muttra "Stackars barn" till sin man när jag gick förbi med Linnéa i min Sino. Fattar inte varför det var så synd om henne som sov lugnt och tryggt nära sin mamma. Borde ha gått fram och frågat egentligen men orkade inte.
Vilket stolpskott.. :roll:
Hon var säkert avundsjuk för att hon inte fick mysa så med sina barn...
Av MammaHela
Men en i min föräldragrupp...

Vi skulle träffas och fika på ett café. Liv sover i vagnen, så jag tar den och knatar iväg, men stoppar ner sjalen ifall hon vaknar.

Efter 10 min vaknar hon och jag plockar på mig sjalen och får 3 par nyfikna ögon på mig, den fjärde hade haft med sig bara sjalen på semestern :rock: ..

De frågar lite och jag och den andra tjejen förklarar lite. Sen frågar en av tjejerna:

"Kan man ha den när man kör bil? :duh: :duh:

*suck*
vad tror folk?
Användarens profilbild
Av Auroratiger
MammaHela skrev:De frågar lite och jag och den andra tjejen förklarar lite. Sen frågar en av tjejerna:

"Kan man ha den när man kör bil? :duh: :duh:

*suck*
vad tror folk?
:rofl:

(Fast egentligen borde man inte skratta eftersom det på fullt allvar finns idioter som inte spänner fast sina barn utan har dem i knäet när de åker bil...)

Får väl komma med en positiv kommentar: Var på ett föreningsårsmöte i helgen där både jag och sjalbärande kompis fick massor av positiv uppmärksamhet! (Även från medelålders tanter!) "Vad praktiska de verkar" var en vanlig kommentar! :-D
Av Pétronille
Elin J skrev:Hörde en tant muttra "Stackars barn" till sin man när jag gick förbi med Linnéa i min Sino. Fattar inte varför det var så synd om henne som sov lugnt och tryggt nära sin mamma. Borde ha gått fram och frågat egentligen men orkade inte.
:hopmad: :pc:

Vilken ultradum tant!!! Grrrr. Som tur är får man ju många positiva kommentarer, även av tanter, i stil med: å vad det ser mysigt ut! Inte bara bitterkärringar alltså!

Och den där tjejen som ville köra bil med bebis i sjalen! :roll: Ska man skratta eller gråta? Vad svarade du MammaHela? "Nä men man kan knyta fast bebis i sätet med den så slipper man köpa bilbarnstol. Eller hemma i sängen slipper man släpa på bebis över huvud taget." suck.
Av MammaHela
Pétronille skrev:
:hopmad: :pc:

Vilken ultradum tant!!! Grrrr. Som tur är får man ju många positiva kommentarer, även av tanter, i stil med: å vad det ser mysigt ut! Inte bara bitterkärringar alltså!

Och den där tjejen som ville köra bil med bebis i sjalen! :roll: Ska man skratta eller gråta? Vad svarade du MammaHela? "Nä men man kan knyta fast bebis i sätet med den så slipper man köpa bilbarnstol. Eller hemma i sängen slipper man släpa på bebis över huvud taget." suck.
Jag svarade, klart man kan köra bil med henne i sjalen, men jag skulle aldrig göra det. Du kan juh gissa vad som händer om jag krockar, här är bebisen (klappadepå Liv) och här är ratten (visar med händerna). :twisted:

Sen så frågade hon inga mer dumma saker :hellu:
Användarens profilbild
Av zero.sara
Man kan ju köra bil med sjalen på sig, men utan barn i :wink: bebis får allt sitta i babyskyddet (och sedan bilstolen om dom är lite större)

Träffar mest folk som tycker sjalen verkar mysig, men lite krånglig. Brukar svara att det inte är så krångligt som det ser ut :D (Jo ryggknuten krånglar då men det hoppas jag att jag får hjälp med på sjalträff) Förutom syrran då som tycker det är hippiestuk och tror att det snart är för tungt att bära... Men hon är familj och van att jag inte alltid gör som alla andra.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?