Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av MammaTillFelicia
Jag har en vagn som har används en del, spec när lillan var riktigt liten. Superbra om hon somnade i vagen så kunde hon ligga kvar ute på alanen sen o sova. Nu när hon somnat i sjalen/selen lägger jag ofta henne i vagnen och kör ut henne. Undrar alltså hur gör ni som inte har någon vagn? Sover era barn bara på era ryggar ocg ofta inomhus?
Funderar på o sälja vagnen, men det är just det emd o sova ute...
Användarens profilbild
Av Beckah82
Min stora son sov alltid ute i vagn, men då bodde ag i Östersund. Där är det ju vanligare. Till och med på Dagis.

Nu när jag bor här nere i Västra Götaland så är det absolut inte så. Ingen har sina barn ute vad jag sett. Alla sover inne i sina sänger. På dagis sover de också inne.

Lite synd. Det som är så skönt för dem att få vara ute.

Jag kommer försöka ha Alvin sovandes i vagn ute när han blir större.
Användarens profilbild
Av MammaTillFelicia
jag är ju norrlandsbo så här sovar man ute minsann! =) och det tycker ju jag är bra, men det känns ju onödigt o ha vagnen bara till o sova i! :shock:
Användarens profilbild
Av aspen
nä, hur gör man.

När olivia somnat på ryggen och jag inte lägger henne i vegnen och vill att hon ska sova ute, då går jag helt enkelt på en promenad. dock så sover hon oftast ute i vagnen ( i västergötland ;-) )

När jag var liten och bbodde i lägenhet sov jag i vagnen på balkongen :-)
Användarens profilbild
Av Plinga
Beckah82 skrev:Min stora son sov alltid ute i vagn, men då bodde ag i Östersund. Där är det ju vanligare. Till och med på Dagis.

Nu när jag bor här nere i Västra Götaland så är det absolut inte så. Ingen har sina barn ute vad jag sett. Alla sover inne i sina sänger. På dagis sover de också inne.

Lite synd. Det som är så skönt för dem att få vara ute.

Jag kommer försöka ha Alvin sovandes i vagn ute när han blir större.
Jag bor i västra götaland och alla mina barn har sovit/sover ute i vagn! På dagis sover de som vill ha sina barn ute i vagn, nästan alla mina vänners barn sovar ute i vagn... så det är nog inte så ovanligt här heller...
Användarens profilbild
Av Beckah82
Så glad jag blir att det finns utesovare även här :-) Skönt att höra.
Användarens profilbild
Av diddeldi
mitt barn vaknade så fort man la ner honom så han sov i sjalen när han var liten :wink:
Användarens profilbild
Av Beckah82
diddeldi skrev:mitt barn vaknade så fort man la ner honom så han sov i sjalen när han var liten :wink:
Det gör Alvin också. Dagtid. När han somnat för natten så sover han dock.

men på dagarna så sover han max 5 minuter i sträck om han inte ligger i sjalen för då kan han sova i timmar...nästan FÖR länge så man får ont i brösten...

Så det är mycket möjligt att jag inte alls kommer få en utevagnsovare senare....
Användarens profilbild
Av MammaTillFelicia
hmmm men frågan är ju om man ska ha en vagn bara för att den lilla ska kunna sova ute, tänkte om nån annan kommit på nån annan genial lösning =) för sova ute vill jag absolut att mina barn ska göra!
Användarens profilbild
Av aspen
har man altan eller veranda under tak kanske du kan knyta sjalen som hängmatta ute? :hmm:

ha en madrass som du lägger ut då det ska sovas....bilen med öppen dörr ;-)

slut på idéer :wink:
Användarens profilbild
Av Beckah82
MammaTillFelicia skrev:hmmm men frågan är ju om man ska ha en vagn bara för att den lilla ska kunna sova ute, tänkte om nån annan kommit på nån annan genial lösning =) för sova ute vill jag absolut att mina barn ska göra!
Hm...ja hon Anna Wahlgren hade väl bara en vagnsinsats som hon ställde på golvet på balkongen :-) så hon hade ingen vagn...ingen hel vagn iaf :-)
Av eamane
Beckah82 skrev:
diddeldi skrev:mitt barn vaknade så fort man la ner honom så han sov i sjalen när han var liten :wink:
Det gör Alvin också. Dagtid. När han somnat för natten så sover han dock.

men på dagarna så sover han max 5 minuter i sträck om han inte ligger i sjalen för då kan han sova i timmar...nästan FÖR länge så man får ont i brösten...

Så det är mycket möjligt att jag inte alls kommer få en utevagnsovare senare....
Frida vägrade sova nån annanstans dagtid än i sjalen när hon var mindre. Nu sover hon dock oftast sina tupplurer i vagnen och det kan vara upp till ett par timmar ibland. Hon sover i vagnen dagtid vare sej den står ute eller inne.
Användarens profilbild
Av MammaTillFelicia
skulle man ut o gå varje gång lillan ska sova så skulle man ju iofs få lite bättre kondis, men jag det kommer ju inte hålla alla dagar.. :oops:
fast det med o köpa bara en lift/insats är ju super! vi har altan så då kan man ju ha den ute där.. tack för fina tips! blir nog till o sälja vagnen =)
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?