Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av smedsboemma
Vår älskling älskar att bäras i sin sino (hon är 5 veckor), tittar sig nyfiket omkring (så gått det nu går!) och somnar sedan snabbt. Även jag är jättenöjd med att bära henne, det är såååå skönt och jag får inte alls ont i ryggen (som jag fick med baby björn).
Men trots att vi båda tycker att det är så skönt så har jag lite funderingar.

Jag tycker att det är supertrassligt att knyta sjalen utomhus. Själva knytningen har jag någolunda kläm på, men det är tygmängden som är klart besvärande! Alla metrarna tyg släpar ju i bästa fall i backen (om det är vindstilla) och fladdrar i värsta fall omkring som en gigantisk vimpel. Hur gör ni som är vana? Ibland passar det att ta på sjalen redan hemma (som looma rekommenderar) men det är ju inte alltid praktiskt.

Så till det andra problemet; amningen. Måste man köpa (dyra...) amningstoppar för att slippa ta av sjalen för att kunna amma? Så vitt jag förstår så går det ju inte på något annat sätt.

Vidare är jag lite fundersam till hur ihopklämd lillan blir. Hon kan se röd och vitrandig ut när jag tar upp henne ur sjalen (särskilt runt fötterna). Jag är noga med grodpositionen (hon vilar på stjärten och har knäna uppdragna och fötterna utåt, ej under stjärten) så det är nog inte det. Sitter hon för hårt fastknuten? Fast om jag knyter bara lite lösare så faller hon ner mer på min mage och det blir inte alls lika lättburet.

Är det någon som har tips till mig? För egentligen är jag ju jättenöjd, bara allt är på plats och jag inte ska amma.
Av anna m
JAg kan inte svara på hur hårt du knyter.. det känner du väl vad som är bra? Men angående det där med släpande sjaländar så har jag slutat bry mig. I början besvärade det mig också men nu stör det mig inte. Istället ursäktar det ju fler sjalköp om man råkar smutsa ner sjalen, eller hur?
Användarens profilbild
Av Beckah82
Man kan ju försöka hålla ändarna fastklämt mellan knäna om det är lortigt ute :-) fast jag gör oftast som du, tar på den redan hemma ;-)
Användarens profilbild
Av nikolin
Prova att stå framför en bänk eller nåt, med ryggen mot, då kan man lägga ändarna på den medans man knyter, så blir det inte så lortigt. :-)
Användarens profilbild
Av Pruttisens mamma
om du har rymmliga fickor kan du pula in ändarna på sjalen i dem så det inte släpar. Annars får du nog räkna med att det blir lite skitigt. Lägga upp på bänkar odyl är bra annars.

Svårt att säga hur hårt hårt egentligen är. Prova knyta olika och se om det blir skillnad. Barnen blir lite skrynkliga om de suttit varmt ett tag men är inte farligt.
Användarens profilbild
Av CeciliaH
När det gäller att knyta sjal utomhus, så kan man ju också knyta upp sjalens ändar så att de bildar öglor. På det sättet blir den kortare medan man knyter :)
Användarens profilbild
Av Monique29
Linne eller nån tröja man kan dra ner funkar finfint också med sjal.
Även dra upp.
Tycker att amningströjorna är mer att man inte behöver flasha hela bröstet och där kommer sjalen bra till pass.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?