Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av dsjohanna
Har nu fått min första vävda sjal en underbart vacker Albert! Försökte knyta den för första gången i dag och det blev väll inte så där jätte vackert men fungerade den korta bit jag bar. Den var ganska varm jämfört med sinon men blir nog skönt till vintern. Och oj va bred den var, sinon är ju jätte smal i jämförelse, smokingbältet kunde jag vika dubbelt! :shock:

Den är ju ganska stel nu och antar att det tar ett tag att gosa in den. Har ju självklart tvättat den men funderar på att blöta upp den och låna svärmors torktumlare, men får man torktumla den? Sen får vi väll änvända den som täcke och gos filt för att snabba på ingosningen....
Användarens profilbild
Av Anso
Nä, inte torktumla! Mangla den i lätt fuktigt tillstånd är ett bra tips. "Virka ihop den" till en tross, sitt på den ihopvikt osv och använd den som bärsjal förstås......*LER*
De blir fort mjuka. (Torktumling är ju inte rekommenderat av tillverkaren och vid en ev. försäljning av din sjal i framtiden så kan det göra att priset blir lägre än om den är skött enligt tvättråd.)
Användarens profilbild
Av mammahappy
om du har tillgång till mangel så kan det rekomenderas för att få sjalen gosigare.
Även att stryka den. Men använd den i soffan sitt på den knyt sjalgunga av den å låt bebisen ligga i den tex.
Eller fläta sjalen, det gosar upp den väldigt mycket. Ska se om jag hittar nån länk till hur man gör det. Men om du har virkat nån gång i ditt liv så grejar du det galant.
Användarens profilbild
Av Bina
Kul med ny sjal :D

Jag skulle inte tumla.. däremot sitta på den i soffan lite knöligt sådär...
Användarens profilbild
Av dsjohanna
Oh tack för alla tips, här ska gosas in i helgen :D

Tur att jag fråga om torktumlingen !
Användarens profilbild
Av Bina
dsjohanna skrev:Oh tack för alla tips, här ska gosas in i helgen :D

Tur att jag fråga om torktumlingen !
:tumup: hoppas ni snabbt blir kompisar :wink:
Användarens profilbild
Av Pruttisens mamma
Inte tummla :this:
Tvätta gärna i skonsammaste programmet du hittar på maskinen och mangla eller hängtorka i torkskåp. Sen är det bara att anv'nda flitigt så mjuknar den. Jag brukar knöla ihop nya sjalar och ha dem i soffan som filt till oss andra med bara för att få till mjukheten.
Vävda sjalar käns otympliga i början. Trikå sjalar är som du säger vikbara och mindre på något vis. Men knyt på så kommer den vävda kännas mindre snart den med.
Användarens profilbild
Av Eaive1
Sitter här och funderar med sambon, som kom på en super idé :roll: tror jag :hmm:

Om man centrifugerar med en tennisboll...
Borde det inte pressa ut fibrerna så den blir mjuk och gossig?
(för oss som inte har mangel)
Användarens profilbild
Av Eaive1
Ingen som vet?
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?