Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Suskiv
Ännu ett parken Zoo besök avklarat men inte en sjal i sikte inte ens nån mer ergo än vår. Däremot såg vi idag. Fyra babybjörn och två bärstolar samt en massa vagnar och föräldrar som bar bebisar och barn i blandade åldarar i famnen.

Är bärsjalar fortfarande verkligen så ovanligt?
Av Sia
Ja, tyvärr.
Det beror nog mest på att det inte finns så många butiker IRL,
jag tvekade läääänge med att skaffa sjal eftersom jag aldrig fick chansen att prova nån på riktigt innan jag köpte nån, TACK Little_me för att du visade mig och sålde din Moby!
Jag tvingar alla mina nyförlösta vänner att skaffa trikåsjal så att dom ska se hur bra det är, hoppas några går vidare till vävd sjal sen..
Jag hoppas att bärsjalar är en trend på frammarch så alla får chansen att prova åtmindståne att sjala sin bäbis.
Användarens profilbild
Av Dafe
Kolla efter en Iris där på söndag. ;)
Användarens profilbild
Av sonja
ja det måste ju vara ganska ovanligt, eftersom jag reagerar så glatt varje gång jag lyckas få syn på en sjalbärare :-)
Användarens profilbild
Av Suskiv
Dafe skrev:Kolla efter en Iris där på söndag. ;)
Då är vi tyvärr inte på Zoo utan har lovat stranden för barnen. Men du kan ju alltid svänga förbi vid mälarbaden och spana på bebis i ringsjal (brukar ha vidar i ringsjalen på stranden)
Av Jenny
Jag tänkte detsamma när vi var där i torsdags :lol: Vinkade till dig när vi åkte förbi Torshällaskylten, såg du det? :D
Användarens profilbild
Av Helena
Jag ser inte heller många sjalar faktiskt, bara de jag redan känner.
Jag har burit två barn med några års mellanrum i området där jag bor och människor måste ju ha sett oss, men det är aldrig någon där som bär i sjal.

Lite lustigt är att nu när vi är i Skåne, får jag fler kommentarer om sjalen, jag har mest burit i ringsjal. Men i Örebro är det aldrig någon som säger något, utom kanske sådana som vi redan känner, typ på dagis eller så.

Men många kallar fortfarande sjalen för bärsele, "fin bärsele du har"
Användarens profilbild
Av sonja
Helena skrev: Men många kallar fortfarande sjalen för bärsele, "fin bärsele du har"
En sa till mig "vad häftigt du gjort, har du lindat in henne i en tröja?" :roll:
Av malinka
Ja, nog är det ovanligt alltid. Här i Jönköping har jag bara sett EN trikåsjal sen jag själv började kolla för ett år sen. Däremot kryllar det av Babybjörn och andra konstiga (icke ergonomiska) selar. Att folk bara orkar *suck*
Behöver jag säga att man blir uttittad :shock:
Användarens profilbild
Av Helen
Vi var på Zoo i Köpenhamn i förgår. Nu var det inte sjalar jag spanade efter, men nu när du säger det så såg jag ingen sjal och ingen ergonomisk sele, men dock ett antal BB och många vagnar.
Dottern åkte Ergo när hon inte sprang, vilket hon gjorde för det mesta.

På vägen dit och på vägen hem var det Ergo i alla fall.
Vårt resesällskap fick vänta en buss eftersom hennes vagn inte fick plats.
Användarens profilbild
Av lillvilda
ja jag lider med alla de föräldrar som går på stan med vagnen i ena handen och barnet hängande över armen. Dom har inte upptäkt att det inte behöver vara så besvärligt, häng bebben på magen vetja. Det är så många små bebisar som inte vill vara så långt ifrån mamma och pappa som de blir när de ligger i vagnen å så slutar det ändå med att de får bära barnet, fast i famnen. Hade jag varit modigare hade jag gått fram å tipsat om ett bärredskap, mei tai, trikåsjal, långsjal, ringsjal, ja vad som helst. Jag förstår verkligen inte hur folk klarar sig utan. ja till och med en bb måste ja bättre än inget. vi har burit lillprinsen i en mei tai och trotts att den inte är lika ergonomiskt för nyfödd som trikåsjal så var det ovärderligt. Vagnen var ingen ide att använda för än nu när han är 3 månader för han ville ändå bara vara nära mamma och pappa.
Användarens profilbild
Av Suskiv
Tisse skrev:Jag tänkte detsamma när vi var där i torsdags :lol: Vinkade till dig när vi åkte förbi Torshällaskylten, såg du det? :D
Attans måste ha missat det. Att jag inte ens bor i närheten av nån av skyltarna (finns tre stycken) har inget alls med saken att göra. :wink:
Användarens profilbild
Av tulasi
Tycker att jag ser en och annan pyttebebis i trikåsjal, men alla andra bärdon lyser med sin frånvaro.... Vart är alla mei taier, ringsjalar, ergosar och vävda långsjalar? Hur 17 klarar sig andra föräldrar utan att bära sina barn??? :shock:
Användarens profilbild
Av AnKa
Suskiv skrev:
Dafe skrev:Kolla efter en Iris där på söndag. ;)
Då är vi tyvärr inte på Zoo utan har lovat stranden för barnen. Men du kan ju alltid svänga förbi vid mälarbaden och spana på bebis i ringsjal (brukar ha vidar i ringsjalen på stranden)
Kommer till e-tuna nästa vecka. Skall givetvis besöka parken och parkenbadet men lovar inte att det blir något sjalande :? trots att jag har ny fin sjal :love: Mitt sjalbarn vill nog inte sitta still i sjalen :( :D

Vi badar nog i mälarbaden också så jag skall spana efter er! Hur är förresten badtemperaturen i mälarbaden nu? Jag har hört ryktas om att det är kallt :angry:
Användarens profilbild
Av Cayenne
På onsdag är det ett parkenzoo besök inplanerat, då borde det kunna spanas in någon sjal. Vi är då två sjalande familjer där. Vi kommer antagligen ha en vagn med oss, men ser till att ha en sjal synlig ändå :lol:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?