Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Tooka
Min kille är 11veckor nu, alltså ca 2,5 mån.

Ända från början har det näst intill varit omöjligt att "knyta in benen" som rekommenderas på spädisar i omslutet x. Han vill liksom inte ha dem böjda och fastknutna. Jag har alltså låit benen hänga men stoppat in dem innanför smokingbältet.

Är det ok att göra så på ett så pass litet barn? Nu känns han ju rätt stadig så nu kan det väl inte vara någon fara..? :? Tänker förståss på hans lilla rygg...
Av surftrollet
Det viktiga är grodposition, inte att benen är inne i sjalen! :)
Användarens profilbild
Av boosten
Knytit in benen i krysst har jag aldrig gjort.. Jag har tagit för givet att det är innanför smokingbältet som man ska ha dem.
Användarens profilbild
Av Krickelin
Min lillkille är likadan, nu 3mån. Började bära honom när han var två veckor och han tyckte inte alls om att ha benen ihopvikta. Har haft dem utanför och hängande men tänkt på att dra ut sjalen från knäveck till knäveck och att få till grodposition. Han stortrivs.
Användarens profilbild
Av mammahappy
Håller med övriga talare.
Jag har burit Vilgot med benen utanför krysset från dag 1. Började sjala honom redan på bb.
Å som sagt det viktiga är att se till så att tyget går från knäveck till knäveck å att rumpan sjunker ner så att benen är högre än rumpan.
Av Tooka
knäveck tll knäveck är jag med på, men knäna högre än rumpan har jag missat.. :oops: :roll: .

Tänk hur lätt det är att känna sig som en dålig mamma... :( .
Av ninen
vi började med benen utanför vid 6 v
Användarens profilbild
Av mammahappy
Tooka skrev:knäveck tll knäveck är jag med på, men knäna högre än rumpan har jag missat.. :oops: :roll: .

Ja knäveck till knäveck är det viktigaste.
Å skulle det vara så att rumpan inte hamnar lägre än knäna är du ingen dålig mamma för det!
Du är en jättebra mamma som bär ditt barn, å jag skulle inte tro att det är direkt skadligt om inte rumpan hamnar lägre än knäna.
Jag kan nog erkänna att av många av knytningarna jag gör så hamnar inte alltid rumpan lägre än knäna, men knäveck till knäveck är det ju alltid i alla fall!
Av Tooka
mammahappy skrev:
Tooka skrev:knäveck tll knäveck är jag med på, men knäna högre än rumpan har jag missat.. :oops: :roll: .

Å skulle det vara så att rumpan inte hamnar lägre än knäna är du ingen dålig mamma för det!
Du är en jättebra mamma som bär ditt barn, å jag skulle inte tro att det är direkt skadligt om inte rumpan hamnar lägre än knäna.
Tack! :D
Av Sofie
Hm, jag har aldrig heller haft benen innanför krysset... Men innanför smokingbältet
vad har jag missat :?:
Av Tooka
Ingenting - tror jag :roll: ?

På en del ställen sägs det att man ska sätta barnet innanför krysset med benen uppdragna mot kroppen, som fosterställning.
Användarens profilbild
Av snotan
min tjej har fått sitta med benen inne i krysset tills för ett par veckor sedan eftersom det var så de visade mig på bb. Hon är nu drygt tre månader och då fick inte benen plats längre. :)
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?