Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Karin79
Iselin har alltid varit en bärfis, jag bar henne jämt, överallt när hon var bebis. Dock inte i sjal, utan i famnen och sedan i en hemma sydd bärmackapär som varken var ergonomisk eller snygg..:hide: Nu när lillasyster anlände så blev det självklart sjalar, MT och en ergo, och I är så avundsjuk, hon vill också bli buren.
Jag provade att knyta upp henne på ryggen häromdagen, och hon var sååå lycklig! OCh jag tyckte att det var riktigt bekvämt. :D
Sen pratade jag med min mamma, hon var inte lika impad, utan tyckte att det var en dum idé att börja bära på ett så stort barn..
Själv så känner jag att det nästan bara finns fördelar att bära henne när det finns möjlighet, hon måste ju också uppleva samma trygghetskänsla av det som ett riktigt litet barn.. eller hur?
Hur länge har ni burit era barn?
Av Aelia
Min son är 22 månader och skulle jag inte va så gravid nu skulle jag gärna bära han. Men det tänker jag fortsätta göra efter bebisen är ute. Ergo är hans :twisted: Och sjalar så klart oxå :wink:
Användarens profilbild
Av boosten
Det är klart hon ska få bli buren om både du och hon vill det! Jag misstänker att din mor är av generationen "barn blir bortskämda av för mycket närhet", och tycker du ska känna efter själv! :D
Av Jessy
Min dotter som är 2½ skulle bli sur om jag inte bar henne, trots att det är lillebror som sitter där mest. Hon riktigt myser när hon sitter i sjalen.

När lillasyster kom köpte jag en sjal till storebror oxå. Han var då 18 månader. Visst älskade han det. Nu när han är 4 så tycker han om att bli uppknuten när han är sjuk eller trött. Men han är en klätterapa på en annars oxå.
Användarens profilbild
Av jag71
Tycker inte det är försent att börja bära. Om ni trivs med det så bara bära.
Användarens profilbild
Av marlene
Förra sommaren bar vi endel, då var W lite drygt 3 år. Det kommer säkert bli nångång i sommar också, ERGOn tar bra mycket mindre plats i bilen än vagnen och även en 4 åring kan ju bli trött i benen. Och är man där det är mycket folk tycker jag det är ganska skönt att ha honom på ryggen så slipper man fundera så mycket
Användarens profilbild
Av zmurfan
Oscar har ju blivit buren sen han var 3 månader ungefär.
Linnea har ju aldrig blivit buren när hon var bebis (utom i BB då) och när hon kom på att Oscar blev buren ville hon prova med så hon har fått åka lite hon med. Hon blir 4 i höst (22 kg) och det är mest lite myspys hon vill ha när hon vill åka sjalen.
Användarens profilbild
Av anilov
Vi började med långsjal när H var 1,5 år. Och jag bär fortfarande, två år senare. Inte ofta, men i växtvärksperioder, förkylningstider och svårt-att-sova-för-solen-skiner-så-sent-tider så luftas långsjalen dagligen. Och kortsjalarna använder jag som halsdukar, så att jag alltid har bärdon redo för sammanbrott i affären. En Mei tai fyller samma funktion som en sulky för mig, men är ju bra mycket smidigare.Och det är ju inte helt ovanligt med tre-fyra-femåringar som åker sulky ibland. Så jag tycker att du glatt kan strunta i vad din mor säger, det fanns ju inte sjalar på hennes tid så hon kan rimligen inte ha någon erfarenhet av dem att yttra sig utifrån.
Användarens profilbild
Av sus
Om ni trivs med det så varför inte! Dessutom tror jag det är bra om storasyskon får testa bebisens grejer ibland och "leka" bebis. Lilla i spjälsängen, bli buren, testa liggvagnen etc.

Lisen är inte ett sjalbarn från början men har blivit buren mycket ändå och hon har fått åka sjal någon gång för att testa när Majken kom och sen har hon fått åka Sutemi när vi varit uta och gått i skogen när hon var runt 3 år. Nu är hon så stor så hon får sitta på pappas axlar när hon vill bli buren längre sträckor, men varför inte använda bärhjälpmedel om man ändå går och bär på barnet. Ärligt talat är det väl inte helt ovanligt att så stora barn som 6-7 åringar blir burna i famnen, på höftern på ryggen eller axlarna när dom är trötta UTAN bärhjälpmedel!
Användarens profilbild
Av tinika
Tycker det är självklart att du ska bära om ni båda vill, det är ju både praktiskt och mysigt!! Kan väl inte finnas någranackdelar med att bära, man får ju iallafall bära i famnen emellanåt!!
Användarens profilbild
Av stin
Jag bar min 4,5 åring på ryggen i sjalen häromdagen när hon var trött i benen och hon var själaglad åt att få hänga på mamma som lillbrorsan! :D
Av eamane
stin skrev:Jag bar min 4,5 åring på ryggen i sjalen häromdagen när hon var trött i benen och hon var själaglad åt att få hänga på mamma som lillbrorsan! :D
Och jag testade ha syrrans 4-åriga dotter på ryggen, jättekul tyckte hon!
Användarens profilbild
Av thanisa
Tycker inte det är försent att börja nu. Om hon trivs med det och du trivs med det så är det väl inget fel. Kan i och för sig på ett sett förstå din mamma, jag kände lite så när min dotter när hon var 1 år hittade en napp. När hon var liten var hon helt ointresserad av napp så efter många försök gav vi upp. När hon själv upptäckte nappen så tyckte vi att vi inte hade så stor nytta av den så vi slängde den så att det inte skulle bli någon fortsättning för jag tyckte då att hon var för stor att börja när hon var ett år.

Jag tror att din 2-åring vill få mysa lite så som lillasyster gör. Om det funkar så är det väl bra, jag tror inte hon kommer vilja få åka hela tiden och det är ju mycket smidigare att kunna ta med sig 2 bärverktyg när man ska ut än vagnar till dem. För en 2-åring blir trött och orkar inte gå en hel dag som föräldrarna ibland vill göra.
Av dora
här bärs leo, 2 år, dagligen! på ryggen i ergon! och ringsjal om det ska mysas! :D
Användarens profilbild
Av AnKa
Tycker du att det skulle underlätta din vardag så kan jag inte se någon anledning till att låta bli.

Dessutom tycker jag visst att även lite större barn mår bra av den trygghet de får av närhet. En gång när vi skulle till dagis och min stora lilltjej 2½ år var trött och gnällig och jag kände att det skulle bli jobbigt och gråt när jag lämnade på dagis. Då frågade jag om hon ville åka på ryggen och hon blev jätteglad. Dagislämningen gick smärtfritt :D
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?