Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Maroschka
vette tusan om inte vagnen är bättre alternativ, iallafall för mig.
Tog Jakob i becon igår men man svettas ju verkligen 100ggr mer när man bär 12 kilo extra på sig än vad man gör då man styr vagnen.
Blir nog mest kosta turer som på marknader osv det blir sjal/sele tror jag :)
Användarens profilbild
Av mammahappy
Jo nog är det varmt. Jag har haft Vilgot i sjal/sele ute idag mellan 10:00-16:00, hade bara ur honom för amning å blöjbyte ett par gånger. Å jo det var lagom svettigt faktist, men visst går det.
Användarens profilbild
Av Helma
Jag och dottern var som två små pölar efter dagens första ytevistelse. Så rond nr två blev inte fullt så påklädd, och genast blev det bätte både för mor och barn. :lol:
Av Maroschka
Helma skrev:Jag och dottern var som två små pölar efter dagens första ytevistelse. Så rond nr två blev inte fullt så påklädd, och genast blev det bätte både för mor och barn. :lol:
Ja jag hade bara ett linne på mig då jag bar i Becon :)
Men man är ju helt klart inte van att plötsligt bära upp 12 kilo till :)
Användarens profilbild
Av Helma
Maroschka skrev:
Helma skrev:Jag och dottern var som två små pölar efter dagens första ytevistelse. Så rond nr två blev inte fullt så påklädd, och genast blev det bätte både för mor och barn. :lol:
Ja jag hade bara ett linne på mig då jag bar i Becon :)
Men man är ju helt klart inte van att plötsligt bära upp 12 kilo till :)
De små sötisarna är ju värsta värmeelementen också.
Av anna m
Jag bar i gåsen och besvärades inte alls. Alltså är gås bättre än beco och jag valde rätt :mrgreen:
Användarens profilbild
Av 3-barns mor
anna m skrev:Jag bar i gåsen och besvärades inte alls. Alltså är gås bättre än beco och jag valde rätt :mrgreen:
Eller så var det svalare i Kristinehamn idag :wink:
Användarens profilbild
Av mammahappy
Jag har burit i både beco, easy och amazonas carrysling idag å tycker nog det har varit lika varmt i alla. Becon något svalare å man inte har massa tyg omkring sig å det blir inte riktigt lika nära som man bär.
Men carryslingen var faktist helt okej. Easyn var nog något varmare faktist...
Av Maroschka
anna m skrev:Jag bar i gåsen och besvärades inte alls. Alltså är gås bättre än beco och jag valde rätt :mrgreen:
Jaa fast jag skyller mer på min usla kondition än på att selen skulle vara varm. :D
Av Karin79
Ergon var också sväldigt varm, men det lyckades ju iallafall leta sig in lite "fläkt" mellan mig och lilltrollet, men hur som helst är det bättre än vagnen för hon fick åka lite i den med... hennes vråååål hördes över hela bostadsområdet.. :oops: när hon kom upp i svett ergon var hon jätteglad igen. :roll:

Men jag undrar hur alla ni andra gör när det börjar närma sig 30 strecket??
Av anna m
Karin79 skrev:Ergon var också sväldigt varm, men det lyckades ju iallafall leta sig in lite "fläkt" mellan mig och lilltrollet, men hur som helst är det bättre än vagnen för hon fick åka lite i den med... hennes vråååål hördes över hela bostadsområdet.. :oops: när hon kom upp i svett ergon var hon jätteglad igen. :roll:

Förra sommaren var det så varmt och då bar jag antingen i gåsen eller i mt och hade barnen lättklädda (bara ben) och så knöt jag en bred råsidenscarf över som solskydd. Det funkade jättebra och såg lyxigt ut ;)
Av Tyche
Isaac var det bara att kånka runt på, trots att man trodde att både han och jag skulle få värmeslag. Vi höll oss inne/i skuggan när det var som varmast och det funkade väl.. Han hade för det mesta bara blöja på sig och typ som benvärmare på benen (som skydd mot solen).

Elin däremot får ligga i vagnen, hon gillar ju det. Och det är omöjligt att hålla sig stilla i skuggan med en två åring har jag upptäckt. Till viss del går det men inte helt.
Användarens profilbild
Av milimani
anna m skrev:
Karin79 skrev:Ergon var också sväldigt varm, men det lyckades ju iallafall leta sig in lite "fläkt" mellan mig och lilltrollet, men hur som helst är det bättre än vagnen för hon fick åka lite i den med... hennes vråååål hördes över hela bostadsområdet.. :oops: när hon kom upp i svett ergon var hon jätteglad igen. :roll:

Förra sommaren var det så varmt och då bar jag antingen i gåsen eller i mt och hade barnen lättklädda (bara ben) och så knöt jag en bred råsidenscarf över som solskydd. Det funkade jättebra och såg lyxigt ut ;)
Hur knöt du scarfen? Fattar inte riktigt :hmm:

När det är så här varmt bär jag inte i omslutet utan bara i dubbelX, det blir mycket svalare. Vinden kan blåsa rakt igenom. Det avlastar visserligen inte lika bra men jag orkar ändå inte bära så länge i värmen.
Användarens profilbild
Av Tabby
När det är så varmt är det ganska bra med att knyta upp dem så att man har barnet på höften.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?