Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av BijouMaBell
Hej alla sjalmammor/pappor & barn!
Det har gått och grott i huvet på mig ett tag, av två skäl. den ena var en viss irritation över att trots detta jättefina och informativa forum, med en så stor medlemslista - så ser man massa Babybjörn och vagnar... Det andra var att jag har en hel drös med utskrivna knytinstruktioner, bilder m.m liggandes och skräpar. Jag skulle så gärna vilja ha det överblickbart. Och då kom jag ju på den enklaste lösningen.

Skall vi inte sammanställa "Sjalbarn" till en bok?

En bok av all den informationen som finns här plus lite till. Jag har ett förslag på hur man skulle kunna börja rent praktiskt. Man skulle kunna upprätta två eller tre arbetsgrupper efter geografiskt läge. Där man träffas IRL och diskuterar fram hur man skulle gå till väga, vad boken skulle innehålla, kontakt med förlag, diskussioner om upphovsrätt, eventuell vinst etc... I alla fall skulle det kunna vara en början.

Vad säger ni? Är det en bra idé? Finns det intresse? Det kanske finns bättre förslag?

Självklart skickar jag detta inlägg som pm till April - det är ju faktiskt hon som startat allt en gång...
Användarens profilbild
Av Eulalia
svas skrev::rock:
:iagree: !
Användarens profilbild
Av mammahappy
Ja det vore nåt!
Av dora
bra idé!! :D
Användarens profilbild
Av ms_chili
Vilken rolig idé!
Har varit med och gjort en bok: Ung & Förälder
Det var oehört spännande, roligt & lärorikt men ATTANS mycket jobb. Så de ska man nog försöka ställa in sig på att det är mycke mer jobb än vad man tror men roligt är det iaf!
Användarens profilbild
Av ernamalin
KUL!!! har ingen aning om hur man går till väga men det låter vansinnigt roligt! :D

Det skulle nog behövas...
Användarens profilbild
Av amöba
Det skulle jag kunna tänka mig att vara med på.
Användarens profilbild
Av schmut
.....eller göra ett 'fanzine' som mestadels är "street-bilder' på folk bärandes och sedan lite 'min första sjal', 'min favoritsjal', 'intervju med en sjalmakare' etc som man kan dela ut på BVC?

ibland känns det som om folk köper baby björn inte för hur den fungerar utan för att den utstrålar en viss stil, en viss ekonomi och 'förälder i farten'.
många jag stött på verkar tro att sjalande är en fattigmansgrej, att det är för att man inte har råd med vagn eller babybjörn. :roll:

kanske ska man därför inte bara sälja sjalandet baserat på att det är ergonomiskt (för hur många ser man egentligen med fotriktiga skor?!) utan även att det gör livet enklare, gosigare och färggladare.
Användarens profilbild
Av sagogrynet
Absolut! Låter som en kul idé! :D
Användarens profilbild
Av sagogrynet
schmut skrev:.....eller göra ett 'fanzine' som mestadels är "street-bilder' på folk bärandes och sedan lite 'min första sjal', 'min favoritsjal', 'intervju med en sjalmakare' etc som man kan dela ut på BVC?

ibland känns det som om folk köper baby björn inte för hur den fungerar utan för att den utstrålar en viss stil, en viss ekonomi och 'förälder i farten'.
många jag stött på verkar tro att sjalande är en fattigmansgrej, att det är för att man inte har råd med vagn eller babybjörn. :roll:

kanske ska man därför inte bara sälja sjalandet baserat på att det är ergonomiskt (för hur många ser man egentligen med fotriktiga skor?!) utan även att det gör livet enklare, gosigare och färggladare.
Ja, en lättillgänglig tidning hade varit något! :tumsup:
Användarens profilbild
Av Vida
Im game!

Siena kanske kan fota här i Skåne?

Man kanske kan göra en riktigt snygg mall för artiklar och bildcollage i typ pagemaker och sedan slå ihop det - då kan även frilansare i mindre orter bidra... ?
Användarens profilbild
Av Fjärilen
Låter som en underbar idé! Har själv inget att bidra med då mitt första sjalbarn ligge ri magen än så länge, men ag skulle defeitivt vilja ha en kopia. :D
Användarens profilbild
Av sanna73
Superbra idé. Jag är med :vågen:
Användarens profilbild
Av Anso
Bokmärker denna högintressanta tråd!
WOW vilken idé! :vågen:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?