Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av snigel
Jag som precis bestämt mig för en brun gås... börjar nu tveka igen... Bärsele kanske är enklare och kommer användas mer både av mig och maken. Å andra sidan frågade jag honom om han skulle använda sjal om jag köpte en brun... och det kunde han nog, fast han tyckte att det verkar krångligt att knyta, men det sa jag att det kunde jag göra åt honom! Men sedan vet man ju inte hur det blir när det väl kommer omkring. Jag vill ju ha både sjal och sele!
Varför är kassan så skral?
Av eamane
Köp båda men en i taget :) ta en nu och en nästa månad :twisted:
Användarens profilbild
Av asa
Det finns inget alternativ. Du måste givetvis ha båda :twisted: :twisted: :twisted:

:D
Användarens profilbild
Av asa
Allvarligt då... sjalen tycker jag. Du kan variera mer med den och när din kille har lärt sig knyta är det inga problem :)
Användarens profilbild
Av svas
Börja med sjal tycker jag! Din pojke kommer sitta fint i sjal på magen länge till. Tids nog kan ni börja sukta efter en sele. En brun gås låter underbart. Jag väntar tålmodigt på min olivfärgade gås.
Eller ska du inte slå till med en vanlig vävd? Gåsen är iofs betydligt svalare än cuddlyn kan jag tänka mig, men avlastningsmässigt är det väl inte sådan stor skillnad?!?

Du skulle kunna låna min Didy Jakob några veckor om du vill testa en vävd. Eller är den för kort? 4,2 meter?
Av anna m
Sjalen tycker jag! Om du sen har pengar över kan du köpa en sele oxå :roll:
Användarens profilbild
Av mammahappy
Tycker nog oxå att du ska köpa sjalen.
Å sen försöka spara så att du kan köpa en sele oxå.
Brukar ju finnas lite begagnade sjalar och selar på säljes så om du köper båda begagnade så blir det ju inte så dyrt som om du skulle köpa det nytt!
Användarens profilbild
Av snigel
Åh, vad ni är bra! :D Klart det blir en sjal! Och kanske sele senare i sommar. Då hinner han ju växa till sig lite oxå!
Användarens profilbild
Av sagogrynet
snigel skrev:Åh, vad ni är bra! :D Klart det blir en sjal! Och kanske sele senare i sommar. Då hinner han ju växa till sig lite oxå!
:tumsup:

Sjal skulle jag också svara! :D
Och sele lite senare, precis som du skriver.. :lol:
Användarens profilbild
Av snigel
svas skrev:Börja med sjal tycker jag! Din pojke kommer sitta fint i sjal på magen länge till. Tids nog kan ni börja sukta efter en sele. En brun gås låter underbart. Jag väntar tålmodigt på min olivfärgade gås.
Eller ska du inte slå till med en vanlig vävd? Gåsen är iofs betydligt svalare än cuddlyn kan jag tänka mig, men avlastningsmässigt är det väl inte sådan stor skillnad?!?

Du skulle kunna låna min Didy Jakob några veckor om du vill testa en vävd. Eller är den för kort? 4,2 meter?
Det skulle ju vara jättesnällt att få låna din sjal ett litet tag! 4,2 borde räcka om jag har knuten på ryggen.
Vill ju inte att det ska bli för varmt nu under sommaren men å andra sidan är lillkillen inte så varm av sig. Fast idag "ångade" han lite när han satt i cuddlyn och sov! Cuddlyn funkar ju bra fortfarande, den är ju stabil för att vara trikå tycker jag men svårt att få in huvudet nu när han sover.
Men vill ha en lite "snyggare" sjal oxå!
Hm, det verkar faktiskt som man behöver MÅÅÅÅNGA sjalar. :)
Av anna m
snigel skrev:
svas skrev:Börja med sjal tycker jag! Din pojke kommer sitta fint i sjal på magen länge till. Tids nog kan ni börja sukta efter en sele. En brun gås låter underbart. Jag väntar tålmodigt på min olivfärgade gås.

Det skulle ju vara jättesnällt att få låna din sjal ett litet tag! 4,2 borde räcka om jag har knuten på ryggen.
Vill ju inte att det ska bli för varmt nu under sommaren men å andra sidan är lillkillen inte så varm av sig. Fast idag "ångade" han lite när han satt i cuddlyn och sov! Cuddlyn funkar ju bra fortfarande, den är ju stabil för att vara trikå tycker jag men svårt att få in huvudet nu när han sover.
Men vill ha en lite "snyggare" sjal oxå!
Hm, det verkar faktiskt som man behöver MÅÅÅÅNGA sjalar. :)
Ju mer man tänker desto fler sjalar behöver man :twisted:
Användarens profilbild
Av svas
Då får vi boka in en liten träff så provknyter vi med min Didy Jakob. Funkar den får du gärna låna den några veckor. Jag använder mest Smaragden och Bali just nu. Vi hörs via PM!

Det finns en fördel med Lilla S överrörlighet (egentligen ett stort orosmoln för oss och som vi ska få kollat upp hos läkare inom kort), nämligen att man kan klämma in hans huvud i sjalen oavsett hur man knytit. Hans gumminacke är bara att lirka in :roll: :oops: .
Användarens profilbild
Av svas
Vilka färger på sjal funderar du på? Är du en råååååsa typ, eller turkååååås, eller blå, eller...
Av anna m
svas skrev:Då får vi boka in en liten träff så provknyter vi med min Didy Jakob. Funkar den får du gärna låna den några veckor. Jag använder mest Smaragden och Bali just nu. Vi hörs via PM!

Det finns en fördel med Lilla S överrörlighet (egentligen ett stort orosmoln för oss och som vi ska få kollat upp hos läkare inom kort), nämligen att man kan klämma in hans huvud i sjalen oavsett hur man knytit. Hans gumminacke är bara att lirka in :roll: :oops: .
Jag trådkapar lite :oops: Min dotter är kraftigt överrörlig (ett arv från mig :() Jag tycker att hon är lite besvärlig att bära i sjal eftersom hon glider igenom knytningen. När jag hade henne i gåstol när hon var mindre gled hon igenom hålen för benen. Ormtjej. Till saken: Hon överanstänger sig dagligen och har troligen ganska ont och behöver vila och vår barnläkare är jättepositiv till sjalen :) Om knäna är överrörliga kan det behövas skenor. Vi klarade oss från det, men on ramlar mycket och slår sig. Dålig balans och så kostar det så enormt mycket energi att hålla den lilla kroppen igång. Läkaren var t o m positiv till flera nattmål fast hon är 16 månader... Och var försiktig med gumminacken. Ytterlägen ger kraftig värk.
Användarens profilbild
Av snigel
svas skrev:Vilka färger på sjal funderar du på? Är du en råååååsa typ, eller turkååååås, eller blå, eller...
Är nog mest en bruuun typ... 8) (Annars är turkos och blå och grönt också fint.)

Jag har förresten börjat sy en meitai. Av två gamla dukar och ett avlagt lakan.... brun och gul med storblommigt mönster.... Passar nog bättre på magen än på bordet! Får se om den blir färdig. Mina projekt har en tendens att inte bli det om de inte blir färdiga på en dag. Nu är dock sytråden slut och solen skiner....
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?