Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av loa
Hej, ganska ny här så kanske denna fråga ofta är uppe, men jag frågar ändå! Någon som vet hur länge man kan/bör bära när man är gravid? Är i vecka 26 och har en dotter som snart fylloer ett. Har haft henne på magen till för någon vecka sedan, men nu mest på ryggen. Får lite ont i ryggen, så det känns sådär. Vet inte riktigt om jag ska knyta under, över eller på magen? Någon som har ett tips? Hur är det med att bära på magen elelr höften? Just nu känns det som att en skön knytning under alla omständigheter är bättre än att bära utan sjal. (bär i stork)
Användarens profilbild
Av Gullan
Prova att knyta ryggsäck med tibetansk avslutning - se förstasidan under knyta :)
Då får du ingen knut över/under magen utan en skön avlastande "matta" ovan bysten.
Användarens profilbild
Av Scilla
Så länge det känns bra är väl allt ok!

Jag tyckte det var svårt att knyta sjal bekvämt med stor mage. Men med Ergo eller Beco bar jag vår då nästan-tvååring på ryggen utan problem fram till förlossningen. Det är klart, lite flåsigt blev det :lol: men inte obekvämt!
Av anna m
Tipsar oxå om ryggsäck med tibetanskt avslut. Det finns ingen regel för hur länge man får bära. Men får man onda sammandragningar ska man sluta. Jag bar min fyraåring med armarna fram till v 30 när jag var tvillinggravid. Det motsvarar i magstorlek och belastning v 40 för en enlinggravid.
Användarens profilbild
Av Alven
Jag bar i ergo (korta stunder) till sista veckan. Hade jag inte haft såna fogproblem som jag hade hade jag burit ännu mer. Menman måste känna vad som känns bäst för en själv! Vovvemor här på sidan bar till vecka 42 ju... :D
Användarens profilbild
Av sacha42
Så länge din kropp tycker det känns ok, så bär :D
Användarens profilbild
Av kajsa kavat
Jag bär, men inte så jättelånga stunder pga foglossningsbekymmer :roll: Använder mest Becon på ryggen, men funkar även att knyta ryggsäck med tibetan eller faktiskt, som vovvemor tipsade om, att göra ett omslut och knyta över magen :wink: . Ringsjal korta stunder till och från bil tex och även omslutet på magen för mys, då sitter hon på magen liksom. Fram till ett par veckor sen funkade det att knyta under, men nu blir det. inte bra.

Jag tror på att prova sig fram, känns det bra så är det bara att bära, får du ont eller det känns obekvämt så får man testa nåt annat :wink:
Av loa
Tusen tack för alla tips! :D Ska pröva med tibetansk, har aldrig gjort det, men det går säkert att få till med lite övning. Hade varit skönt att slippa den irriterandes knuten på magen! Har faktiskt funderat på att skaffa ergo också så småningom, kanske jag tidigarelägger köpet!
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?