Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Mjusch
Är ganska ny sjalbärare. Har en trikå och en ringsjal som jag använder. Vill nu kunna bära min snart 5-månaders på ryggen.

I går var jag och provade en Ergo och en Patapum. Ergon verkade ju praktisk på alla sätt och vis. Men jag tyckte inte den var lika skön att bära i som Patapumen. Patapumen gjorde att sonen satt tightare mot kroppen. Men nu är ju den inte formsydd och det verkade ju himla bra på Ergon. Nu undrar jag om Becon kanske är något mellanting?

Är det någon som kan tipsa mig?
Användarens profilbild
Av Isanna
Du skulle ha fått prova en Beco också så kan du välja efter det! Var bor du? Kanske finns det nån i din närhet som har en?

Personligen har jag både en Ergo och en Beco, Erfon till sambon och Becon till mig för att den är så fin!
Användarens profilbild
Av Snusibulingen
Håller med dig om att barnet sitter tajtare i Patapumen, men däremot har den så oskönt midjebälte....
Tycker defintitt du ska försöka få chansen att testa Becon. Jag skall till att köpa en nu efter att ha testat den. Den kan man dra barnet tajtare mot sig med, och den har behagligare midjebälte. Men det är på min kropp det! Det kan vara annat på nån annan. :?
Av Aelia
Varför inte en Ergo, Beco och Patapum? Eller är man för galen då? :roll: :oops:
Användarens profilbild
Av Helena
Jag funderar på en sak angående Beccon, kan man ha barnet högre upp eller ska det sitta nere på höfterna som det gör i Ergon och de andra selarna?
Användarens profilbild
Av Stark
Jag har provat alla tre och på mig sitter Patapumen bäst. Enligt min kropp är Becon och Ergon "likadana" och jag kan inte dra åt dem tillräckligt mycket för att det ska bli bekvämt. Men då är jag liten (160 cm) och smal upptill (ca 50 kg). Jag har därför en Patapum. Jag har även sytt en sele (som är klar, men huvudstödet och några andra detaljer ska fixas till) där jag utgått ifrån Patapumen men gjort sitsen skålad. Märker ingen större skillnad på dem än, men så väger ju inte tösen så mycket (6,8 kg).

Min uppfattning är således att om du tycker Patapumen sitter perfekt, men inte Ergon, så kommer du inte att gilla Becon. Men din kropp är ju inte likadan som min, så vem vet?
Användarens profilbild
Av aspen
Jag skulle säga becon, fast då har jag bara provat den. Som de andra säger så beror det på den som bär. Jag har hört att becon inte är bra om man är lång, axelbanden blir för korta då, men på mig satt den perfekt.

Vill du ha nåt mer liknande sjal finns ju meitai
Användarens profilbild
Av Annika80
Cilia skrev:Jag har provat alla tre och på mig sitter Patapumen bäst. Enligt min kropp är Becon och Ergon "likadana" och jag kan inte dra åt dem tillräckligt mycket för att det ska bli bekvämt. Men då är jag liten (160 cm) och smal upptill (ca 50 kg). Jag har därför en Patapum. Jag har även sytt en sele (som är klar, men huvudstödet och några andra detaljer ska fixas till) där jag utgått ifrån Patapumen men gjort sitsen skålad. Märker ingen större skillnad på dem än, men så väger ju inte tösen så mycket (6,8 kg).

Min uppfattning är således att om du tycker Patapumen sitter perfekt, men inte Ergon, så kommer du inte att gilla Becon. Men din kropp är ju inte likadan som min, så vem vet?
Hm bra funderingar. jag är ju rätt "liten" (170cm ca 54kg) med men har en ergo och jo jag kan inte spänna åt den fullt så mycket som jag vill, men patapumens midjebälte klarade jag inte av för det skavde på höfterna (på de där utstickande höftbenen) och jag har bara provat en Beco i all hast, men den kunde jag spänna åt tillräckligt så för mig passar nog egentligen bara Beco riktigt bra
Oj inte alls BRA, det kan ju bli dyrt :roll:
Och vi vill se bild på selen när den är klar! :D Har funderingar på att sy en med, då jag tycker becon är liiite dyr :oops:
Användarens profilbild
Av Stark
Annika80 skrev:Och vi vill se bild på selen när den är klar! :D Har funderingar på att sy en med, då jag tycker becon är liiite dyr :oops:
Här finns lite av den på bild. Den var då ännu inte klar, bara "tråcklad". http://www.sjalbarn.se/data/forum/viewtopic.php?t=54198
Användarens profilbild
Av kajsa kavat
Cilia skrev: Min uppfattning är således att om du tycker Patapumen sitter perfekt, men inte Ergon, så kommer du inte att gilla Becon. Men din kropp är ju inte likadan som min, så vem vet?
Fast nej... där håller jag inte med! :wink: Nu har jag i min tur bara snabb-provat Patapum, och visst sitter den tightare än Ergon, men att Ergo och Beco skulle vara likadana går jag inte med på :this: Självklart är det olika på olika kroppar, men Becon går att dra åt mycket tightare än Ergon. (Jag är 1,68 och väger i ogravidt tillstånd ca 53-55 kg)
På mig sitter Ergon ok, men Becon tusen gånger bättre :wink:
Användarens profilbild
Av Stark
kajsa kavat skrev:
Cilia skrev: Min uppfattning är således att om du tycker Patapumen sitter perfekt, men inte Ergon, så kommer du inte att gilla Becon. Men din kropp är ju inte likadan som min, så vem vet?
Fast nej... där håller jag inte med! :wink: Nu har jag i min tur bara snabb-provat Patapum, och visst sitter den tightare än Ergon, men att Ergo och Beco skulle vara likadana går jag inte med på :this: Självklart är det olika på olika kroppar, men Becon går att dra åt mycket tightare än Ergon. (Jag är 1,68 och väger i ogravidt tillstånd ca 53-55 kg)
Jag tror att det är längden som är avgörande. De extra cm du har gör att Becon sitter bättre på dig. På mig är båda (Ergo och Beco) för långa. Det är i alla fall min teori. :wink:
Användarens profilbild
Av Annika80
kajsa kavat skrev:
:iagree: när jag snabb provade Becon så drog jag åt midjebandet så det satt hårt och ändå fanns det "plats" att dra åt mer :D
Användarens profilbild
Av Annika80
Cilia skrev:
Annika80 skrev:Och vi vill se bild på selen när den är klar! :D Har funderingar på att sy en med, då jag tycker becon är liiite dyr :oops:
Här finns lite av den på bild. Den var då ännu inte klar, bara "tråcklad". http://www.sjalbarn.se/data/forum/viewtopic.php?t=54198
Fin, ser gärna en större bld sen när den är helt klar.
Användarens profilbild
Av Helena
Aelia skrev:Varför inte en Ergo, Beco och Patapum? Eller är man för galen då? :roll: :oops:
NÄmen usch, jag tänker mer på var förvarar man dessa selar, som bara liksom ligger och skräpar i hemmet och hänger fult på krokar. :D

Vi har en sutemi och den är då alltid i vägen. :wink:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?