Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Kristina
Men herregud, människan är ju komplett skogstokig, jag blir helt vansinnig!
Användarens profilbild
Av Tiz
:shock: :shock: :shock: :shock:

Jisses, hon är ju galen!! och folk tar hennes "råd" på blodigt allvar som hon vore facit! Vad är det för fel på sunt förnuft???
Användarens profilbild
Av miriel
Tanten é ju skogstokig....man vet ju inte om man ska skratt eller gråta...
Användarens profilbild
Av lotte
Jag börjar bli irriterad på Anna. Hon gör och har gjort en jätteinsats med råd och stöd till villrådiga föräldrar som söker hjälp, men tyvärr liknar det alltmer frälsning för även inte intresserade. Och när jag blir beskylld för att förvägra min dotter hennes egen utveckling, för att ha henne som gosedjur och accessoir :shock: - DÅ DJ-VL-R rinner sinnet på mig!
Användarens profilbild
Av Lingling
Missbrukas vid minsta pip
Vad påminner det mig om? jo råd om att trösta med att vagga i vagnen?
Eller en gammal bok från sekelskiftet där det står om vådan av för mkt vaggning ...

Lustiga är att jag ser sjalar och selar som ett sätt till social delaktighet, jag kan ha mitt barn så att hon kan se vad jag gör, hon kan vara med - och hon kan välja hur mkt hon orkar med.

[edit] Tillägg i "Barnaboken" står det t ex om att ha barn på diskbänken när man diskar, prövat det? Lättare att ha barnet i en sjal eller sele så att h*n kan vara med!
Senast redigerad av Lingling den mån aug 08, 2005 08:55, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av Ami
Och vad säger bärselen som s k trygghetsfaktor, om den används utan syfte? 'Det hade varit bättre för dig, om du aldrig blivit född.'
Detta skrev AW i sitt svar. :? Jag skulle säga att det är tvärtom, jag bär dig nära mig för att du är det underbaraste som finns på denna jord. Jag vet ju inte hur V uppfattar att bli buren, men eftersom att jag själv känner mig mycket nöjdare de dagar jag burit honom mycket så antar jag att det är så för honom också.
Användarens profilbild
Av Tabby
Att inte människan kan ge sig....

Hihihi...men jag fnissade gott när de andra trots allt pratade och rekomenderade sjal på *ANNAS* forum.....bevare mig väl.... :wink:
Användarens profilbild
Av AAaa
Saknar ord... :evil:
Användarens profilbild
Av Hella
*suck*
Vad är det med henne egentligen? Jag blir så trött!
Hon skriver som om hon vore gud själv som satt inne med den absoluta sanningen om hur allt ska vara.
Hon menar t.ex att man signalerar till barnet att "det vore bättre om du aldrig blivit född" ifall man använder sig av sjal och sele.
Vad ger henne rätten att yttra sig på det viset om barn och föräldrar som lever på annat sätt än vad hon gjorde med sina barn? *arg*

Sen flummar hon en massa om egentliga födelsen och att lusten säger "ta för dig av världen" (Vilket man då tydligen bara kan göra om man ligger ensam på golvet eller i en barnvagn)
"Det är bättre utsikt från en sjal, ta för dig av världen" skulle jag vilja skriva. Men då går hon väl igång på riktigt den gamla damen. Bättre att låta henne leva i sin halvreligiösa barnatro och ge råd åt föräldrar som vill ha hennes råd. Det var ju trots allt på hennes eget forum hon skrev, och där kan hon ju få stå oemotsagd av mig i alla fall även om det kliar i fingrarna.
Användarens profilbild
Av KATARINA
men hon är ju inte frisk!

Jag vet inte vad som är värst, om hon verkligen tror som hon gör om "AP-föräldrar och hur deras barn blir eller om hon bara skriver det fast hon vet att det inte är sant.

Jag tror faktsikt det sistnämnda. Om hon verkligen brydde sig om barn så finns det väl andra barn som far mer illa.

Nej, hela hennes tillvaro verkar numer gå åt till att angripa AP-föräldrar. Hon är livrädd för att det finns andra "sätt" än hennes eget som "fungerar". Igår råkade jag slå på TV:n och det var repris på ett program. HOn och Linda Skugge i samma soffa, kan det bli värre? Hon nämnde ordet "bruksanvisning". ATt man bara behöver följa den som hon skrivit så blir allt bra. Sedan anklagar hon AP-föräldrar för att bara följa en malla???

Och hon har samma argument, precis samma meningar, i diskussion efter diskussion. Och så har vi då hennes 2 standardknep:
-personangrepp och byte av samtalsämne. Det är helt omöjligt att diskutera med henne om man inte har samma åsikt!
Användarens profilbild
Av Suskiv
Hella skrev:Det var ju trots allt på hennes eget forum hon skrev, och där kan hon ju få stå oemotsagd av mig i alla fall även om det kliar i fingrarna.
På mig kliade det för mycket så jag var bara tvugen att regga mig och svara. Få se hur länge jag orkar med henne.
Användarens profilbild
Av mallinpallin
Ja men bli alldeles stum :shock:

Jag har alltid haft svårt för människor som VET hur saker är.
Deras åsikter är rätt och alla andra har fel.
Det tråkiga med dessa människor är att det spelar ingen roll vad man säger till dem för de vet att du har fel och de rätt. :?

Det värsta är att hon prackar på osäkra föräldrar denna sanning.
De förstår inte att detta inte är en sanning utan hennes åsikter.

Jag förstår inte hur en person inte kan tillåta andra att själva upptäcka vad som passar just dem.
Det är som om hon försöker skrämma till att inte prova sjal.

Men tänk vad kul ändå, hon måste ha varit alldeles ifrån sig nu den senaste veckan när det skrivits så mycket om sjalar :lol: :lol: :lol:
Användarens profilbild
Av Karin&Alex
Hon e ju inte klok!?!? :evil:
Av LL
Jag fattar inte hur hon kan vara så tvärsäker, den där Anna. Hur kan hon tycka att hon vet?

Jag _känner_ att bärandet är rätt. Hur kan hon då veta att det är fel?
Användarens profilbild
Av Clärchen
Man kan ju fråga sig hur det kan komma sig att hon "bara" har tio barnbarn när hon nu är en så fantastisk barnuppfostrare. :? :!: Vill hennes barn inte ha flera barn :?:
Kan bara som jämförelse ta min mormor som har åtta barn, 24 barnbarn och fem barnbarnsbarn. Hon är en mycket mer ödmjuk människa som dock har fantastisk känsla och kärlek till de små barnen och tycker att bärsjal ser fantastiskt ut då hon t ex ser Elis trivas så bra i den
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7

One of the most satisfying parts of Monopoly Go is[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?