Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Blackbabe
Hur ammar man i sjal? Är det bara i vagga det fungerar att amma en nyfödd eller fungerar det om barnet sitter upprätt också? Är det svårt att lära sig tekniken?
Användarens profilbild
Av tinaw
Det beror lite på hur man är byggd, vissa tycker det är lätt att amma antingen med barnet liggande eller sittande eller både ock. Andra tycker det är hopplöst svårt. Här finns en beskrivning av hur man ammar i bärpåse, samma princip gäller för ringsjal och kortsjal.

http://web.bitnet.net/baranara/sidor/ba ... arpase.pdf

I trikåsjal och vävd sjal tycker jag att det är bekvämast att ta ut barnet ur smokingbältet, lägga fötterna/underkroppen i ena bandet som går i kors och stödja huvud/överkropp med min arm. Hälften vunnet jämfört med att amma utan sjal, för jag har iaf en hand fri!
Användarens profilbild
Av P
Mamasamueli skrev:Jag vet inte om jag någonsin har ammat i sjal faktiskt... :hmm: Jo, en gång i kortsjalen, minns jag nu. Men när jag ammar i ergon så sätter jag den LÅÅÅNGT ner på höfterna och drar ut axelbanden, så att hans ansikte kommer på rätt höjd. ;) Så borde man väl kunna göra i sjal också? Knyta som vanligt men mycket lösare så att barnet kommer längre ner?
Så gör jag när jag ammar i sjal. Dvs. jag lossar på knytningen och humar ner barnet så denne kommer i rätt höjd så är det bara till att amma sen :D
Användarens profilbild
Av bellisbella
Jag gör ungefär som tinaw skriver, lägger lillen i det korsade bandet på den sida jag inte ska amma på, så behöver jag bara stödja huvdet lite lätt vid bröstet. Borde egentligen amma i sjalen oftare för det är väldigt bekvämt då man får till det, men det blir lite bökigt efter då jag snabbt måste få upp lillen på axeln, han är en riktig liten kräk-bebis!
Användarens profilbild
Av Blackbabe
Tack för tipsen. Då är det abra att sätta igång att öva när hen väl behagar komma. Tanken är nämligen att jag ska kunna ha bäbis i sjal samt sitta med på föreläsningar 8)
Användarens profilbild
Av zandrama
Jag har bara ammat i sjal tre gånger hittills. En gång i ringsjal med Vidar när han var 4 månader skulle jag tro, och två gåner i trikåsjal med Svante. Det enda som funkar hyfsat är vagga för mig. Jag får inte alls till det sittandes... :roll:

Men jag tror som flera andra att man lixom får testa sig fram eftersom alla bröst och barn är olika.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?