Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Edith
Hej!

Har fått låna en lång trikåsjal (minimundus) av en kompis för att prova hur det funkar för mig och min 6-veckors son. Har lyckats knyta och bära honom mage mot mage, men han blir precis svettig! Eftersom han somnar hänger han väldigt med huvudet, vilket ser hemskt obekvämt ut. Har försökt stötta huvudet med sjalen, men då blir det ännu varmare för honom. Blir ju nästan nervös att han ska kvävas under allt tyg. Vagga skulle kanske vara bättre, men den har jag inte fått fason på ännu.

Så... hur ska jag göra för att han inte ska få värmeslag och vad gör jag för fel? Tycker att det verkar så himla bra med sjal och vill gärna få ordning på det....

Mvh//Emma
Användarens profilbild
Av sacha42
Hur mkt kläder har han på sig då? Är ni innomhus så kanske han bara kan ha blöja på sig :D
Huvudet stöttas enklast med sjalen som du beskriver. Man kan annars ta en vanlig sjal(scarf) och knyta snett över en axel och under den andra så att huvudet stöttas :D
Användarens profilbild
Av Edith
Minska på kläderna kan ju vara en början ja... :oops:

Fast problemet är mest att när Helmer ligger och andas under allt tyg så blir det varmt av utandningsluften. Man står ju själv inte ut så länge under en filt innan det blir för varmt att andas. Blir det så för alla, eller är det sjalen som är för tjock? Tips?

Mvh//Emma
Användarens profilbild
Av Fenomena
Även med bebisen upprät, mage emot mage, så går det att lämna ansiktet fritt. Jag brukade/brukar dra över den delen av sjalen som är vid hennes nacke, då lämnas ansiktet fritt. Om bebisen vänder på huvudet så använder jag det andra axelbandet. som på dessa bilder: http://www.satsumo.se/index.php?menu=1&link=02-2 (det är väl iofs en docka på några av bilderna ? ;-))
Användarens profilbild
Av Stark
Det där med att huvudet hänger i en konstig vinkel tror jag inte är några problem. Min tös hade huvudet i de konstgaste vinklar ooch mådde aldrig dåligt av det... Och varm var hon också. Jag hade en svart Minimundus och vi blev jättevarma, men hon verkade gilla läget! Barn skriker ju om de blir för varma...
Användarens profilbild
Av Edith
Tack så jättemycket! Ska fortsätta att träna, jag o pojken min. Det ska nog bli ordning till slut! :)
Användarens profilbild
Av Gullan
Emindith skrev:Tack så jättemycket! Ska fortsätta att träna, jag o pojken min. Det ska nog bli ordning till slut! :)
Det är rätt inställning! Övning ger färdighet :)
Av ZannaNinna
Lilla Mo blev också varm som en tok i minimundusen, men jag upplevde att det var tvärtom.. tog jag av kläder blev det varmt och smetigt, behöll jag lite mer på jämnade det liksom ut sig och vi blev inte helt genomblöta! Tyget kanske suger upp fukten?
Användarens profilbild
Av Isanna
ZannaNinna skrev:Lilla Mo blev också varm som en tok i minimundusen, men jag upplevde att det var tvärtom.. tog jag av kläder blev det varmt och smetigt, behöll jag lite mer på jämnade det liksom ut sig och vi blev inte helt genomblöta! Tyget kanske suger upp fukten?
Precis så upplever jag det också. Det blir klibbigare om vi bär hud mot hud. Om man inte vill ha kläder på sig så kan man ju lägga typ en scarf eller nåt emellan. Oftast så var det så att Isas huvud låg mot min bara hud ovanför urrigningen typ, så då blev hennes ansikte alldeles svettigt, då hjälpte det att lägga nåt emellan.
Användarens profilbild
Av sacha42
Håller med om att hud mot hud blir varmt. Jag har alltid haft Alva i bara blöja och själv varit på klädd så det varit ett klädesplagg mellan oss :D
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?