Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av asa
Hur gammal bör min lille vara för att jag ska bära på ryggen. Jag har en tricotslen, en babyholder ringsjal och en babyhawk meitai. Han är snart sju veckor och kan hålla huvudet vingligt men uppe kortare stunder. Vill så gärna bära på ryggen :) Jag kan inte hitta ålersrekommendationer nånstans.
Användarens profilbild
Av Gullan
I MeiTai borde du kunna bära på ryggen snart. Jag bar D när hon var runt 4 månader på ryggen i MT. Jag behövde då hjälp att få henne dit, (nybörjare...) men jag vet de som bär tidigare, förhoppningsvis får du bättre svar snart :)
Användarens profilbild
Av tesoj
Jag började bära på ryggen när lilleman var ca 3 månader, men han var stadig i nacken redan när han föddes. Av de bärhjälpmedel du har skulle jag bära med MT´n på ryggen. Trikåsjalen är ingen större hit att ha på ryggen och ringsjal har jag aldrig haft så det kan jag ej uttala mig om.
Av Minea
Det finns en annan tråd under Bära Barn som heter "När börja bära på ryggen"(tror jag). Där var det många som berättade hur och när de började bära på ryggen. Jag kan inte länka hit den men den ligger inte så långt tillbaka i tiden så du kan nog gå tillbaka och hitta den lätt.

:D Lycka Till!!!
Användarens profilbild
Av Crappy
jag började bära på ryggen när mina gossar blivit så tunga att det började bli jobbigt att bära fram. Vet ej inte när...
Användarens profilbild
Av sanna73
Jag har börjat bära på ryggen sedan kanske två månader (sonen är nu ca 7 månader). Hade nog kunnat börja tidigera, han har varit stadig i nacken sedan han föddes, men jag gillar att ha honom på magen och titta på honom och prata med honom :heart: Men det börjar kännas tungt på magen så nu blir det mer och mer rygg 8)
Användarens profilbild
Av jag71
jag har burit på ryggen sedan dem varit stadiga i nacken.
Av Aelia
Vi började med rygg när Benjamin var runt 1 år, för varken han eller jag trivsed med det innan, han hatade att sitta på ryggen och skrek om jag försökte :roll:
Användarens profilbild
Av asa
Vilken typ av sjal är då den bästa att bära ett så pass litet barn på ryggen? En bra anledning att köpa en till :D
Användarens profilbild
Av kajsa kavat
Det är ju mycket mysigare att bära på magen, och dessutom får man en helt annan kontakt med barnet. Men visst kan det vara praktiskt ibland redan när de är små att kunna bära på ryggen då och då.
Med en MT som är lite smalare i sittdelen borde du kunna bära på ryggen ganska snart - men var inte helt säker på att ditt barn gillar det :roll:
Jag lånade Aprils Weego en period när Thea var tre månader och vi flyttade/gjorde om här hemma. Då var det väldigt praktiskt att kunna ha henne på ryggen :wink:
Användarens profilbild
Av jag71
asa skrev:Vilken typ av sjal är då den bästa att bära ett så pass litet barn på ryggen? En bra anledning att köpa en till :D
Jag har ingen särskilld sjal till ryggen men skulle det vara något särskillt med sjalen till ryggen så är det att jag kan vilja ha en liten kortare sjal då. OCh så inte trikå, det går men det blir lätt svajigt och inte lika stadigt som en vävd.
Användarens profilbild
Av 4ungar
jag bär med min trikåsjal på ryggen dagligen o det är så skönt o mysigt o följsamt :wink: omslutet rygg x är det jag använder mig av
Användarens profilbild
Av asa
Vi provade med MT igår när jag skulle klippa sambon. Det kändes lite läskigt och det var svårare att justera i efterhand, ensam kommer jag nog vänta ett tag med ryggbärandet men när killen är hemma så ska jag träna. Han känns väldigt liten på ryggen. Ser fram emot skogspromenadenaderna med en fin ny färgglad sjal i sommar:)
Har kollat på en Amazonas Antigua, vad tror ni om det. Är den bra? Finns i flera längder mellan 4 och 5.1 meter. Vilken längd ska jag välja?
Användarens profilbild
Av jag71
asa skrev:Vi provade med MT igår när jag skulle klippa sambon. Det kändes lite läskigt och det var svårare att justera i efterhand, ensam kommer jag nog vänta ett tag med ryggbärandet men när killen är hemma så ska jag träna. Han känns väldigt liten på ryggen. Ser fram emot skogspromenadenaderna med en fin ny färgglad sjal i sommar:)
Har kollat på en Amazonas Antigua, vad tror ni om det. Är den bra? Finns i flera längder mellan 4 och 5.1 meter. Vilken längd ska jag välja?
Jag har en antigua och det är en bra sjal men den är inte diagonalvävd så vill du ha större avlastning så välj någon annan. Jag ahr lärt mig att knyta med antiguan och tycker fortfarande att den är lättast att använda om jag behöver lära mig någon ny knytning.
Användarens profilbild
Av asa
Hur gör vävningen det olika i avlastningssyfte? Skönt med avlastning, jag trodde alla långa vävda gav samma avlastning.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?