-  mån mar 19, 2007 13:25

Idag har jag burit Lilla S i sjalen inne. Han har feber (38,5-39,0) och vill inte vara ensam. I sjalen är han lugn och somnar till då och då. Jag undrar bara vad ni som ofta bär inne i sjal (jag är sk. ute-transportör vanligtvis  ) anser om just febrigt barn i sjal. Vid feber har jag lärt mig att man ska försöka hålla barnet svalt, exempelvis genom tunna kläder, tunnt täcke, svalt rum etc. Nu när Lilla S är i sjalen blir han ju extra varm... Hur brukar ni göra?
 ) anser om just febrigt barn i sjal. Vid feber har jag lärt mig att man ska försöka hålla barnet svalt, exempelvis genom tunna kläder, tunnt täcke, svalt rum etc. Nu när Lilla S är i sjalen blir han ju extra varm... Hur brukar ni göra?

) anser om just febrigt barn i sjal. Vid feber har jag lärt mig att man ska försöka hålla barnet svalt, exempelvis genom tunna kläder, tunnt täcke, svalt rum etc. Nu när Lilla S är i sjalen blir han ju extra varm... Hur brukar ni göra?
 ) anser om just febrigt barn i sjal. Vid feber har jag lärt mig att man ska försöka hålla barnet svalt, exempelvis genom tunna kläder, tunnt täcke, svalt rum etc. Nu när Lilla S är i sjalen blir han ju extra varm... Hur brukar ni göra?inredning/träning/renovering/mat/pyssel/strukturfascism/trädgård/m.m. http://www.ekvalla2.blogspot.com

appropå sommarsjal! I sommar ska jag bära Lilla S då 11 månader i långsjal under vandring i Italien. Vi är uppe i bergen och det kommer säkert vara rätt varmt ibland. Vilken sval sjal kan du rekommendera? Jag hoppas att jag fått in vana med ryggknut då.
 appropå sommarsjal! I sommar ska jag bära Lilla S då 11 månader i långsjal under vandring i Italien. Vi är uppe i bergen och det kommer säkert vara rätt varmt ibland. Vilken sval sjal kan du rekommendera? Jag hoppas att jag fått in vana med ryggknut då.

- By Aspasia
 - By Aspasia