Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av mammahappy
Japp nu har jag fått en avi om att hammockbagsen har kommit.
Tyvärr så blir det tull på väskorna :(
Ska räkna ut hur mycket det blir per väska har inte hunnit göra det.
Men det kommer nog tyvärr röra sig mellan 7-10:-/väska som det blir extra.
Så jag får ta å maila alla igen som har beställt väskor och räkna ut hur mycket till ni behöver betala in.
Trist att det blev tull :( Men å andra sidan blev ju väskorna billigare denna gången än dom andra gångerna vi beställt då vi var flera som beställde.
Så jag hoppas att jag kan skicka iväg gubben till å hämta paketet nu innan han åker till jobbet så jag kan börja packa i eftermiddag.
Användarens profilbild
Av iac
A-ha! Preciiis det här inlägget jag letade efter (hoppades på)! :-)
Tullen blir ju inte så dyr, trist med extra administration bara...
men sååå roligt att de kom idag! Tjohoooo!
Användarens profilbild
Av mammahappy
Fast sambon hann inte hämta det innan han åkte till jobbet idag.
Får se om jag kan få hem det idag. Lär ju vara ett ganska så stort paket å inte så lätt när man inte har någon bil.
Användarens profilbild
Av iac
mammahappy skrev:Fast sambon hann inte hämta det innan han åkte till jobbet idag.
Får se om jag kan få hem det idag. Lär ju vara ett ganska så stort paket å inte så lätt när man inte har någon bil.
Jamen varje steg på vägen är ett steg framåt! Jag menar, en avi är ju alltid en avi... :-) Jag väntar mycket bättre när jag vet att det händer nåt! *hihi*
Du har ju ompackningsarbete kvar att göra också och det är ju inte heller gjort i en handvändning... det är ju som sagt ett stooort paket! *puh*
Stressa lugnt, som man säger...
Av Elisa
Kulkul!
Jag kanske kan hämta innan Ica stänger, åker ju vägen fram eller hem snarare.
Användarens profilbild
Av mammahappy
Elisa skrev:Kulkul!
Jag kanske kan hämta innan Ica stänger, åker ju vägen fram eller hem snarare.
Ja men det skulle ju gå! Fast då behöver jag ditt kontonummer så att jag kan föra över pengar till dig så du kan betala tullkostnaden för det måste man göra innan vi får hämta ut väskorna.
Hade du oxå swedbank eller för isåfall är ju pengarna över på ett "kick"
Användarens profilbild
Av jazoo
Äsch då, tullen är väl en baggis. Som sagt, synd på administrationen bara - det tar ju en massa tid för dig att sitta o kolla att alla har betalat och så.

Och stressa inte, vi kan gott vänta lite till.

Hör av dig om tullen bara.
Användarens profilbild
Av mammahappy
JAg tog P&T vagnen å satte dit syskonsitsen å knatade iväg å hämtade paketet.
Det var nätt å jämnt att jag fick dit det på vagnen, men har väskorna hemma hos mig nu å har börjat packa.
Märkte att jag räknat på samma vikt på Large och small väskorna när jag räknade ut fraktkostnaden så några har visst fått betala lite för mycket i frakt.
Har väl hunnit packa 20 paket än så länge i alla fall.
Å tänkte sätta igång å maila nu med hur mycket till som ska sättas in för att täcka upp tullkostnaden.
Ja väskorna blev ju billiga i alla fall å det har ju "slunkit igenom" 2 gånger innan när vi har beställt. Så nån gång ska det väl "fastna" i tullen oxå.
Kommer börja skicka iväg lite väskor i morgon. alla kommer jag nog inte hinna få iväg. Men jag tror att jag kan lova att alla ska hinna få sina väskor innan helgen i alla fall. Om inte bebis får för sig att komma i morgon typ
Användarens profilbild
Av cocine
Boadicea skrev:Du är såååå underbar som stökar på med allt detta nu! Stor kram och tack!
Håller helt med, du är fantastisk! :D
Användarens profilbild
Av mammahappy
Boadicea skrev:Du är såååå underbar som stökar på med allt detta nu! Stor kram och tack!
Hehe ja något måste man ju ha å sysselsätta sig i väntan på bebis! :wink:
Användarens profilbild
Av sagogrynet
cocine skrev:
Håller helt med, du är fantastisk! :D
:iagree: :urule: :rock:
Användarens profilbild
Av ernamalin
:urule: vilket jobb du gör!

Tullen är ju en risk som man alltid har och det tror jag att de flesta var medvetna om, nu får vi bara hoppas att alla betalar in sin del av tullkostnaden snarast så du slipper ligga ute med pengar.
Användarens profilbild
Av mammahappy
Nu har jag packat alla väskor i alla fall.
Men då Melwin har vaknat så får jag gå å lägga mig i våran säng med honom så mail kommer till resten under morgondagen!
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?