Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Begagnad eller ny sjal

Begagnad
25
61%
Ny
16
39%
Användarens profilbild
Av Jason
Vad tycker ni, är begagnade sjalar bättre än nya? De är ju, beroende på hur begagnade de är, mera ingosade och kanske mjukare??! Men sen är det väl trevligt med en ny sjal också, som är bara ens egen liksom... :roll:

Så ja, vad säger ni som är mera insatta i detta? :D

Detta är min allra första omröstning :rodna:
Av Aelia
Beg. svarade jag
Användarens profilbild
Av marlene
oftast begagnad tycker jag... men det beror ju lite på.

Ofta är en begagnad sjal mjukare och gossigare men det finns nya sjalar som också är mjuka och gosiga. Av dom jag har haft har bebina stjärntecken, carry sling och storkens leo färger varit mjuk och gosig redan från början.
Användarens profilbild
Av Eld77
Jag har inte träffat på en sjal som inte har blivit skönare med användning. Men visst är det kul att köpa nytt också. :) Jag svarade iaf begagnade.
Användarens profilbild
Av Jason
marlene skrev:oftast begagnad tycker jag... men det beror ju lite på.

Ofta är en begagnad sjal mjukare och gossigare men det finns nya sjalar som också är mjuka och gosiga. Av dom jag har haft har bebina stjärntecken, carry sling och storkens leo färger varit mjuk och gosig redan från början.
Tack för tipsen :wink:
Användarens profilbild
Av jag71
Den stora fördelen med nya sjalar är ju att dem oftast finns att få direkt och man får i den läng man vill ha. Man behöver inte vänta.
Användarens profilbild
Av sanna73
Svarade begagnad. :tumup:

De flesta av mina sjalar är köpta begagnade här på sb.
Oftast vet jag inte vad för sjal jag vill ha nästa gång, men så seglar jag in på säljes och hittar en sjal jag bara "måste" ha :loving:
Fördelen med begagnat är i mitt tycke att de redan är ingångna och så är priset roligare :mrgreen:

Men ibland vill man vara förstaägare, eller ha en viss sjal direkt och då är nytt bästa alternativet :lol:
Användarens profilbild
Av Jason
Boadicea skrev:Jag röstade begagnad, men hade eg velat ha alternativet "både och". Jag har nog köpt mest nya sjalar, för jag är för otålig för att vänta på att det jag vill ha kanske dyker upp...men begagnade sjalar är oftast gosigare. Köpa sjal är kul oavsett om det gäller nytt eller begagnat... :twisted: :wink:
Tänkte nog sätta ett sånt alternativ också men då skulle det vara så många som skulle rösta på det tänkte jag :roll: Jag kan tänka mig att man tycker både och i en sån här fråga.
Användarens profilbild
Av Jason
sanna73 skrev:Svarade begagnad. :tumup:

De flesta av mina sjalar är köpta begagnade här på sb.
Oftast vet jag inte vad för sjal jag vill ha nästa gång, men så seglar jag in på säljes och hittar en sjal jag bara "måste" ha :loving:
Fördelen med begagnat är i mitt tycke att de redan är ingångna och så är priset roligare :mrgreen:

Men ibland vill man vara förstaägare, eller ha en viss sjal direkt och då är nytt bästa alternativet :lol:
Ja här kan man hitta många trevliga sjalar, bara plånboken tillåter så :wink: Jag väntar faktiskt på en ringsjal härifrån :vågen:
Användarens profilbild
Av sacha42
begangnad :D
Användarens profilbild
Av mammahappy
Jag röstade oxå för begagnat.
Men har köpt en hel del nytt oxå. Men brukar ofta annonsera på köpes om det är något man verkligen vill ha.
Å är det ingen som vill sälja ja då får man köpa nytt istället!
Användarens profilbild
Av Asereht
Har köpt både nytt och begagnat men föredrar begagnat, iaf om plånboken får vara med och säga sitt. Men så rätt som det är så önskar man sig något som bara inte dyker upp begagnat trots ivrigt annonserande och letande. Då köper man nytt. ;)
Användarens profilbild
Av Eulalia
Jag röstade på nytt för den jag köpt var ny 8) ... men är inte alls ointresserad av att köpa begagnat nu alldeles snart :) . Ett både och alternativ hade varit mer rättvist för att få min röst.
Användarens profilbild
Av Knyttet & K
Jag köper helst begagnat. Har alltid försökt få tag på en begagnad innan jag köpt nytt. Undantaget är kanske trikåsjalar, de köper jag gärna nya.
Användarens profilbild
Av Isanna
Jag vill svara begagnad, men jag inser att jag oftast köper nytt så då svarar jag nytt. Men det kan bero på att de sjalar jag vill ha sällan har funnits begagnade just då.

If you’re an avid Monopoly Go player, you kn[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?