Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Vill gå ut och gå med min nyfödda på sex veckor och min treåring i skogen utan vagn. Vad ska jag bära min nyföding i? Vill helst bära honom utanpå jackan där det ska finnas utrymme för hans overall. Och finns det möjligen ett bärhjälpmedel där en nyföding kan sitta upprätt?

Jätte tacksam för svar från någon!!!

Linda
Användarens profilbild
Av Panakeia
jag skulle bära i långsjal. trikå eller vävd, vad har du att välja på?
du har ingen jacka som bäbisen får plats innanför? för om du har det så är det smidigaste att inte ha overall på bäbisen utna ha den innanför jackan istället, tycker jag...

MT tror jag kan vara smidigt också, iof...
samtiliga alternativ kan du ha bäbisen upprätt i.
Användarens profilbild
Av jag71
Panakeia skrev:jag skulle bära i långsjal. trikå eller vävd, vad har du att välja på?
du har ingen jacka som bäbisen får plats innanför? för om du har det så är det smidigaste att inte ha overall på bäbisen utna ha den innanför jackan istället, tycker jag...

MT tror jag kan vara smidigt också, iof...
samtiliga alternativ kan du ha bäbisen upprätt i.
SKulle också ha bebis innan för jackan.
Användarens profilbild
Av dunderdonnan
Bebis innanför jackan- jättemysigt. Dessutom är det praktiskt att slippa krångla med tjock overall, vantar mm på en liten gummikropp.
Användarens profilbild
Av deleine
Det går juh att bära barnet med sjal UTANPÅ jackan men när dom är så små trivs nog alla med att ha bebis innanför jackan, jag bär fortfarande min tös innanför jackan ibland men då mest av lata skäl för att jag inte ids klä på henne :oops: :roll:
Men jag måste hålla med dom andra, stoppa in liten innanför jackan och bär i en elastisk långsjal eller en vävd långsjal.
Behöver du knythjälp så finns det säkert någon i närheten som ställer upp på en sjalträff(kollade inte var du kom ifrån dock)
Användarens profilbild
Av sanna73
Hade nog också kört på lång, elastisk sjal med barnet innanför jackan. Mysig och praktiskt. :D
Användarens profilbild
Av Crappy
Jag promenerar alltid med mina hundar. När Stig var nyfödding hade jag honom i trikåsjal innanför jackan. Sedan blev det vävdsjal, mei tai eller patapum.
Användarens profilbild
Av lindamarie
Jag skulle också bära i elastisk långsjal innan för jackan OM jag kunde stänga jackan. Det beror ju lite på hur stor bebis eller hur liten jacka man har :) .
Användarens profilbild
Av Tiz
Fast om man måste åka bil till och från skogen är det ganska opraktiskt att inte ha overall på bäbis. Det blir kallt i bilstolen... Fast det är helt klart mysigast att bära innanför jackan. Oavsett vilket så funkar en elastisk eller vävd långsjal bäst, eller kanske en Mei Tai.
Användarens profilbild
Av Sporttjejen
Tiz skrev:Fast om man måste åka bil till och från skogen är det ganska opraktiskt att inte ha overall på bäbis. Det blir kallt i bilstolen... Fast det är helt klart mysigast att bära innanför jackan. Oavsett vilket så funkar en elastisk eller vävd långsjal bäst, eller kanske en Mei Tai.
Fast, det är väl då man tar fram sitt bärskydd? Det gör iaf jag, funkar utmärkt runt stolen i bilen... :wink: :)
Användarens profilbild
Av dunderdonnan
Eller en liten filt som man har liggande i bilen. Jag brukar lägga min egen jacka över barnet
Användarens profilbild
Av Luna
Välkommen hit! Jag har inga mer goda råd att ge än de du redan fått. Hur det är bra att bära ändrar sig säkert efterhand din bebis växer och det blir lite varmare. Vi hade en MT till vår dotter då 4-5 mån förra vårvintern. Hoppas att det går bra för dig att komma ut i skogen. Det är det bästa med sjal och sele är att man kan gå ut på riktigt i naturen.
Av Linda2
Tack för alla era svar!

Ja, det va just det att jag önskar bära honom direkt från bilbarnstolen. Men där fick jag ju bra tips nu att jag bara kan ha en filt över honom eller nåt, och snart blir det ju varmare också. Åhh vad skönt!

Tack igen!
Kramar Linda & Nicke
Användarens profilbild
Av Suskiv
Jag bär 6 veckors Vidar upprätt i både trikå och vävd sjal. Han sitter innanför jackan. Har har haft overall på sig en gång hitills och det var när han skulle hem från BB.
Av Linda2
Suskiv skrev:Jag bär 6 veckors Vidar upprätt i både trikå och vävd sjal. Han sitter innanför jackan. Har har haft overall på sig en gång hitills och det var när han skulle hem från BB.
Det låter intressant, måste prova genast! Har en elastisk lång sjal som han inte gillar att ligga halvvagga i. Det ska vara okej för rygg och nacke då att sitta upprätt i sjal för en så liten? Nicke är 7 veckor gammal.

Linda, Mamma till Tuva 040403 och Nicke 070121
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?