Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av malibell
Räcker det med en trikåsjal till en nyfödd bebis, eller vad tycker ni? Tänkte att den kanske blir kräkt på och så... *vill ha fler sjalar :twisted: *
Nej men allvarligt, ska man ha två elastiska, eller en sån och en vävd eller MT, eller vad blir bra?
Ja jag vet att det är tidigt att fundera på :oops: :D
Användarens profilbild
Av lillstrumpa
Jag är inte så värst förtjust i trikåsjalar, så en är mer än tillräckligt tycker jag

Jag skulle valt en vävd sjal ist :tumsup:
Av Aelia
Minst 2 säger jag som älskar elastiska sjalar
Användarens profilbild
Av naggie
Det är aldrig för tidigt att fundera på sjalar :D

Jag hade en trikåsjal till Albert och det räckte. Sen skaffade vi iofs vår första vävda när han var drygt 2 månader så det var inte länge som vi bara hade en sjal. Jag vet inte om jag hjälpte så mycket :roll:
Men jag tycker att du ska börja med en trikå och sen se vad ni har för bärbehov.
Användarens profilbild
Av zmurfan
Och den frågan slänger du ur dig här där varenda en med bebis i magen funderar på om det räcker med 2-3 trikåsjalar, 2-3 vävda och MeiTaier.

Näe skämt åsido. Två trikåsjalar tycker jag helt klart att du kan ha. Det är säkert jättemysigt för den lilla nyfödda att bli buren i. Nerkräkta lär ju sjalarna bli så för att kunna bära medans den ena sjalen blir tvättad så måste du ju ha en till.... (och en till och en till och en till ) :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:
Användarens profilbild
Av naggie
3 olika svar :lol: :lol: :lol:
Användarens profilbild
Av CrazyMagpie
Två sjalar tycker jag är en bra start om man har möjlighet till det - och jag jag röstar för en trikå och en vävd! :D

(men så har jag fått små tungklumpar till barn så trikåsjalen har inte blivit använd så väldigt länge och det dröjde inte många veckor innan lillebror känndes tung/stor/stadig nog för att platsa i den vävda - trots att jag var nybörjare på att "knyta-in" spädisar :wink: )
Senast redigerad av CrazyMagpie den mån mar 05, 2007 21:29, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av thanisa
lillstrumpa skrev:Jag är inte så värst förtjust i trikåsjalar, så en är mer än tillräckligt tycker jag

Jag skulle valt en vävd sjal ist :tumsup:
:iagree: gillar inte heller trikåsjalar så en vävd hade det blivit.
Av ninen
En säger jag som bara använde min 6 veckor. Jag skulle köpt en trikå och en gås som man kan ha när den andra tvättas, och sen i sommar.
Användarens profilbild
Av malibell
Ok... 2 trikå, en vävd och en MT då..?! :twisted: Till att börja med.. :D Och så har jag ju en fleecebärpåse sen innan. Fast den lär ju vara för varm mitt i sommaren iofs... :?
Användarens profilbild
Av amöba
Jag hade tillgång till två, en egen och en lånad. Min egen var dock så mycket skönare än den andra så jag använde bara den. Passade på att tvätta på kvällen eftersom vi har en kräkbebis, eller så fick sjalen vara nerkräkt helt enkelt ;)

Tror att du klarar dig med en trikåsjal. Använd bara trikåsjalen i början och när barnet blivit lite stadigare och du mer rutinerad på att hantera pluttbebis i sjal så börjar du knyta med din vävda sjal som du förstås måste ha :D
Användarens profilbild
Av ernamalin
2 säger jag!

Fick en kräkbäbis och det var skönt att ha en extra när den ena var i tvätten.
Användarens profilbild
Av Isanna
Kan inte bestämma mig om jag ska säga en eller två. Du BEHÖVER bara en (de torkar snabbt efter tvätt, tvätta på kvällen och torr på morgonen), men det är alltid kul att variera och det finns ju såååå många fina. Man måste liksom passa på när de är små och kan bäras i trikå ju. :hmm: :hellu:
Användarens profilbild
Av Summer
Dessutom så är det kort leveranstid så om du ångrar dig och vill ha två när bebisen är här så är det ju snabbt ordnat... Köper du begagnat och även säljer den efteråt så är ju inte kostnaden så hög heller... Så jag säger minst 2 ;) (med ett vänta och se...)
Användarens profilbild
Av sacha42
2st om det är det du vill ha :wink:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?