Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Bär era män i bärdon?

Ja, ofta
49
29%
Ja, mer än mig tom
13
8%
Ja, ibland
71
42%
Nja, han har provat!
27
16%
Nej aldrig i livet
9
5%
Jag är en sjalpappa som bär
2
1%
Jag är en sjalpappa som inte bär men hänger här ändå!!
Inga röster
0%
Användarens profilbild
Av lotti
Är så nyfiken på hur era män/sambos ställer sig till bärandet!!
Av ninen
Vi bär båda två. Han helst i vår röda stork, inte så gärna i patapum eller ERGO.
Av Tyche
Jag tog, Ja ofta men det är inte riktigt sant. Just nu bär ingen av oss särskilt mycket, Isaac vill ju gå själv. Men när vi bar förut (och snart kommer vi bära igen :heart: ) så bär han ofta och gärna. Minns att han tyckte jag skulle ta långa sovmornar när Isaac var nyfödd så han kunde gå runt med honom i sjalen och mysa :D (när jag var vaken gjorde han det oxå, men då fick han dela med sig :wink: )
Användarens profilbild
Av MammaTillFelicia
Han har aldrig burit i sjal, vet inte om jag skulle kyckas få han att prova. Men om vi hade typ en Ergo (som ser lite mer "vanlig" ut om n förstår :D ) så skulle han säkert gärna bära henne mer.
Användarens profilbild
Av ernamalin
Han bär gärna! så länge det är i Ergo eller möjligtvis MT.

Sjalarna har han lite svårt för, men om man inte kan ta sig 2 minuter att kika på hur man knyter så tro pelle att det är svårt! tror att han tycker det är lite bohemvarning på att trassla in sig i 4,5m tyg :roll:
Användarens profilbild
Av jag71
Jo då här bär sambon också. Började med att han trixade på sig ringsjalen och kom in i sovrummet och frågade om den var rätt. Sen har jag knytit upp skrutt några gånger i långsjal. Och så har han köpt en ergo för det behövde han! Och när skrutt var liten så bar han honom ofta i abc-selena
Användarens profilbild
Av vovvemor
Maken bär - jag röstade på mer än mig, för så har det iaf varit sedan i september när jag började jobba. :wink: Vi har ingen vagn, så han bär ju flera gånger om dagen när hundarna ska rastas och så somnar dottern alltid middag på hans rygg. När hon var liten bar han i trikåsjal och en hel del i ringsjal och också i vår första easycare, men sedan det började bli lättare att ha henne på ryggen så har han kört nästan enbart patapum/ergo, han har aldrig brytt sig om att lära sig ryggknytningar med sjal.
Användarens profilbild
Av emelie
:arrow: Nja, han har provat.

Han har provat en gång för länge sedan när Oliver var kanske 2 el 3 månader. Han skulle ha båda barnen och bygga tågbana med Viktor så jag hjälpte honom på med Mobyn.
Efter sex minuter kom han tillbaka o ville ha hjälp att knyta upp, för det var för läskigt. Oliver höll hela tiden på ramla ur sa han. :shock:
(o nej, det var inte jag som hade knutit dåligt. :roll: Han satt jättebra o gosigt. Pappa litar bara på sina egna armar. o med dem bär han ju btw nästan konstant. Han gillade aldrig BB heller, däremot bar han Viktor i famnen mycket. Skäms på mig som inte räknar bärande utan redskap! :oops: :oops: )
Användarens profilbild
Av Maerion
Han bär ibland. När han är hemma tar vi nästan alltid bilen om vi ska iväg, och han är ju inte föräldraledig heller, men han bär när vi är på IKEA eller går på stan eller så. Men han tycker att han får ont i magen av att ha henne på magen. I Didymosbroschyren (tror jag att det var) stod det också att män helst inte bär på magen, är det fler som har märkt av det problemet?
Användarens profilbild
Av sanna73
Här bär pappa ibland (i redskap alltså. I armarna är det ofta :wink:).

När Alfred var nyfödd bar han honom gärna i Babu (lärde sig till och med att ta på den själv :app:). Nu blir det ringsjal (har till och med en egen blå Ringo :lol:). Nu har vi köpt en ergo men den har maken inte hunnit pröva ännu, men jag misstänker att han gärna kommer bära sonen på ryggen i den. De långa vävda sjalarna är dock inte hans melodi om inte jag virar in honom i den :D

Till nästa barn har maken till och med sagt att det är bra att vi har så många sjalar för då slipper vi ha vagn till nyföddingen i början :loving:
Användarens profilbild
Av thanisa
Vi bär båda två. Pappa bär mycket varje dag men då det är jag som är hemma nu så bär jag mest. Vi amvänder ingen vagn så det blir ganska mycket bärande får bådas del. Vi använder endast av vävda långsjalar.
Användarens profilbild
Av Linnea
Jonny bär väl lika mycket som jag, vi har ju inte använt vagn egentligen förrän nu i vinter :D
Användarens profilbild
Av Clifford
Min sambo bär aldrig, men det gör mig ingenting, för då får jag bära Alva ifred 8)
Användarens profilbild
Av annemi
Nja min man har provat och det händer väl att han bär men inte ofta.
Bär han så är det i MT´n, önskar han ville bära mer, med sjal/Mt alltså, armbärandet är det inget fel på :wink:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?