Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av ninen
Ja, det är ju inte så gott gom sjalar här i Dublin, som jag tidigare har gnällt om. Jag träffade i alla fall en amerikanska med bebis i moby wrap förra våren. Nu sprang jag på henne igen, hon har öppnat en barnklädesaffär där hon bl. a säljer ERGO :D. Hon har en lekhörna i affären för dottern som är med henne där hela dagarna.

I alla fall, det visade sej att hon är Oskar Saville (konstigt namn på en kvinna, ja), ledsångare i 10000 maniacs.
http://www.maniacs.com/main/

Det tyckte jag var lite kul :roll: man jag kanske är lättroad...
Användarens profilbild
Av Blixa
Yey :vågen: Då kanske det blir en och annan ergo i stan såsmåningom i alla fall :D
Användarens profilbild
Av MrsR
Det var ju lite kul med en kändis! :D
Användarens profilbild
Av joise
Hade jag bott kvar hade vi varit 3 :lol:

Shit vad avuvdsjuk jag blir på dej som bor i dublin, längtar tillbaka ibland...
Användarens profilbild
Av sanna73
Jag instämmer det är kul, och lite coolt :rock:
Av ninen
joise skrev:Hade jag bott kvar hade vi varit 3 :lol:

Så du har bott här med, då blir jag nyfiken i en strut, berätta lite mer! :)
Användarens profilbild
Av Isanna
Coolt med en kändisspaning! Du som inte får se så många i Dublin måste ju få kompesation och när du väl ser en sjal så är det på en kändis! :rock:
Användarens profilbild
Av Beatrice
Vad roligt att du äntligen fick spana sjal. Jag har aldrig hört talas om 10000 maniacs, men hon ser cool ut Oskar.
Av ninen
Beatrice skrev:Vad roligt att du äntligen fick spana sjal. Jag har aldrig hört talas om 10000 maniacs, men hon ser cool ut Oskar.
Jag hade ärligt talat heller inte hört talas om dom :roll: pinsamt nog, men min man säger att dom är jättekända, har funnits sedan åttiotalet, spelar någon slags "folk rock". Hon har tydligen en solokarriär också, den där Oskar.

Här är hon, fast hon ser inte fullt så glamorös ut när hon står i sin affär, fast hon är snygg där med, särskilt med ERGO på :wink:.

Bild
Användarens profilbild
Av joise
ninen skrev:
joise skrev:Hade jag bott kvar hade vi varit 3 :lol:

Så du har bott här med, då blir jag nyfiken i en strut, berätta lite mer! :)
Jo jag bodde nordväst om stan tror jag det blir, vägg i vägg med stora parken glömt vad den heter, Trinitypark kanske? och var bartender/servitris på i huvudsak en pub som heter Sheehans, nära graftonstreet, sen knäckte jag extra på en nattklubb som hette Spirit på norra sidan.

Det var härliga tider...

Bodde inte så länge där runt halvåret men ojoj vad förälskad jag blev i den staden. Ska försöka åka tillbaka och hälsa på alla nån gång men det får bli när bebben är lite större.

berätta du med, blir ju oxå nyfiken...
Av ninen
Phoenix park kanske? Den jättestora?

Jag jobbar på Trinity College, forskar där. Eller jobbar och jobbar, jag har ett postdokstipendium. Jag bodde här själv tre månader under graviditeten, och nu är vi här alla tre varannan månad, vi jobbar båda halvtid. Denna månaden har vi bott i Temple Bar. Fast vi hänger ju inte så mycket på pubarna, bara lite grann :roll:

Jag gillar också Dublin, men inte till 100%, tycker det är lite stökigt, smutsigt och dyrt, men jag börjar väl bli gammal :lol:. Jag är ju egentligen inte här för stans skull utan för jobbets. Jag älskar Trinity, det är så mysigt och ligger så perfekt mitt i stan. Jag älskar att det finns så mycket gott kaffe överallt. Och Irländarna är grymt trevliga :D.

Fast dom bär ju inte sina barn förstås, men jag hoppas inspirera dom när jag lufsar runt här på eftermiddagarna :wink:
Användarens profilbild
Av joise
Precis så, phoenix park hette det! :) Brevid puben The hole in the wall "the longest bar in ireland" :D

Jo, jag håller med om att det är dyrt men jag gillar det där lite skitiga, om det inte går till överdrift förstås...
Det är ju trist förstås när man site kan skölja shampot ur håret för vattentrycket är så dåligt, eller när det regnar in i brevinkastet så man har swimingpool i hallen...

Gick ju förbi trinity varje dag på väg till jobbet, men jag har fortfarande inte sett the book of kells(stavaste så?) som alla pratade om...

Har du lärt dej nån irlänska än?
eller hittat några berusade farbröder som lärt dej rebellsånger?

Temple bar är ju mitt i smeten, hade massa kompisar som jobbade där på ett cafe som heter eire, grymt goda mackor!!!!

Nostalgi på hög nivå...

Vad spännande jobbet låter, vad forskaste i?
Användarens profilbild
Av sacha42
vad coolt 8)
Användarens profilbild
Av Ingrid
Ooh, jag har också bott i Dublin! Och läst på Trinity College! Jag bodde i Ranelagh. Det var verkligen ett år det! Kanske hade upplevelsen något att göra med att jag träffade mitt livs stora kärlek där... Men passion är en sak och att leva tillsammans en annan tyvärr, så det är inte honom jag delar livet med idag, även om en del av mitt hjärta är vikt för honom. (Men det är också min man som jag är lyckligt gift med fullt medveten om, om det är någon som undrar.)

Nu har ju Ryanair precis börjat med flyg från Västerås direkt till Dublin, så jag har funderat på att åka över en helg och hälsa på gamla goda vänner där. Vi kanske ska ha en mini-sjalträff där? Svenska bärsjalsmaffian invaderar Europa... Det är alltför länge sedan jag var där. Hälsa Trinity från mig. Vad forskar du i förresten?
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?