Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av svas
Jag är nästan rygg-bärar-oskuld. Fick Lilla S (då ca 4 månader) uppknuten på ryggen med hjälp av Matildamamma en gång för ett tag sedan. Då kändes han alldeles för liten. När började ni bära regelbundet på ryggen?
Användarens profilbild
Av svas
Tväråna skrev:Ungefär för en månad sen (då var E 5 månader). Men så är hon rätt lång och tung och stadig också. Och det är lite svårt att få upp henne eftersom hon inte har så mycket balans själv. Men jag har tyckt att det känns bra att öva hemma, så att både hon och jag blir vana inför sommarens bravader...
Lilla S är drygt sex månader. Lite mindre än genomsnittet men stabil. Dock är han intensiv och rör sig oavbrutet så jag förstår inte riktigt hur det ska gå till att få honom att ligga på ryggen när jag knyter. Till att börja med får jag nog ta sambon till hjälp.

Och nu undrar jag nyfiket vilka bravader ni ska företa er i sommar???
Av dora
när leonard var runt ett år började jag bära på ryggen, i ergon (jag fick till några sjalknyt, men tycker ergon känns bättre!) men fortfarande om han vill gosa eller inte mår bra kan jag bära honom på magen eller på höften.
Användarens profilbild
Av jag71
Skrutt var runt halvåret då jag började med honom.Små töserna har åkt på ryggen sen dem var fyra månader ungefär, hade säkert börjat tidigare om jag varit frisk.
Av Aelia
Jag började bära på ryggen men sjal när Benjamin var ca 1 år, inann dess trvised varken han eller jag med det
Användarens profilbild
Av jag71
Kanske ska lägga till att när jag började bära en på ryggen så hade jag den andra på magen. Bar då både med trikåsjal - vävdsjal , vävdsjal - vävdsjal och vävdsjal - ergo.
Av ninen
4.5 månader, men med nästa ska jag börja tidigare!

knyter man omslut så kan man ju "knyta fast" bebis med smokingbältet rätt hårt så att han eller hon omöjligt kan trilla ner när man håller på och fipplar med själva omslutet.
Av ninen
Gå och lägg dej nu Tväråna! Här där jag är är klockan i alla fall bara 23.08 :wink:

Gääsp.
Användarens profilbild
Av svas
Tväråna skrev:
svas skrev: Och nu undrar jag nyfiket vilka bravader ni ska företa er i sommar???
Tja, jag menade nog mest att det skulle vara bravader bara att bära en massa på ryggen ute i skog och mark. *Drömmer om en lååång sommar med bergsklättring och skogsvandring* :mrgreen:
Skog och mark är aldrig fel. Fast en vecka i italienska Dolomiterna :heart: är ju rätt schysst också... http://www.hotelholzer.it/en/index.htm Du kanske vill följa med så kan du vara min personliga sätta-upp-Lilla S-på-ryggen-och-knyta-assitent!?
Användarens profilbild
Av Suskiv
Tov var 8 månader när jag bar mest på ryggen istället för magen (gravid med Torkel). Torkel var ca 5-6 månader när jag började bära på ryggen. Vidar var 3½ vecka när jag knöt upp honom på ryggen första gången. Men jag gör det ytterst sällan.
Användarens profilbild
Av Fenomena
Alma var ungefär fem månader när vi började bära henne i omslutet kryss på ryggen. Hon gillar det och det är ju praktiskt att ha henne på ryggen. Men varken jag eller maken kan knyta upp henne på ryggen själva... Jag försökte en gång, för att vara superförsiktig stod jag på knäi dubbelsängen och gungade... Jag nådde inte ordentligt och blev alldeles svettig, och A bara skrek. Hur komiskt som helst. :Hahaa:
Användarens profilbild
Av sacha42
Då Alva var 4mån började vi regelbundet med ryggbärning :D
Användarens profilbild
Av Lumlum
Vi började öva när Amelie var 4 månader, vi också. Nu, fyra månader senare, är vi proffs, hon och jag... 8) :wink:
Av Pétronille
Vi började regelbundet med ryggbärning när lillan var omkring 4 månader. Har alltid burit i omslutet kryss.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?