Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av maxi
Jag är ny här på forumet och i sjalvärlden och har bara en enkel fråga:
Varför har ni så många olika sjalar? Är det bara för att det är kul att matcha osv. eller har man verkligen behov av så många olika?
Kram!
Användarens profilbild
Av mica
hehehe, spara detta och se hur du har det om ett halvår. :D 8)

Det fins ju så många fiiiiina sjalar.
Och olika längder är olika bra för olika knytningar.
Olika märken känns olika i tyget.
Av FiaLisa
Det beror på vem du frågar. Jag behöver två, alltså en i reserv när den första ligger i tvätten. Sedan är det roligt med omväxling. Det kan vara bra med olika längder om man vill knyta på olika sätt. Många av oss är drabbade av sjal- :twisted: , han som håller ha-begäret igång. :) Sjalar är helt enkelt roligt.
Av FiaLisa
mica skrev:hehehe, spara detta och se hur du har det om ett halvår. :D 8)
:rofl:
Användarens profilbild
Av Helen
Jag tänkte precis samma sak i början.
Anledningen är att olika bärmojänger fyller olika behov.

Man jag anser att jag/ vi behöver
en långsjal som är tunn ( för sommar och inomhus bruk)
en långsjal som är lite kraftigare (för höst och vinter)
en ringsjal ( för snabba turer, tex. lekplatsen)
en MT ( nåja, behöver den inte men den avlastar bättre än rinsjalen)
Ergo ( mannens favorit)

Man kan klara sig alldeles utmärkt med en tunn/ medeltjock sjal som fungerar till " allt"
Användarens profilbild
Av sanna73
Tänkte precis samma sak i början. Varför skulle jag behöva mer än en? Men så köpte jag min andra (bara för att pröva något annat) och ja, nu är jag fast. Fast jag motiverar alla sjalarna med att det är bra med olika tjocklekar och längder och ringslaj och ergo är ju andra saker och faller liksom inom egen kategori osv :roll:

Mitt råd om du bara vill ha en sjal. Titta inte allt för mycket under säljes och köp aldrig sjal nr 2. Ge inte sjal- :twisted: en chans helt enkelt. Lycka till :lol:
Användarens profilbild
Av mammahappy
Ja du det kan man fråga sig... Jag var lika förundrad som du när jag var ny på forumet.
Men man lyckas samla på sig en del.
Man "behöver" lite olika längder. En lång för magbärning och sen en lite kortare för ryggbärning. Å sen som sagt det är ju väldigt skoj med olika färger osv. Å så finns det ju olika sorter å man vill ju prova sig fram för å se om man hittar sin favorit osv.
Å så en sele för lite snabbare ryggbärning osv.
Å ringsjal "måste" man ju oxå ha, å kanske en bärpåse osv.
Ja det plockar lätt på :oops:
Men egentligen behöver man väl bara en. Eller kanske 2 för att ha en i reserv när den ena är i tvätten.
Men man blir allt lite "hagalen" *S*
Av belinda
Det beror nog på hur mycket man bär. Använder amn inte barnvagn alls t ex så ökar ju behovet av att ha några olika bärgrejer för de fyller ju som sagt olika funktion.
Sedan om man bär både ute och inne varje dag tröttnar man lätt på samma färg och eftersom sjalen blir som en tröja så är det roligt att ha lite omväxling :D
Användarens profilbild
Av thanisa
Det är nog olika vad man har för behov. Själv hade vi en sjal länge men nu till barn två som vi enbart bär så ökade behovet av sjalar. Jag ville ha en att ta ner den vanliga är i tvätten och så ibland vill båda barnen bli burna så två är bra att ha. Nu blev det så att jag efter 3-4 månader inser att min andra sjal trivs jag inte alls med så vi bestämmer oss för att köpa en ny och sälja den vi har. När jag köpt en ny sjal jag trivdes med så dök det upp en helt underbar sjal som jag blev förälskad i och inte alls kunde motstå. Den kommer få vara finsjalen men används då även till vardags. Just nu har vi således 4 långsjalar men en ska säljas när den blivit tvättad och fotograferad.

Men visst en del har många men för min del känns det som med barnvagnar, några vill byta ofta och tycker det är roligt. Köper och säljer du begagnat så kostar oftast inte sjalen dig så mycket.
Användarens profilbild
Av jag71
Jag har mest lååånga sjalar men jag anser att jag behöver några stycken dels för att kunna bära båda små samtidigt (ibland är det bra med tvillingar bara dem motiverar fyra sjalar direkt). Sen så är det trevligt att kunna variera sig och ha lite olika färger (även om jag mest har bruna, gröna och blå aktiga sjalar). Sen blir det lite långt med en sjal på över 5 meter om man knyter ryggsäck.

Sen är det kul att prova olika sjalar då dem faktiskt är olika! Och små snuttorna är mina sista barn så det är nu eller aldrig liksom. Med skrutt så besinnade jag mig gasnka bra faktiskt! :lol:
Användarens profilbild
Av Isanna
Jag behvöver många sjalar! De gör mig glad och de är så fina att se på! Sen är det underbart att kunna variera sig och prova en massa nytt hela tiden! Fler sjalar åt folket! :lol:
Av Linda B
:iagree: Så tänkte jag också... Vilka galningar här finns, ungefär.... ;)

Tja, varför....? Visst kan man klara sig med en sjal som sagts här ovan... Jag försöker förklara för min man med att det är lite som att man har flera par skor - finskor, gummistövlar, sandaler, vinterskor, sommarskor, gympadojjor..... Man har ju alla på fötterna men ändå är de så olika.....! :)

Och bara det att sjalar är så vackra!!! Bara att knyta på sig en fin sjal så blir man ju liksom bara.....glad!!!! :D

Här finns än så länge en trikåsjal (hade två när Alex var inne i värsta kräkperioden), en tunnare långsjal och några lite krafitgare. Håller på att sy en ringsjal och har börjat kika på sybeskrivningen till en MT. Vi bor på landet och det är svårt att köra barnvagn rakt igenom skogen.... ;) Långsjal är då alldeles suveränt och ringsjal/MT är ju smidigare för "snabb-bärning", kanske mest inne.

Så sammanfattningsvis från mig är både för att de har olika funktioner och kanske flera av varje sort bara för ögonfägringen.... :D
Användarens profilbild
Av smurfis
FiaLisa skrev:
:iagree: :Hahaa: :hellu: :twisted:

Jag tänkte precis likadant, och likförbaskat har jag samlat på mig en hel del nu.. :roll: 8)
Användarens profilbild
Av ernamalin
smurfis skrev:
FiaLisa skrev:

Jag tänkte precis likadant, och likförbaskat har jag samlat på mig en hel del nu.. :roll: 8)
:iagree: innan man vet ordet av så finns det hur många som helst i huset :roll:
Användarens profilbild
Av sacha42
ernamalin skrev:
smurfis skrev:
FiaLisa skrev:

:iagree: innan man vet ordet av så finns det hur många som helst i huset :roll:
dagens sanning :roll:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?