Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Eulalia
Sonen är 2 veckor och vi trivs mkt bra med trikåsjalen :).
Är redan nu sugen på ngt mer bärdon men vilket? Vad rekommenderar ni för typ då?
Kan tyvärr inte komma på sjalträff förrän tidigast till påsk :? .
Användarens profilbild
Av Anso
En vävd sjall!!!
Börjar du också känna av ett litet "prova alla möjliga bärreskap-begär"? :D
Användarens profilbild
Av mica
En lätt sjal typ gåsen kanske?
Användarens profilbild
Av little_me
Jag använde bara tikåsjal framtill M var ca 6 mån då jag köpte 2 vävda sjalar: hoppediz och easycare.
Jag kunde gott ha köpt den lite tidigare eftersom M var så pass tung.
Jag föredrar easycaren framför hoppen, men det är kanske för att jag köpte easycaren begagnad så den är supermjuk och gosig.

Köp en vävd långsjal i nån superfin färg tror jag på!!
Användarens profilbild
Av little_me
Eller kanske en sling som man kan bära vagga i?? Det hade jag mkt användning av när M var liten..
Användarens profilbild
Av Panakeia
tjaa, antingen ska du ju ha en vävd lngsjal, eller så kompletterar du upp med en ringsjal eller MT istället...
Användarens profilbild
Av Eulalia
Anso skrev:En vävd sjall!!!
:iagree: !

Tack för svar! Ja, ngn vacker vävd sjal måste det ju bli :) .
Men kanske också något som skulle passa mannen också? Han tycker att trikåsjalen är skön, men vill ogärna knyta och greja när han är själv... :roll: .
Användarens profilbild
Av lindamarie
Så klart att du skall köpa en vävd sjal.
Kanske en stork? Tycker hoppen är prisvärd men allt för tjock...
En ellaroo är ju annars himla tunn och fin...
Hör av dig när du har tid för ett sthlms besök så får vi ordna en sjalprovarträff :D
Användarens profilbild
Av jag71
lindamarie skrev:Så klart att du skall köpa en vävd sjal.
Kanske en stork? Tycker hoppen är prisvärd men allt för tjock...
En ellaroo är ju annars himla tunn och fin...
Hör av dig när du har tid för ett sthlms besök så får vi ordna en sjalprovarträff :D
Ellaroon är ju inte alls lika avlastande som dem diagonalvävda sjalarna. I och för sig är det inte så att dem är dåliga men ska jag gå långt tar jag ju mycket hellre en hoppis än en ellaroo. Första sommaren bar jag uteslutande i antiguan (samma sjal som ellaroon olika märken bara) men skulle idag inte klara mig utan mina andra sjalar för idag vet jag ju hur mycket mer avlastning dem ger. Har jag svamlat till allt nu och ingen förstår vad jag menar? Jo vad jag menar är ska du bara ha en sjal så välj en med diagonalstech, dvs inte en ellaroo
Användarens profilbild
Av Lumlum
mica skrev:En lätt sjal typ gåsen kanske?
Håller med mica. Gåsen är en bra andrasjal till en liten. Vi körde uteslutande trikåsjal och gås till lillan, och andra vävda kom in i bilden långt senare. Gåsen är mjuk, gosig och lätthanterad. En klar favorit! :D Varför sålde jag den egentligen?? :?
Användarens profilbild
Av Panakeia
Eulalia skrev:
Anso skrev:En vävd sjall!!!
:iagree: !

Tack för svar! Ja, ngn vacker vävd sjal måste det ju bli :) .
Men kanske också något som skulle passa mannen också? Han tycker att trikåsjalen är skön, men vill ogärna knyta och greja när han är själv... :roll: .
då skule jag nog sattsa på en ringsjal till honom, det kommer alltid till pass förr eller senare!
Användarens profilbild
Av ernamalin
Älskar mina hoppisar!!! var bara tvungen att säga det...

Det viktigaste tror inte jag är vilket märke du väljer utan att du/ni hittar en färgställning ni tycker om!

Lycka till i djungeln!
Användarens profilbild
Av Eulalia
Tack igen för svar!
Om jag väljer en Hoppediz ( som fanns i många fina färger :love: ), hur vet jag vilken längd jag ska ta då? Den fanns ju i två längder såg jag på någon sida.. :hmm: .
Gåsen fanns inte i så många färger... men kanske att man kan prova och se om ngn säljer en begagnat?
Användarens profilbild
Av boosten
En easycare får min röst, helt klart! Den pallar man ha i sommar också, om än inte på de varmaste dagarna.. Hoppisarna gillar jag jättemycket, men inte på sommaren. En oknuten, bra lösning är ju annars Ergo.. Fast från 5 månader då helst, om man inte vill ha ligginsats.
Eulalia skrev: Gåsen fanns inte i så många färger... men kanske att man kan prova och se om ngn säljer en begagnat?
Gauzarna kommer i fler/nya färger i mars. *längtar*
Användarens profilbild
Av Eulalia
Ok, jag kollar upp easycare också :) ! Och så kanske jag kan hålla mig till i mars om det kommer nya gauzar.

Ngn speciell sida som de nya färgerna kommer sälajs på?
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?