Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

För mig är skratt en viktig del i mitt liv. Jag är väldigt skrattig. Jag njuter av fåniga skämt. Sjalbarn har bjudit på underbara skratt, som jag bär med mig dagligen.

Men på den senaste tiden så har jag fått en känsla av att dessa skämttrådar har provocerat och sårat andra medlemmar på sidan.

Jag har sett en del nedvärderande inlägg om dessa skämttrådar.
Det har oroat mig.

Min mening är inte alls att såra eller uppröra. Utan att få släppa allt runt omkring för en stund. Bara att få hänge sig åt banala skämt, roliga smilies, tokiga bilder och välformulerade bruna meningar.

Jag känner mig nu osäker.
Jag hoppas och önskar att skämtstämnigen kan få fortsätta, men jag ska medge att jag känner mig tveksam inför om jag vågar.

Kanske en egen skämttråd skulle finnas. En egen zon, där man inte behöver oroa sig för att göra fel. Eller tappar man humorn då? Spontaniteten. Impulsen.
Användarens profilbild
Av sus
Gurli-burli, det är klart vi ska skratta på Sjalbarn! En del kanske tycker att några andra har barnslig humor, men om man inte gillar bajsskämt så kanske man får starta en egen bajsfri tråd... Alla kan ju inte gilla alla trådar, själv har jag inte så mycket att tillföra i en diskussion om rosa sjalar till exempel, men det betyder ju inte att du inte får skriva en sån tråd...

Den enda gången jag har reagerat har varit när en från början seriöst menad tråd har blivit kapad av skratt- och smiliegänget :lol: . Oftast är det nog helt okej, men jag kan tänka mig att vissa kan bli stötta av det.

Fortsätt skratta Gurli :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Användarens profilbild
Av Isanna
Försår vad du tänker, Jag har lätt att balla ur och det blir gärna lite trådkapningar här och där. Även jag har märkt att det har setts lite snett på just detta... :shock: Fast jag fortsätter att svara seriöst där jag kan, men samtidigt så ballar jag gärna ut i skratttrådarna emellanåt. Balansgång. Man måste väl både kunna slarva och skratta åt bajs och vara seriös?
Användarens profilbild
Av Soffi
:heart: Det vore mycket synd om inte skrattet fick plats!
Användarens profilbild
Av norkmedoo
det är väl den balansgång humorn behöver... närvaron, nerven, situationen
tror vi ska tillåta oss och våga vara roliga, eller lite busiga... vad som nu passar

och om något känns fel väljer vi att acceptera, respektera, visar tålamod eller
så säger vi ifrån/frågar där och då, inte sen och inget skitsnack :wink:

ibland gillar jag bajs och ibland inte... men jag skrattar ändå :lol:

kram på dig gurli... sluta I N T E skratta! :heart:
Användarens profilbild
Av Scilla
Nämen åh, det är klart man måste få larva sig och skratta!

Men precis som Sus har jag någon gång sett en tråd (som faktiskt handlade om något ganska ledsamt har jag för mig, minns inte vad) som blivit övertagen och omvandlad till skämttråd, och då tänkte jag att jag nog hade blivit lite sårad som trådskapare. Så det kan man ju försöka undvika då :wink:
Användarens profilbild
Av sus
norkmedoo skrev: och om något känns fel väljer vi att acceptera, respektera, visar tålamod eller
så säger vi ifrån/frågar där och då, inte sen och inget skitsnack :wink:
Ett bra tips på hur vi håller god stämmning här tycker jag :tumsup:
Användarens profilbild
Av Gurli
Jag håller med er om att det är en balansgång.
men det är en svår balansgång, iallfall för mig.
För jag faller så lätt för frestelsen och även fast jag skulle vilja sluta skratta, så skulle jag inte kunna.

Mitt liv har varit för tragiskt helt enkelt ;)

Tack för era tankar. Jag vill gärna utveckla detta ännu mer.
Användarens profilbild
Av Panakeia
Såhär känner jag.
Trådar som aldrig varit menade att vara seriösa, det skiter jag fullständigt i hur långt de språrar ur, olika lek/tävlingstrådar osv, Men, jag skulle nog kunna tycka att trådar som startats som nått seriöst, bör försöka hållas seriösa...jahg belv mkt förvänad t.ex om föda i biltråden som startades idag? var den nån gång meningen att vara en seriös debatt om och kring hur det är att föda i bil? för den spårade ju ur från start liksom...
Hajjar ni hur jag menar?
Användarens profilbild
Av tinaw
Jag håller också med, funderade faktiskt på att starta en tråd om det. Just att kapa allvarliga trådar kan nog vara känsligt, jag vet med mig att jag bidragit till det på sistone och skäms en smula :oops: ursäkta! Men för övrigt får väl TS säga ifrån i vanliga trådar om h*n tar illa upp, det kommer jag att göra iaf :D (om, alltså, jag tycker oftast att det bara är kul att tramsa lite)
Användarens profilbild
Av tinaw
Föda i biltråden var väl aldrig seriös... det fattade jag inte i så fall! Någon får gärna rätta mig om jag har fel. :D
Användarens profilbild
Av Panakeia
tinaw skrev:Föda i biltråden var väl aldrig seriös... det fattade jag inte i så fall! Någon får gärna rätta mig om jag har fel. :D
jag vet inte...
Användarens profilbild
Av Gurli
Panakeia skrev:Såhär känner jag.
Trådar som aldrig varit menade att vara seriösa, det skiter jag fullständigt i hur långt de språrar ur, olika lek/tävlingstrådar osv, Men, jag skulle nog kunna tycka att trådar som startats som nått seriöst, bör försöka hållas seriösa...jahg belv mkt förvänad t.ex om föda i biltråden som startades idag? var den nån gång meningen att vara en seriös debatt om och kring hur det är att föda i bil? för den spårade ju ur från start liksom...
Hajjar ni hur jag menar?
Jag förstår hur du menar.
Men för mig så är det naturlitgt att även seriösa diskussioner ändra riktining. Att skoja om ledsamma saker, tragiska saker, känsligasaker är för mig naturligt. Självklart förstår jag att det inte är det för andra och jag vill inte medvetet såra någon eller ta över trådar.

Ang biltråden antog jag att den var skämtsam.
Användarens profilbild
Av Fenomena
Jag håller helt med. Skämt, hur barnsliga de än må vara, är trevligt att mötas av på SB (jag är ju rätt ny). Fast jag kan förstå om enstaka trådkapningar kan uppfattas som oseriösa eller tom lite oförskämda (tänker på en).
Användarens profilbild
Av Gurli
Fru Fenomena skrev:Jag håller helt med. Skämt, hur barnsliga de än må vara, är trevligt att mötas av på SB (jag är ju rätt ny). Fast jag kan förstå om enstaka trådkapningar kan uppfattas som oseriösa eller tom lite oförskämda (tänker på en).
Får man fråga vilken du tänker på?
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 9
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?