Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Hur ofta bär era män i sjal?

Jämnt
15
21%
Hyfsat ofta
14
19%
Det händer väl
14
19%
Nästan aldrig
13
18%
Vaddå bära i sjal??? Nä inte han inte..
17
23%
Användarens profilbild
Av annemi
I sjal menar jag då.

Ni få sjalpappor som finns här kan väl låtsas att det står fru istället eller svara hur ofta Ni bär 8)
Användarens profilbild
Av Panakeia
just nå bär ju ingen av oss särskillt mycket, D har väl inte varit dem mest aktiva bäraren med Joar, men med bäbisen tror jag det blir annat faktiskt...tror han kommer bära en hel del...
Användarens profilbild
Av Lumlum
Det har ju hänt... För länge sedan... Men jag får nog dessvärre svara aldrig.
Av Tyche
Nu bär ju ingen av oss i sjal direkt, men visst händer det fortfarande och då är det pappa som sjalar.
När Isaac var bebis bar vi nog nästan lika mycket, men när vi gick från trikåsjal till vävd började pappan bära lite mindre eftersom han tyckte det var krångligare. När ergo införskaffades blev det mer pappa bärande igen.

(Jag har självklart burit betydligt mer eftersom Isaac inte ville åka vagn första året ungefär, och jag var den som var hemma. När pappa oxå var hemma bar han i första hand - han ville ha mystid samt närhet med Isaac).
Användarens profilbild
Av annalys
Jag tog nästan aldrig, för det har hänt, en eller två gånger, när David bett om det själv. Däremot har han vid behov burit i Patapum och Ergo.

Jag bär ju för att det är roligt, även vid små bärstunder tar jag gärna en sjal eller påse. Maken bär när det behövs, dvs när han är ensam med barnen (för annars bär jag gärna) och ska bära en längre stund (annars räcker det med armarna för honom).

Men en eventuell nästa bebis har maken lovat att bära i sjal. Han försöker övertala mig :wink: :twisted:
Användarens profilbild
Av sacha42
DEt händer vell om han ska gå en långprommenad med hunden och tar med Alva, men oftast väljer han Becon,Mten eller en ringsjal :D
Av dora
när leo var liten - jämt (i selen) men ingen sjal :roll:
men nu går leo mycket själv.
Användarens profilbild
Av Lindan
När Elsa-Stina var liten så hände det väl men han har aldrig knytit upp henne själv. Men nu för tiden så bär han aldrig i sjalen även jag gör det mer sällan ibland
Användarens profilbild
Av marlene
Jag läste lite snabbt rubriken och fick det till "Hur ofta bär ni era män" :shock:

Han har burit när han har varit med, det är lite olika tex när man är ledig tillsammans så bär han mer men det är ju i huvudsak jag som har burit. Men han har burit i ERGO.
Användarens profilbild
Av annemi
marlene skrev:Jag läste lite snabbt rubriken och fick det till "Hur ofta bär ni era män" :shock:
:rofl: Det kan vi göra en annan omröstning om.... :rofl:
Användarens profilbild
Av lillstrumpa
Först bar han bara med sjal i nödfall (men ofta med armarna).

Men nu har han blivit en riktig sjalpappa :heart:
Han bär i princip dagligen med ERGOn och ska vi längre sträckor vill han hellre ha sjal.

Enda smolket i bägaren är att vi har olika favoritsjalar, samt olika kroppsbyggnad, det blir lite jobbigt när man bara ska ta med en sjal.
Av ninen
Jämt, eftersom vi inte har vagn, och hellre i sjal än i ergo eller mt. Nu bär han dagligen eftersom han är pappaledig på förmiddagarna.

Folk stirrar ögonen ur sej här i Dublin, dom har aldrig sett ett barn bäras verkar det som, och särskilt inte av en man... dom Irlänska männen tycker säkert att det är grymt omanligt :lol:
Användarens profilbild
Av Luna
Svarade hyfsat ofta men kom på att jag antagligen skulle skrivit jämt. För när någon bär så är det faktisk oftast SjalPappan som bär i Ergo. :vågen: Det är faktiskt det bästa med sjal/sele att det är en hjälp för pappan att vara nära tycker jag. Vår V är snart 16 månader och går helst själv. Men på skogsturer och längre promenader så bär han om vi går tillsammans.

:wink: Har du sett den här omröstningen?
http://www.falkmedia.se/data/forum/view ... highlight=
Användarens profilbild
Av sanna73
Jag svarade nästan aldrig, fast det är inte riktigt sant. När sonen var liten bar han i trikåsjal en hel del, lärde sig faktiskt att ta på sig den själv :). Nu bär han aldrig i långsjal, men har han med sig Alfred någon stans, jobbet, utställningar edy så bär han honom i Ringon och då bär han ju faktiskt en hel del. Nu har vi också köpt en ergo och den tror jag han kommer bära en hel del i. Han gillar att bära, han tycker bara 5m vävd sjal är för krångligt :wink: .
Av Barakäringen
Klart att han bär! :D
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?