Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av aspen
#495164
Jag lånade en babybjörn när isak föddes. När han blev för stor för den sprang jag förbi desigtorget i västermalmsgallerian sthlm. Såg en bärabarnoch velade fram o tillbaka. gick ur butiken, tillbaka och höll på så ett tag, med vagn (det var trångt därinne). Kommer jag använda den, jag fick ju så ont av bb, men han skulle absolut sitta på höften när jag lagade mat. Jag slog till!

Det blev som jag trodde, jag använde den inte såå mycket, i början jo, men jag fick inte till det, jag gillar inte snedbelastning. Isak var dessutom en stor ( o tung) bebis. Sen var det ju svårt att använda den axeln jag bar med, lyfta armen och så, och på bilderna var inte sjalen uppvikt, jag är en sån som gör som "man ska". I allafall innan jag är van. Den blev liggande. Sen vet jag inte riktigt hur jag fortsatte. Antagligen googlade jag efter fler sjalar, hamnade här och så till nästa bebis blev det en moby wrap redan på bb. Såå skönt då både hon o jag mådde så bra att de sa till mig att ta en promenad så vi slipper ligga här inne i det fina vädret. (sen efteråt sa de att jag så gärna kunde ha använt deras (rangliga) vagnar)
Sen blev det pearlsjalar, annat tyg, hemmasytt, den enda jag sålt, egensydd meitai, ringsjal, bärpåse osv. På jobbet undrar de om jag är med i en sekt :) men frälst är jag i alla fall
Av Barakäringen
#518163
Ren fåfänga! Tyckte det såg coolt ut! 8)
Användarens profilbild
Av Que Sera Sera
#518204
Jag joinade FL da bebisverkstan oppnade och fick syn pa lackra sjalmammor - bestamde mej for att ocksa bli en 'san'! :wink: Sa nar Elina kom stod jag redo! :D
Användarens profilbild
Av mojsan
#519116
storaT skrev: När E kom ... ...Inför S ankomst hade dels min kompis mojsan (hej! :wink: ) varit sjalfrälst ett tag och sen hade jag ju hittat det här forumet. Och på den vägen är det... :oops:
*hihi* hejsan! Börjar repa mig så smått... Jodå, när bella var några månader hörde jag talas om sjalar för första gången. Njääh, inget för mig, trodde jag, vi har ju babybjörnen. Men när bella var kring halvåret hade nyfikenheten växt sig stark och min första sajalbeställning åkte iväg - vinröd babu och trejeansblå (ocean) bärabarn. Min förvåning var stor när jag fick ettt mobilsamtal från försäljaren, som frågade om min erfarenhet, och ga massa bra tips. Mycket trevligt! ...och sen var jag fast :D
Av MammaTess
#519289
Jag spanade in en mamma på ÖF som hade bärpåse, frågade henne hur hon hade sytt den och då visade sig att hon inte skulle använda den mer och att jag kunde få låna hennes.

Sen har ju duktiga Aelia också bidragit till min passion....genom att dra med mig på sjalträffar osv.

Nu änvänder jag mest min gause, både i värme och snö....
Användarens profilbild
Av kitara
#519415
Jag har varit fascinerad av sjalar ända sedan maken och jag såg två st "in action" på Åhléns restaurang i Sthlm för ca 4 år sedan. Båda två tittade på varandra och kände - en sån måste vi ha när det blir dags för oss! :love:

Och nu är det snart dags för oss! :heart: Vi väntar en liten en i juni!
Har en Moby Wrap och planer på en Sino, för att sedan gå över till nån sorts vävd längsjal?
Användarens profilbild
Av Alven
#519504
David var bara två månader gammal när han började vägra åka vagn. Så jag bar honom i Babybjörnselen i två månader, innan jag träffade en sjalförsäljare (Louise på Stellaris) när hon demonstrerade sjalar, och fastnade för en Moby. Sen köpte jag en Stork, en hoppedis, sydde ringsjal, sålde hoppedizen, köpte en till stork, köpte... osv... :D

Ida är buren från dag två (föddes på kvällen så det blev inget sjalande den dagen).
Användarens profilbild
Av Anso
#519506
Jag började nog att kika efter sjalar några månader innan Hanna föddes, på ren nyfikenhet efter att ha sett BäraBarnsjalen på Deisgntorget. Och så hade jag gått en sjukgymnastkurs och då började en av lärarna att prata om någon japansk sjal/sele som hon hade använt för länge sedan.
En BäraBarnsjal införskaffades innan Hanna föddes.

Hanna visade sig snabbt vara en riktig vagnshatare och efter att ett otal gånger ha gått ut med vagn bara för att finna mig själv bära Hanna i sjalen, ammandes och skjutandes den tomma vagnen uppför en störtloppsliknande backe i Aspudden så gav jag upp vagnen och blev riktigt sjalbiten. :wink:
Av UlleL
#519515
Några år innan J föddes så var jag och några andra och studerade rättvisemärkta/konventionella oldlingar av the i Tanzania och Kenya. Flera av oss i gruppen enades om att det såg så mysigt och tryggt ut när mammorna bar sina barn så när jag blev gravid så googlade jag lite och upptäckte sjalvärlden.

Mamma bar oss i en MT-liknande sele ibland när vi var små, så kanske fick man lite med modersmjölken också ;-)
Av blobban
#519598
Vi vill prova att sjalbära vårt barn för att minska belastningen för min del. Har problem med krum kropp och att asa runt på en vagn överallt kommer jag aldrig att palla.

Vi börjar med en Sino. Om allt funkar, håller vi oss till den inslagna vägen.
Användarens profilbild
Av emelie
#528046
Vilken underbar tråd!

Jag började fundera på sätt att bära min tvååring, var inne på att köpa ett Kooger höftsele (som bäbis satt han ofta i BB, tills han blev för tjock :shock: så selen gick inte att stänga) men innan jag hann beställa så testade jag positivt och började istället söka efter sjal till nyfödd.
Var länge inne på en ringsjal, för en sån där lång som man virade in sig i, det ville jag verkligen inte ha :roll:

Men efter en del förfrågningar på AFFs APsnack landade jag iaf i en Moby Wrap. Vi var ett helt gäng i ankomstgruppen (feb06) som köpte Mobysar att bära våra nyfödda i.
Jag var först inne på en röd, men sen kom jag på att det nog var en för stressig färg :shock: för en nyfödd, så efter att ha funderat lite till blev det en skogsgrön helt underbar sjal som passade jättebra till alla mina vårjackor (jaaa, viktigt 8) ) och helt underbart till Oliver. :heart:

Vid tre månader tyckte jag Mobyn började släppa efter för mkt och jag lyckades prata till mig en Bebina Vattuman i morsdagpresent av mamma, som inledde sin karriär när vi fjällvandrade och sen dess har det inte blivit fler sjalar för Bebinan är så bra det kan bli. :loving:
Användarens profilbild
Av Crappy
#529442
Det var 1980 och jag var 5 år. Min favorit dvs faster bar min kusin i en MT liknande sak. Då bestämde jag att när jag får barn skall jag bära dom lika mysigt.

Min bär karriär startade givetvis med en Babybjörn. Byttes ut mot en Fjällräven bärsele som var mycket mer bekväm. När jag väntade mitt andra barn beställde jag en trikåsjal. Sedan var jag fast :twisted:
Användarens profilbild
Av Tulla
#529476
Jag tror det var tre olika inspirerande personer :heart:

Veronika K: Med sin lilla på magen i sjal det var en vacker syn och det såg så mysigt ut, jag hade aldrig sett nåt liknande innan :heart:
Sannasmamma: En hastig sjaldemonstration i deras hall då vi köpte deras barnvagn, behöver jag nämna att det var denna sjalgalna kvinna som tipsade mig om detta forum :lol:
Min killes syster: Hon har sån koll på allt och hon började prata om sjal när Sigrid låg i min mage.
Det måste du bara ha hon bor i Malmö och hade sett massor med mammor bära i sjal och eftersom hon är så klok och cool så var det bara att hänga på.... 8)

Synd bara att jag inte upptäckte sjalarnas värld lite tidigare för då hade min stora tös fått åka också :wink:
Användarens profilbild
Av annemi
#534153
Jag råkade se ett inslag på TV om sjalbärande. Det var nån jättesjalträff i en park nånstans och alla bar omkring sina bebisar i dessa fina sjalar. Då bestämde jag mig för att skaffa sjal till lillan.
Några månader senare när hon föddes började surfa runt och leta var man kan få tag på en sån där sjal :hmm: . Vilken DJUNGEL :shock:
Till slut hittade jag fram till Sjalar.nu dit man kunde komma och känna på sjalarna och få visat hur man ska göra. Så med 1 vecka gammal bebis tog vi oss dit och köpte en trikåsjal. Den som skulle räcka lääänge för jag hade ju tänkt att EN sjal ska väl räcka, dem är ju inte billiga direkt, men ja oj så fel jag hade.... :oops: :twisted:

Önskar att sjalandet hade funnits i samma utsträckning när jag fick mina 2 första barn (96 o 99) för dem har man ju kånkat på, puust

Lilltjejen verkligen älskar vara i sjalen och sprattlar av glädje när jag föreslår att vi ska "åka sjal". Och leka tittut med den är också störtkul :lol:

HURRA för sjal :D
Användarens profilbild
Av Ms Morrison
#534715
Jag hade en hemsk bb som inte funkade alls. Dröjde 5 veckor innan min bebis ens växte i den. (53 cm)
En av mina gamla vänner hade en bära barnsjal liggandes på sin vind som hon aldrig använt. Hon har hört på sitt BVC att om man börjar bära vill de aldrig åka vagn och då måste man bära hela tiden :roll: Hon är ganska negativ mot sjalar. Antagligen för att hon inte vill ha barnet nära :hmm: hur man inte kan vilja det är en gåta för mig men vi är som natt och dag i vårat föräldraskap.
Iaf så fick jag låna den för att testa, dock utan knythjälp. Kollade på internet och min man frågade mig varför jag försökte knöla in vår dotter skrikandes i nåt mitella liknande föremål. Jaha tänkte jag, sjalar var visst inte nåt för oss heller.
Skaffade en bb active och konkade på.
Men senare på hösten när min dotter var ca 4 mån hände det grejor. Jag träffade på en tjej från mamma gruppen som bar sin son i en sino. Jag hittade sjalbarn och köpte en beg sino inom loppet av 5 dgr från att jag såg hennes barn bäras för första gången.
Åh vad ledsen jag är att jag inte hade den de första månaderna.
Jag har värvat en kompis och har 3 till på gång. De har alltså inte fått sina barn än men införskaffat varsina sinos på min inrådan. Jag ska ha knytkurs snart och vara behjälplig med knytandet när bebisarna kommit i vår. Och min kusin har jag också demonstrerat sjalandet för. Får se om hon skaffar nån sjal, hon har inte internet och bor i en pyttestad så jag får nog hålla ett öga på henne :wink:
För min del så har det blivit fler sjalar men trikåsjalen är min favvo- lillan väger bara drygt 7kg än sålänge så det funkar bra.

Jag har varit intresserad av spel under en lå[…]

Tack så mycket för rekommendationen! Ja[…]

Köpberoende

Hur har det gått, hur mår du? Har du f[…]

En ledsam morgon

Ursäkta lång text, behöver lite r&[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?