Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Panakeia
Sitter å pratar med en gamal,...nästankompis...
de ska ha andra bäbisen om nån vecka, jag frågar om de funderat på sjal, nee svarar hon ,det finns ju vagn?
men inne då? frågar jag
Eh, babysitter är ju bra om de inte vill ligga på golvet...
Sjal fanns inget användingsområde för alls enl henne...
så vad GÖR vi här?.... :oops:
Användarens profilbild
Av Sara med alla barnen
Har ett liknande dilemma... Den blivande mamman i fråga menar att man har ju vagn, och har man inte vagnen så kan ju bebisen vara i babyskyddet eller ligga i sin säng :lol: Ujujuj, vilken chock det kommer bli för henne. Iaf om hon får barn som liknar mina och som har en egen åsikt om var de ska vara. Med henne är det så att hon helt enkelt inte har en realistisk bild av hur bebisar är. Eller hur många bebisar är ...

Time alone, oh, time will tell... 8)
Av Aelia
Bra fråga, vi sitter här för att vi har inget annat för oss :roll:
Användarens profilbild
Av Asereht
Vääääntar! ;)

När mamman ifråga sedan beklagar sig över att den lille alltid vill bli buren slår man till. :D
Användarens profilbild
Av Gullan
Asereht skrev:Vääääntar! ;)

När mamman ifråga sedan beklagar sig över att den lille alltid vill bli buren slår man till. :D
Bra förslag!!! Det är ju jättemånga som klagar över bärandet av kolikbebisar, bebisar som alltid vill vara nära... för att inte tala om snöiga oröjda vägar så här års! Då känner man sig smart när man stoppar lillan i sjalen och traskar genom djupsnön och handlar :)
Användarens profilbild
Av thanisa

Det är nog inte läge att försöka få henne att testa sjal, ännu. Hon ser inget behov av det och då är det svårt att få dem att lyssna. Själv har jag inget behov av overall till barn under 1 år och inte heller vagn, detta är det svårt för många att förstå. Dock så lyssnar jag på deras argument men hittills har inget fått mig att inse att jag som har ett litet barn måste ha behov för dessa saker.
Användarens profilbild
Av Asereht
Gullan skrev:Det är ju jättemånga som klagar över bärandet av kolikbebisar, bebisar som alltid vill vara nära... för att inte tala om snöiga oröjda vägar så här års! Då känner man sig smart när man stoppar lillan i sjalen och traskar genom djupsnön och handlar :)
Menar du, jag har aldrig varit så glad för sjal som när min fjärde visade sig ha kolik! Jag hade allvarligt lagt mig ned och bara slutat fugnera om vi inte kunnat ha honom i sjalen! Då hade jag haft sjal till ett barn innan men han var ju kolugn och gillade läget för det mesta så där var det mer för att jag ville det. *s*

För att inte tala om hur sjutton man bär sig åt med tre små barn och en hund om man inte har några bärmojänger att välja på. :D
Användarens profilbild
Av sacha42

haha klockrent :lol:
Användarens profilbild
Av norkmedoo
sacha42 skrev:

haha klockrent :lol:
:lol: önskar det vore så lätt :roll: ... :lol:
Användarens profilbild
Av Asereht
norkmedoo skrev::lol: önskar det vore så lätt :roll: ... :lol:
Ja, tyvärr får man ju inse att en del förstår sig helt inte på det här med sjal och en del vägrar att prova innan de avfärdar det hela som "inget för mig". Trist men sant! :roll:
Av ninen
thanisa skrev:

Det är nog inte läge att försöka få henne att testa sjal, ännu. Hon ser inget behov av det och då är det svårt att få dem att lyssna. Själv har jag inget behov av overall till barn under 1 år och inte heller vagn, detta är det svårt för många att förstå. Dock så lyssnar jag på deras argument men hittills har inget fått mig att inse att jag som har ett litet barn måste ha behov för dessa saker.
Känner igen mej...
Användarens profilbild
Av Panakeia
som sagt, det rör sig om en "nästankompis" så jag tänker inte lägga nån energi på att snacka in henne i sjalarna. Nu har jag nämt att jag använder det och gett henne en möjlighet att höra av sig till mig om det är så att det kommer behövas. Gör hon inte det om det behövs, så e det hennes problem, hävdar jag...
Det var bara så...lustigt!
jag blev så ställd, har inte blivit ställd iför det argumentet innan, Vaddå? behövs väl inte?
Har aldrig träffat nån som inte nån gång under sin tid som småbarnsförälder haft domnande armar/verkande babybjörnaxlar!
Av Linda B
Det är så tråkigt att behöva "försvara" sitt sjalbärande! :( Här är det främst min far som inte förstår alls för vi har ju fått en sån fin barnvagn av dem.... Visst, den var jättebra särskilt när vi bodde i stan men nu bor vi mitt ute på landet och hur sjutton kör man med vagnen igenom skogen??

Jag har gått sååååååååååå många timmar med Alex i famnen för han vill helt enkelt vara där! Fungerar inte utan sjal om man dessutom har en storasyster att passa här hemma! Hon hade inte alls samma krav på att bli buren så det är väl helt enkelt så att vissa bebisar måste man ha sjal till och andra klarar man sig utan. För bebisens skull iaf, sedan att man själv måste ha en är ju en helt annan sak.... ;)
Av ninen
Panakeia skrev:som sagt, det rör sig om en "nästankompis" så jag tänker inte lägga nån energi på att snacka in henne i sjalarna. Nu har jag nämt att jag använder det och gett henne en möjlighet att höra av sig till mig om det är så att det kommer behövas. Gör hon inte det om det behövs, så e det hennes problem, hävdar jag...
Det var bara så...lustigt!
jag blev så ställd, har inte blivit ställd iför det argumentet innan, Vaddå? behövs väl inte?
Har aldrig träffat nån som inte nån gång under sin tid som småbarnsförälder haft domnande armar/verkande babybjörnaxlar!
Jag har varit med om det argumentet. Hon sa "jag ser inte poängen". Och då var det ändå en mamma som bar rätt mycket i BB, utan vagn. Nu har hon dock slutat bära. HUR KAN MAN INTE SE POÄNGEN! Man borde tvinga dom att prova, för då inser varje BB användare omedelbart poängen har jag märkt 8)
Användarens profilbild
Av schmut
Asereht skrev:
Menar du, jag har aldrig varit så glad för sjal som när min fjärde visade sig ha kolik! Jag hade allvarligt lagt mig ned och bara slutat fugnera om vi inte kunnat ha honom i sjalen! Då hade jag haft sjal till ett barn innan men han var ju kolugn och gillade läget för det mesta så där var det mer för att jag ville det. *s*

För att inte tala om hur sjutton man bär sig åt med tre små barn och en hund om man inte har några bärmojänger att välja på. :D
precis. utan diverse sjalar och bärpåsar hade vi inte klarat dessa kolik-veckor som aldrig verkar ta slut...och bebisen hade inte fått någon sömn heller eftersom det är det enda sättet för henne att kunna somna
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?