Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Snusibulingen
´Här i Övik har vi startat en NBV cirkel i sjalbärande. Är det fler som gjort så?
Vi blev uppringda och tillfrågade om vi ville starta och så får vi möjlighet att köpa lite provsjalar o så.
Nu tönkte vi affischera lite och hoppas attmånga ser det på mvc bvc mm så vi får med oss lite nyblivna föräldrar med.
Användarens profilbild
Av Isanna
Precis vad jag tänkt skriva om, men jag väntade på att du skulle ta initiativet eftersom du har lite mer koll än jag.

I pincip så träffas vi som vanligt, men vi får pengar och kan köpa sjalar till vår cirkel. Fler sjalar och cirklar åt folket!
Användarens profilbild
Av sacha42
:vågen:
Användarens profilbild
Av Isanna
sacha42 skrev::vågen:
Vänta bara till du kommer hem och får ta del av alla sjalar vi ska köpa! :D
Användarens profilbild
Av sagogrynet
Verkar ju jättebra! :D
Hur fungerar det? Vad är NBV?
Användarens profilbild
Av sacha42
Isanna skrev:
sacha42 skrev::vågen:
Vänta bara till du kommer hem och får ta del av alla sjalar vi ska köpa! :D
vad blir det då???
Användarens profilbild
Av Gullan
Såg i tidningen igår att det finns ABF-cirklar i "Bära Barn," "Nära Föräldraskap" och "Att vara förälder" i Östersund. Trist att man har 24 mil, annars hade jag nog hoppat på :(
Användarens profilbild
Av Snusibulingen
NBV = Nykterhetsrörelsens bildningsVerksamhet
Eller nåt.... :? :D
Ja och vi har fått en hel del pengar nu för år 2006 som skall användas till SJALAR SJALAR och SJALAR :D Tjohoooooooooo :rock:

Vi ska köpa in lite sjalar, kanske en av varje i de mest kända märkena iaf, och sedan lite andra, några vävda några elastiska, och några selar.

Om vi får in intresse om nybörjarkurser då vi satt upp våra posters så har vi ju en hel del att ta med och visa och lära de andra med. VI tänkte även inom gruppen köpa in o låna ut sjalar som är av intresse för medlemmarna.
Pengarna skall även gå till lokaler, fika, fakts såsom Joruns bok Tummy2tummy dvd:n mm sådant som kan vara skoj att ta till.

Sasha det är bara o pallra sig hemöver nu......vi måste ju ha lite närvaro på pappret från din sida med:-D fast du har varit med himla mycket på alla träffar under 06 står det i listan :roll:
Användarens profilbild
Av aspen
Funshine!, detta vore väl nåt för oss, vi är väl bara 3 eller 4 i kommunen som bär?
Användarens profilbild
Av marlene
skojigt... Jag skulle kunna tänka mig att man skulle kunna ha nått sånt hos ABF, som studiecirkel men då får man "bara" 20 kr per studietimme max 4 timmar (en studietimme = 45 minuter) per tillfälle och 12 timmar per vecka. Vi träffades minst 1 gång i veckan med syjuntan och minst 4 timmar per gång och fick ut strax under 900kr så det hade ju max räckt till 2 sjalar :?
Användarens profilbild
Av Snusibulingen
MArlene: ja men det är samma sak hos NBV, nu var detta på 25:-/studietimme. Och max fyra timmar per gång. Han hade skrivit upp oss på en träff per vecka 4h varje gång. Jag sa då till honom att det var nog inte riktigt som vi hade det, utan vi träffades kanske mer sällan men mycket längre. Han sa då att vi skulle dela upp det eftersom att annars fick vi inte ut för all tid vi träffats.
Så vi fick lov att skriva flera träffar och färre timmar, istället för som vi hade träffats.
Och eftersom vi skrivit oss som tre grupper så blir det ju 75:-/h och detta har resulterat i hela 12,000:- på ett år!!!!

Så sjalar blir det på den lilla slanten.......så kör i vind, allt ni kan få är det ju värt.

Minst tre deltagare per träff krävs och alla somträffs skriver upp.
Användarens profilbild
Av marlene
Snusibulingen skrev:MArlene: ja men det är samma sak hos NBV, nu var detta på 25:-/studietimme. Och max fyra timmar per gång. Han hade skrivit upp oss på en träff per vecka 4h varje gång. Jag sa då till honom att det var nog inte riktigt som vi hade det, utan vi träffades kanske mer sällan men mycket längre. Han sa då att vi skulle dela upp det eftersom att annars fick vi inte ut för all tid vi träffats.
Så vi fick lov att skriva flera träffar och färre timmar, istället för som vi hade träffats.
Och eftersom vi skrivit oss som tre grupper så blir det ju 75:-/h och detta har resulterat i hela 12,000:- på ett år!!!!

Så sjalar blir det på den lilla slanten.......så kör i vind, allt ni kan få är det ju värt.

Ok, då är det ju samma ungefär. Här var dom som var med i cirkeln tvungen att vara på minst 3 sammankomster också.

För ett år sen hade det nog funkat bra här med men jag vet inte om det är nog stort intresse just nu i Luleå :? Men det skadar ju inte att kolla.
Användarens profilbild
Av sacha42
marlene skrev:
Snusibulingen skrev:MArlene: ja men det är samma sak hos NBV, nu var detta på 25:-/studietimme. Och max fyra timmar per gång. Han hade skrivit upp oss på en träff per vecka 4h varje gång. Jag sa då till honom att det var nog inte riktigt som vi hade det, utan vi träffades kanske mer sällan men mycket längre. Han sa då att vi skulle dela upp det eftersom att annars fick vi inte ut för all tid vi träffats.

Ok, då är det ju samma ungefär. Här var dom som var med i cirkeln tvungen att vara på minst 3 sammankomster också.

För ett år sen hade det nog funkat bra här med men jag vet inte om det är nog stort intresse just nu i Luleå :? Men det skadar ju inte att kolla.
Tycker jag att du ska göra :D
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?