Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av annalys
Ja, vi är ju många som undrar vad som krävs. Och nu vet jag svaret. Tyvärr är det inget man som mamma själv kan påverka.

Davids pappa har nu burit honom i sjal två gånger:
När David själv ber om det
David pratar inte än, men kan göra sig förstådd väldigt väl, och när han pekar på sjalen faller pappa till föga. Omslutet ryggkryss är vad han gett sig på - igårkväll hörde jag rop på hjälp från övervåningen. Där stod pappa med David på ryggen och hade kommit halvvägs. Jag lindade in dem, och så knatade de runt därhemma en stund. Inte bästa knytningen eftersom David hade hunnit hasa ner lite, men mysigt hade de :D

Trots Davids protester fotade jag förstås, men bilderna blev inte så bra. De är kvar i kameran så länge.
Användarens profilbild
Av annemi
Ja det är väl bara hålla ut tills lillan kan göra sig förstådd...

Än har maken bara burit i sjal 2 gånger :? I MT:n har han burit liiite mer dock :wink:
Användarens profilbild
Av mojsan
annalys skrev: .... Omslutet ryggkryss är vad han gett sig på - igårkväll hörde jag rop på hjälp från övervåningen. Där stod pappa med David på ryggen och hade kommit halvvägs. ....
Oj :shock: inte precis nybörjarknytningen enligt mig... Jag knöt på sambon babun för första gången igår, eftersom min gravidmage omöjliggör all vettig jämförelse inför nyt sjalsköp (storleksfunderingar) och ett tyglejon. Nå, har belv iaf positivt överraskad över hur mjukt tyget är :wink:
Användarens profilbild
Av Siena
Maken lider lite nu när sonen ber om att bli buren i sjal och han inte kan knyta, men hans lösning är att plocka fram ergon och då blir R oftast nöjd (även om han alltid går fram till sjallådan hemma och säger aaal bygge = åka sjal på ryggen så fort jag kommer hem). Maken har fortfarande inte bett om knytningsinstruktioner och jag kommer inte pracka det på honom. Jag vet det kommer naturligt med nästa barn, för då inser han fördelen (eftersom han erkänner att sjal är skönare än ergo).

så vad ville jag med detta inlägg? Jo att även om barnet ber om det, så är inte pappa alltid så pigg på att lära sig. Jag tror att det mest beror på att min man är rädd för att han ska misslyckas med en knytning och sonen ska trilla genom och slå sig. Då är det mer safe med ergon tycker han.
Användarens profilbild
Av annalys
Siena skrev:så vad ville jag med detta inlägg? Jo att även om barnet ber om det, så är inte pappa alltid så pigg på att lära sig. Jag tror att det mest beror på att min man är rädd för att han ska misslyckas med en knytning och sonen ska trilla genom och slå sig. Då är det mer safe med ergon tycker han.
Här har pappan burit i Patapum och Ergo när det behövts. Men sjal tycker han är för tjejigt, larvigt, flummigt och hippieartat. (Baby-björn är däremot för banalt och amerikanskt enkelt nu när vi upptäckt alternativen :wink: .)

Men själva knytandet tror jag han skulle ta som en utmaning om han verkligen ville bära i sjal.

Han har också lovat att bära i sjal om det blir fler bebisar. :vågen: I så fall syr jag säkert en MT också.
Användarens profilbild
Av Siena
annalys skrev:
Siena skrev:så vad ville jag med detta inlägg? Jo att även om barnet ber om det, så är inte pappa alltid så pigg på att lära sig. Jag tror att det mest beror på att min man är rädd för att han ska misslyckas med en knytning och sonen ska trilla genom och slå sig. Då är det mer safe med ergon tycker han.
Här har pappan burit i Patapum och Ergo när det behövts. Men sjal tycker han är för tjejigt, larvigt, flummigt och hippieartat. (Baby-björn är däremot för banalt och amerikanskt enkelt nu när vi upptäckt alternativen :wink: .)

Men själva knytandet tror jag han skulle ta som en utmaning om han verkligen ville bära i sjal.

Han har också lovat att bära i sjal om det blir fler bebisar. :vågen: I så fall syr jag säkert en MT också.
Kanske är en MT lösningen! Det får bli en sådan här också! Tack för en mycket mycket bra idé! Min make tokvägrar också babybjörn, så något har han förstått :wink:
Användarens profilbild
Av zandrama
I den här familjen var pappan med på sjal redan från början, även om han i första hand valde ringsjalen när V var mindre. Nu bär han relativt ofta, särskilt som jag inte orkar bära så mycket just nu.

MT'n som jag sydde är det dock nästan bara jag som använder. K gnäller på att den inte avlastar tillräckligt... :roll:
Användarens profilbild
Av Sara med alla barnen
:app: Härligt! Som sagt, inte enklaste knytet heller. *impad*

Jag får väl hoppas på nästa barn kanske :roll:
Användarens profilbild
Av Jason
Här bär nog inte pappa om inte jag frågar väldigt snällt om han kan göra det :roll: Idag bar han faktiskt Hannes en stund på ryggen i vår nya lånade antiqua :shock: Blev nog lite förvånad när han sa jaa då jag frågade om han ville bära en stund :D Och det gick bra som tur är!

Hoppas det ordnar sig för er också! Jag har tyvärr inga direkta tips men man ska väl inte tjata för mycket, tror inte att det hjälper i längden.
Användarens profilbild
Av schmut
är det bara min man som är lika sjal-biten som jag?
visst, han är inte lika intresserad av nya mönster och sådant som jag, men han är så kär i sin bärpåse att det inte är att leka med.
Användarens profilbild
Av iko
schmut skrev:är det bara min man som är lika sjal-biten som jag?
Nej. Ibland undrar jag om inte jag är mer sjalbiten än min fru.
Användarens profilbild
Av April
Vad härligt! Klart att BARNEN ska kräva :lol:

Kram
Användarens profilbild
Av Foxan
iko skrev:
schmut skrev:är det bara min man som är lika sjal-biten som jag?
Nej. Ibland undrar jag om inte jag är mer sjalbiten än min fru.
Min man är som du, Iko! Det var egentligen hans förslag att bära i sjal innan beben var född... Han kan olika knytningar och själv roterar igenom sjalgarderoben (fast mera av praktiska än estetiska skäll :wink:)

Kul med sjalpappor!!!
:rock: :urule:
Användarens profilbild
Av Vida
Min man är oxå sjalbiten, men med alla bylsiga kläder är det mest Ergon som gäller...

Men han "vände" från "åh-det-verkar-så-krångligt" till "kolla-här-vad-snabbt-det-går" när han upptäckte EasyCares quickfix knytningar... Det är när man har sjalen färdigknuten och sedan snurrar/trixar och i ett knyck får sjalen på plats... perfekt! Nu knyter han som vanligt folk ;) men det tog ett litet tag...

SÅ ett tips är att visa quickfixen med en färgneutral sjal...
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?