Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Lottanorrk
Min dotter är snart 6 månader och väger 7,5 kg och vår BB-sling ringsjal trycker och gör jätteont på axel och överarm redan efter en minuts bärande hemma. Jag står inte ut!

När hon var lite lättare var det mycket bekvämare med ringsjalen och vi kunde till och med gå på kortare promenader på stan med den.

Nu är det ju bättre att bära i trikåsjalen än i ringsjalen fast hon är så stor. Hellre det än att få ont direkt. Men jag är bekväm av mig och orkar inte alltid sno in mig i den lååååånga trikåsjalen så snart blir det nog en Ergo.

Kan ni som har lika tunga och tyngre barn verkligen bära bekvämt i ringsjal någonsin?

Snälla, säg att en Ergo avlastar i alla fall nästan lika bra som en vävd långsjal som jag av bekvämlighet nog hoppar över.
Användarens profilbild
Av norkmedoo
jo, en Ergo avlastar i alla fall nästan lika bra som en vävd långsjal :wink:

...och jag tycker det med :D
Användarens profilbild
Av Gullan
Ringsjal är nog bara bra för kortare grejer... Jag har också en 6-månaders och jag använder min ringsjal när vi tar bilen till affären. Jag sätter henne i ringsjalen medan vi går omkring i affären. Men gäller det en längre stund tar vi långsjal i stället. Ergo blir nog jättebra!
Användarens profilbild
Av Bina
Ergon är suverän!

Jag bar min tös och jag är väldigt otränad på att bära länge, då var hon 2år och några månader.... en "hel dag" på en mässa med små avbrott för mat och lek. Det gick fantastiskt enkelt, så nog avlastar en Ergo bra!
Användarens profilbild
Av April
Ja, Ergo avlastar i alla fall mycket bättre än ringsjal :-D

Kram
Av Aelia
Ergo är superbra och avlastar mycket bättre än en ringsjal :lol:
Användarens profilbild
Av sacha42
Har en Beco-sele som avlastar grymt mkt bättre än ringsjal. Så jag tycker du ska skaffa en Ergo :D
Användarens profilbild
Av Lottanorrk
Åååååå, en Ergo denim. Visst är de billigast hos Tiny Tots?
Användarens profilbild
Av Dafe
Lycklig katt skrev:Åååååå, en Ergo denim. Visst är de billigast hos Tiny Tots?
Japp! :) Håller med de andra, köööp! :D
Av Aelia
Jag tror det, eller beg om du kan hitta. Jag köpte min från Tiny Toys iaf.
Användarens profilbild
Av sacha42
Aelia skrev:
Jag tror det, eller beg om du kan hitta.
:iagree: tror att de är billigast där
Av Aelia
Har du köpt än :roll: :wink:
Användarens profilbild
Av Lottanorrk
Inget köp än tyvärr men jag fyller ju år i slutet av februari............

....... men frågan är om jag har tålamod att vänta ända tills dess :?

Å tänk om jag INTE skulle få en då :shock:

Kanske bäst jag beställer en med samma :wink:
Användarens profilbild
Av Mamma Eli
Jag tycker Ergon avlastar jättebra! Har den med för det mesta. En Mei Tai är nog också ett bra alternativ - tar dessutom mindre plats i väskan. Jag hade också en BB-sling förut och tyckte den fungerade bra de första månaderna. Dock ganska trög i ringarna!!! Sålde den för ett par månader sen och har nu sytt en egen ringsjal som jag trivs jättebra med. Använde en slaktad Hoppediz och följde denna beskrivning: http://www.sleepingbaby.net/jan/Baby/floating.html efter rekommendation av johanna på sjalbarn (se följande tråd: http://www.sjalbarn.se/data/forum/viewt ... highlight=)

Ringsjalen är givetvis inte alls lika avlastande som något man bär på båda axlarna, men jag tycker den avlastar bättre än BB-slingen. Sonen sjunker ner så mjukt och skönt i den och den har perfekt giv för en ringsjal!
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?