Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av sanna
Jo..... jag kan absolut inte bära min 9-månaders son i sjal på ryggen :cry: Han kränger sig liksom utåt och kastar sig bakåt så jag går med krökt rygg en stund, tills han håller på att trilla ur då så får det bli på magen :) Men jag gillar inte att ha honom på magen när jag ska laga mat eftersom han är i vägen och det är lätt att han bränner sig.... Och det är just när jag ska laga middag som jag har störst behov av att bära honom :)

Kan ju tillägga oxå att han är nästan omöjlig att bära på magen oxå, eftersom han är väldigt nyfiken och ganska bångstyrig så håller han på att flänga hit och dit och kastar sig bakåt :roll:

Iallafall så funderar jag på vad jag kan bära honom i istället?? Jag hade en ergo som jag sålde när jag var i extremt behov av pengar (till en ny sjal) och inte använde den så mycket. Funderar på om det skulle vara bättre, det är ju inte så lätt för honom att kasta sig bakåt i den :? Eller kanske en meitai?? Har aldrig sett en (mer än på bild) och vet inte alls hur de funkar? Är de lätta att ta på, lite styvare än en sjal, avlastar bra eller??

Eller finns det något annat bärdon som skulle passa min lilla vilde till son?? Vad tror ni?

kram
Användarens profilbild
Av kajsa kavat
Jag har precis samma problem här, kan absolut inte bära i omslutet på ryggen :roll: Däremot funkar en hög ryggsäck en stund medan man lagar mat tex.
Annars är Ergon bra, men till och med i den böjer hon sig gärna bakåt.. Däremot i min egensydda MT som är rätt hög i ryggen sitter hon perfekt!! Jättebra stöd för ryggen :tumsup: :app:
Användarens profilbild
Av Mamma Eli
Jag tycker att Ergon är jättebra! Min son är 10 månader och emellanåt ganska livlig, men i Ergon sitter han för det mesta relativt lugnt när jag själv rör på mig. Har också svårt att få upp honom i omslutet med sjal på ryggen ibland eftersom han inte vill sitta still. Ryggsäck kan fungera ganska bra. Jag har dock aldrig testat en meitai så jag kan inte jämföra med en sådan.

Lycka till! :D
Användarens profilbild
Av Sarai
Jag känner igen det där, Karl hade också en sådan period när han absolut inte kunde sitta rakt och fint utan hängde ut hela tiden.
Har du provat höftkryss? Den knytningen är förvånansvärt stadig om man drar upp sjalen ordentligt över barnets rygg. Funkar dock inte hur länge som helst eftersom den bara belastar ena axeln, men du slipper ha honom mitt fram på magen, men han ser ändå bra vad du gör.
Användarens profilbild
Av Bönan
Ergo på ryggen!!!!! :rock:

Sjal är mysigt, och funkar bäst på magen för oss, för sövning och mys och kontrollerat bärande ute när men behöver ha koll, men Ergon på ryggen för ordentlig avlastning och för att kunna ha händerna fria, och så ser hon ju saker då istället för att vrida sig som en mask på magen.
Användarens profilbild
Av Sarai
Ja, Ergo på ryggen är stadigast. Men min son ser fortfarande inte så mycket då, han sitter för långt ner för att se över axeln. Det slutar med att han slingrar sig och försöker titta under min arm, alternativt tappar humöret helt. Vid matlagning brukar jag försöka knyta en hög ryggsäck, så ser han över min axel i stället. Det är också ett alternativ.
Användarens profilbild
Av April
Ja, Ergo eller MeiTai skulle jag satsa på om jag var som du!

Kram
Användarens profilbild
Av Lycke
En hög och bred MeiTai, och problemet borde vara löst! Då blir det tyg över sonens axlar, och han kan inte kasta sig bakåt!
Av Monika
Hej!

Jag använde en höftbärsele från Active Babycare när min dotter var i den åldern. Jag hade i och för sig aldrig provat långsjal då (visste inte att det fanns) men höftbärselen tyckte jag var bra. Det finns en efterföljare till den selen jag hade nu som heter Hipper. Den tror jag t.o.m säljs i välsorterade barnvagnsaffärer (om man vill prova först). Ibland finns det begagnade till försäljning på Blocket också.

En Ergo (eller liknande) är ju dyrare, men har längre användningstid helt klart + att man kan bära mycket längre tid.

Mvh Monika
Av sanna
Tack för tips.... men vad är egentligen största skillnaden på en ergo och en meitai då??

Provade förästen ryggsäck idag och det funkade ju bättre :)
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?