Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

jag är numera ryggbärsfrälst, o lillan med tack o lov. har diskuterat irl med en frände utan att komma fram till svar på frågan om vad som är minimilängden fär ryggbärning? förstår det beror på knytning, själv har mest burit i omslutet kryss, men kanske man ska gå över till ngn ryggsäckstjosan istället, det kan bli rätt varmt för både mig o lillan, åtminstone inomhus eller sen när det blir vår o sommar igen.. ja, jag är 163 o ca 60 kilo, inte jättestor alltså men förhoppningsvis snart ännu lite mindre. :roll:

sen undrar jag över svarta vävda sjalar - vilka finns? jag har en kapstad, sen vet jag att didy ellips o indion finns i svart. flera?
Användarens profilbild
Av Elina
Indion finns svart/vit. Jag har en som är helsvart, men den har jag färgat... Andra svart sjalar vet jag inte om det finns....

Längd vet jag faktiskt inte, jag knyter på ryggen med 4,6orna, men jag är iof bar mkt större än vad du är...
Användarens profilbild
Av annemi
Jag har en 4,2 till ryggknyt och då knyter jag mest ryggsäck, tibetan tror jag, ändarna korsar jag fram och trär igenom axelbanden (hoppas du fattar vad jag menar) och då har jag ändå lite kvar. Jag är lite längre än dig och en aningens lättare :wink: Omslutet har vi inte fått till riktigt bra än :oops:
Användarens profilbild
Av mama sara
didyn är väl sådär 4,2 o kapstadten 4,6, o framförallt kapstadten känns onödigt lång då jag får långa svansar efter sistaknuten på omslutet kryss bak. 3,7-sjalarna - är de för korta för omslutet kryss? känns som att med träning så behöver man kortare längd eftersom man kan dra åt bättre? :roll: :roll:
Användarens profilbild
Av solanna
Jag är ganska precis lika stor som du och för mig är 4,2 m den optimala ryggbärningslängden. Det räcker precis till x-omslut, men är inte för mycket för ryggsäck. Jag har en Indio som är ganska exakt 4,2 m när jag bär på ryggen och den är mycket mer lättknuten än min Easy 4,7 som känns för lång och därmed trasslig.
Användarens profilbild
Av EmilsMamma
Jag låter ganska lik dig i storlek. Har en 3.7m Easy som är precis 3.7. Den räcker på näppen till en ryggsäck med tibetansk avslutning. Minsta lilla att sjalen hamnar snett (dvs att jag inte får precis mitten mitt bak) så blir ena änden för kort för att få till en bra avslutning.

Min Stork Leo Rouge som är 4.1 m är perfekt! Finns lite mån så att man inte måste pricka mitten precis. (Jag fick också låna en 3.6m Stork från BabyDesign för att testa längden innan jag köpte min 4.1a, och den var som Easyn 3.7m, så precis att det inte fick bli minsta lillla snett.)
Användarens profilbild
Av Lumlum
Men Sara! :hello: Nu ställer du den där frågan jag inte kommit till skott att ställa... :wink:

Då tycks det vara så att den ultimata längen faktiskt är 4,2? Och då menar jag inte angivet mått, utan faktiskt mått (hade en hyrd easycare 4,2 ett tag som var 4,5 irl). För ska jag knyta på ryggen vill jag gärna kunna knyta omslutet också.
Av Pétronille
Längden på sjal verkar variera ganska mycket mellan olika personer oxå (alltså oavsett storleken på personen...). Jag föredrar riktigt långa sjalar fast jag är ganska liten och smal, 160 och under 50 kilo. Min bebis är inte så stor heller, en rätt smal 8-månaders, men jag gillar mest omsluten och så helst dubbelt varv kring höften så det avlastar ordentligt. Min BB-slen på 4.9 meter är perfekt att knyta inomhus med, men då jag har kläder under och lillan med så använder jag en lång Hoppediz om 5.4 tror jag den är...
Användarens profilbild
Av zandrama
Jag är 160 cm (+/- nån cm beroende på vilken mäting man litar på) och just nu gravid i v 32, och för mig funkar Didy strl 5 (4,2 m) utmärkt på ryggen. Jag knyter bara omslutet, med antingen "vanlig" avslutning eller tibetanavslutning och det funkar bra till båda. vad jag har förstått under min tid här på SB så tycker de flesta att ca 4,2 m är lagom till ryggknyt.
Användarens profilbild
Av Kaja
Jag är allergisk mot alla extrasvansar, så jag har sålt min easy 4,2 (mätt 4,50) och använder BARA två easy 3,7-or (mätt 4,06). Funkar till x-omslut och tibetan om man drar åt ordentligt och inte slarvar vid knuten. Funkar även på backstrap och riktigt enkla knytningar utan att få massa tyg över. Jag är 1,73 och 70 kg, så jag tror att det mest har med inställningen till överflödigt tyg. En del tycker att det är snyggt med svansar och en del tycker att det är i vägen.

//Kaja
Användarens profilbild
Av Vida
didy Jim är svart och röd!
Användarens profilbild
Av mama sara
Lumlum skrev:Men Sara! :hello: Nu ställer du den där frågan jag inte kommit till skott att ställa... :wink:
jomen, det var ju du som var min diskussionsfrände! :wink: ja, min didy är ju 4,2 o känns bra, men ju bättre jag blir på knytet desto mer svans får jag även där.. är ju sugen att prova en snygg typ 3,7a. i svart! :lol:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?