Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Pierre
Halkade in på den här siten strax efter jul och tänkte:

- att det där är en massa fanatiker.

- Jag tänker inte gå omkring som nån palestinasjalshippi för jag har fått låna polarens babybjörn. Visserligen sa han nått om att det gör ont i ryggen efter ett tag så jag borde kanske köpa "babybjörn active":roll: . Hmm active, ja det är jag redan, tränar flera dar i veckan o har varit Norrlandsjägare :rock: med 40kg packning (för över 10 år sen, men ändå) så hur ont kan det göra med en lite 4kg knodd på bröstet?

Sagt o gjort så slängde jag elegant på mig BBn o började knata runt hemma, laga mat o dukade o... sen var det stopp, faan va onte det gjorde. OK det där med sjal kanske inte är så dumt, surfade runt lite på forumet o tänkte att en sån dära ringgreja verkade bra. 2 dar senare sticker jag o frugan o knodden till babyproffsen, där får jag syn på en ringsjal, men vafaan 700spänn för lite tyg o två nyckelringar modell större. Lyckas iaf få expediten att gå med på öppet köp.

Kommer hem o testar, få väl inte till det optimalt, men efter lite justeringar så hänger han där. Hmm känns inte så ont, men väldigt snett, plus att när frugan testar så blir det ännu sneare, så vi spolade det där med ringsjal (kanske testar längre fram)

1 Vecka senare så har frugan fått tag på en 6 meters trikåsjal som jag slängde på mig direkt jag kom innanför dörrn. O den funkar ju faktist. Inga problem alls med ryggont eller axelont.

Har iof inte testat så länge än, men det kommer bli till helgen då vi ska på husvisningar.

Har helt klart ändrat uppfattning om "hippi"-sjalarna och kommer att propagera till polarna så fort dom nämner Babybjörn...
Användarens profilbild
Av johanna
:lol: Välkommen hit! Jag tror din historia är ganska lik många andras ;) inklusive min egen.
Av belinda
Välkommen! härlig historia :lol:
Användarens profilbild
Av Anso
:lol: :lol:
Välkommen till oss "fanatiker"! :vågen:
Hoppas att du och din familj ska trivas med bärandet i det "dyra tygstycket med nyckelringar" och med oss på Sjalbarn. Jag har sagt det förut och säger det igen-ringsjalen blir bara bättre och bättre ju äldre barnet blir (har iofs inte provat att bära på en tonåring.....) och med tiden så kommer man på fler och fler knep.
Användarens profilbild
Av Pierre
Anso skrev: Hoppas att du och din familj ska trivas med bärandet i det "dyra tygstycket med nyckelringar"....
Njaa, nu blev det så att vi lämnade igen ringgrejjen, men som nån sa så kommer man på hur man ska göra efter tag. Så jag gör kanske ett nytt försök när jag fått in snitsen på bärande med knytgrejjen.

Hmm det var nån som nämde cammofärgad. Låter intressant :D
Användarens profilbild
Av Gullan
Hej och Välkommen!
Ja, jag sprang runt (eller hoppade...) med en kolikunge i 3 månader med BB-selen, så jag vet precis hur ont man kan få ;) Trodde jag skulle få en kolikunge till, så jag letade alternativ för min egen ryggs skull... Hittade också hit :) Nu är hon ett lugnt och harmoniskt barn som säkert hade "klarat sig" utan sjal, men det är ju så mycket smidigare än vagn när man går i stan, och så mycket lättare att laga mat när bebisen inte skriker på golvet, eller fäktar efter stekspaden...
Användarens profilbild
Av Asereht
Välkommen in i sjalvärlden! :D

Vilken tur att du testade sjal ändå, många har ju svårt att släppa fördomarna och testa innan de säger att sjal inte är något för dem.
Själv propagerar jag starkt för att man ska "smaka innan man säger att något är äckligt"! ;)
Användarens profilbild
Av April
:lol: Välkommen till sekten ;-)

Kram
Användarens profilbild
Av Annika80
Åh vad kul! :app: det finns ju en hel mängd av olika sjalar (kortare och smidigare än 6m) sen om ni vill ha en vävd variant, och MT:s och annat kul som man kan köpa/sy i all världens färger!
Har själv en MT i rosa camo.

Tyvärr så är min sambo inte det minsta villig att ens prova vår ergo sele :shock: , fast han bar de stora barnen i BB sele när de var små, men jag ger mig inte :nono: , prova ska han åtminstonde göra innan dottern är för stor.
Jag hoppas jag lyckas "frälsa" någon av mina två bekanta som är gravida med.
Användarens profilbild
Av zmurfan
Välkommen hit!
Användarens profilbild
Av EmilsMamma
Välkommen hit! Härlig och målande beskrivning av dina första stapplande sjalsteg :lol: :lol:

Hoppas att du ska trivas här, det behövs lite fler manliga skribenter här!
Användarens profilbild
Av Sinomamma
:lol: Kul historia! Tänkte också så förut, att det var nog mest flummon som använde sjal. Men nu vet jag, liksom du, bättre! :lol:
Användarens profilbild
Av boosten
:hello: Hej! Schysst att du (motvilligt) gav sjalen en chans till slut. :tumsup:
Men njut av trikåsjalstiden, den är otroligt mysig. Min man går här och suktar efter en liten bäbis att bära i trikåsjal, trots att vår etta inte är så stor. Men det är nåt speciellt med trikån faktiskt. :D
Användarens profilbild
Av ernamalin
Hej å välkommen!

Gissar att det var en bärabarn ringsjal ni testade, de tycker iaf inte jag är värda sitt nypris. Det finns många andra som är mycket mer prisvärda och mycket billigare, sen finns det beg bärabarn sjalar bla på blocket och då kan man hitta dem så billigt som 175:- om man har tur :D

Sen finns ju säljes forumet här på sjalbarn, där kan man hitta mycket fint till bra pris.

En camofärgad Mei tai såg jag att du fått tips om och vill bara inflika att de finns även hos www.mimmis.info
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?